Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pakkekalendertips 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-17, 09:17   #61
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har pakket inn 21 smågaver til hver nå - og ser at jeg sitter igjen med minst 3 for mye per snute. Sånn kan det gå. Det kom fram at det var noen småting de faktisk ønsket seg også, som vanter og badebomber. I tillegg har vi hatt tradisjon for at de har hver sin juleslikkepott(!), og så fant jeg noen fine former til marsipanen vi lager hver advent. Med litt godteri til helgedagene var jeg plutselig i mål - for ikke å si over mål.

Jeg har også noen ekstra, men tenker at det kan være fint dersom ungene skulle trenge en liten presang til noen av vennene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 09:26   #62
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Poden får den største Lindt-kalenderen jeg fikk plass til i kofferten da jeg var i Berlin forrige helg. Skulle jeg laget gavekalender, ville jeg nok slitt litt, men kule sokker og hårstrikk hadde sikkert gått an. Sokker med navn på dagene i ukene likte han veldig godt for noen år siden. (Og dalek-sokker med «Exterminate!» er kult fremdeles.)

Hva med sånne svettebånd til panne eller arm? Outland var ellers en god idé, ja, og man kan godt kjøpe flere av både nøkkelringer og reflekser, for de kan henges på skolesekker og gymbager. Outland har også massevis av sånne små kortspill som det finnes uendelig mange av; hvis gutten din for eksempel liker Munchkin, kan man kjøpe småpakker med ekstrakort til det. (Av andre småspill kan jeg anbefale «Coup», som er veldig enkelt å lære, og morsomt for alle som liker å prøve å bløffe venner eller familie.)

Kule pepperkakeformer til årets baking? Jeg tror kanskje de har Minecraftformer på Outland.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 17:41   #63
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Frøken snupp har bestemt seg for at hun ønsker seg pakkekalender likevel, bare ikke sånn kjedelig hun pleier å få. Roe litt ned på mer mengden ullsokker og truser i år, da. Første bud blir å få tak i poser. Jrg har verken tid eller lyst til å pakke inn 48 gaver.

Hvem selger poser i Trondheim. Husker ikke hvor jeg har kjøpt tidligere.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 17:44   #64
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Frøken snupp har bestemt seg for at hun ønsker seg pakkekalender likevel, bare ikke sånn kjedelig hun pleier å få. Roe litt ned på mer mengden ullsokker og truser i år, da. Første bud blir å få tak i poser. Jrg har verken tid eller lyst til å pakke inn 48 gaver.

Hvem selger poser i Trondheim. Husker ikke hvor jeg har kjøpt tidligere.

Jeg kjøpte i dag, hos Nille. De har i bøtter og spann. Var i den i kjelleren på Torget.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 17:51   #65
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Tgr og europris har poser. Jeg har tidligere kjøpt på apotek også.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 17:52   #66
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg kjøpte i dag, hos Nille. De har i bøtter og spann. Var i den i kjelleren på Torget.

Tusen takk! Da blir det besøk på Torget.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 18:04   #67
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Jeg pakker inn i alufolie.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 21:20   #68
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Frøken snupp har bestemt seg for at hun ønsker seg pakkekalender likevel, bare ikke sånn kjedelig hun pleier å få. Roe litt ned på mer mengden ullsokker og truser i år, da. Første bud blir å få tak i poser. Jrg har verken tid eller lyst til å pakke inn 48 gaver.

Hvem selger poser i Trondheim. Husker ikke hvor jeg har kjøpt tidligere.

Nille har hatt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 21:23   #69
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Nille har, de var store også, så alle mine gaver passet i de posene.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 21:27   #70
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Jeg har jente 10 år, og det er lue, iPhone-hansker, truser, godteri, elektriske telys, telys-holder (billige fra Nille), rosa saks, noe billig ræl fra TGR (men som helt sikkert slår an), julepynt til å henge på treet, minitannkremtube. Blant annet. Det gikk overraskende greit i år, uten at jeg syns det ble for mye pjonk. De to eldste ville ha flax-kalender, og satser på 750.000,- hver....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 14:44   #71
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Jeg er stolt av at jeg denne gangen har klart å holde dette helt på lavnivå. Og ting og tang som de allikevel ville fått.
Dyreste gaven er barbersett med høvel og gel til eldstemann fra Vita til 119,-
Må puttes i pose og få hengt opp i kveld.

Kjøpte adventskalender på Nille i sånn hvit hjerteformet jernsak med noe nips på. På tilbud til 177,- eller no` deromkring. Fin. Skal surre lyslenke rundt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 29-11-17 kl 16:40.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 14:47   #72
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Her spenner gavene fra en femmer og opp til 100 (juaften, fotballpysjer fra Amaxon).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 14:57   #73
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Henger for tips. Mine har felleskalender. Vi har ca halvparten faste aktiviteter. (Div baking, hente tre osv.)
Så lurer jeg på om vi skal gjøre det slik at de andre 12 blir to ting til hver, og at alle 6 får ansvar for å ordne ting til 2 av de andre. Trekke "lodd" hvem de skal ordne til. Så får vi voksne et par luker og.

Alle har trukket to mottakere, og med beskjed om max 50 kr og at det ikke må være noe kjøpt, men kan være noe man lager selv/sammen eller gjøre noe sammen.
Da har jeg ordnet mine 2 gaver (pluss en fra lillesøster til mellomstoresøster). Sokker med reinsdyr til 18 åringen og julehårklyper til 3 åringen. 3 åring gir slik "lag egen julepynt pakke" til 17 åringen.
Da er det bare å få eskene på peishylla så ting kan puttes oppi.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 14:59   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Her har jeg klar gavene til alle i familien. Enkelt, siden jeg jo bare skal kjøpe en til hver (alle kjøper en gave til hver i familien, til max 50 kr, og vi har hver vår dag å åpne).

07-gutten får en sak til å henge på sekken e.l. som har temperaturmåler og kompass (G-sport, kr 49,90). 07-jenta får en liten LED lysslynge med snøkrystaller til å pynte på rommet sitt med (Clas Ohlsson, 29,90 + 2 AA-batteri som vi har hjemme). 05-jenta får en liten neglelakk og ei neglefil, (H&M, kr 24,90 + 19,90), og mannen får to flax-lodd.

To av ungene er ferdige med å kjøpe til alle, den tredje har kjøpt til alle unntatt broren, men skal fikse det i dag eller i morgen. Aner ikke om mannen har kjøpt eller ikke. Men kalenderen nærmer seg komplett. Lørdagene får alle tre ungene noe godt, og på julaften får de hver sin pakke med noe litt ekstra. Det må jeg også kjøpe. I alle fall lørdagsgavene, men det går jo fort. Det er ingen krise om julaftenspakkene kommer opp litt senere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 15:13   #75
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Jeg hengte opp alle pakkene i dag, klarte ikke å la være, men det er fint å se på også. Prisen går fra ca 5 til 50 kr, men det er helt klart flere gaver i den nedre enden. Det er heller ikke bare ting, men også sjokolade.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 16:29   #76
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Våre kalendere er også klare. Totalt har jeg brukt ca 350 kr per barn. Gavene varierer fra 2,50 kr til 40 kr per gave. Håper de blir fornøyde. Jente 12 år er ikke noe problem, gutt 8 år leker heldigvis med Lego enda. De får en blanding av Lego (han), skrivesaker, godteri, en julepynt til rommet, klistremerker og kosesokker/sovemaske (hun).

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 16:31   #77
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Slettet: Trodde jeg skrev i Juletråden.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 29-11-17 kl 17:26.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 16:33   #78
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Alle unntatt 5-åringen (som ville ha legokalender) deler på én pakkekalender i år. Alle kjøper to gaver til de tre andre, sånn at alle fire får seks gaver hver.
Tror det blir koselig

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 17:12   #79
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Hos gutten min ble det til slutt 12 x kalendergaver fra forskerfabrikken, 4 flaxlodd og 8 mattenøtter printet ut på jobb i dag.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 17:18   #80
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakkekalendertips 2017

Jeg hentet 21 ferdig innpakkete smågaver på Shell i går, nå er de kommet på hver sin kalender. Men så oppdaget jeg at jeg har tatt ned spikerne jeg har pleid å henge dem opp på.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no