Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Herlige svigerfar ...

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-07, 21:48   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Herlige svigerfar ...

.....


Sist redigert av Marge : 28-10-09 kl 13:09.
Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:49   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

Mange mennesker er dessverre på samme linje som din svigerfar. Bla. store deler av den norske kirke ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:50   #3
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

Medlidenhet til deg oversendes herved. Svigerfar tilhører forhåpentligvis en utdøende rase.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:58   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

Uff...

Stor sympatiklem til deg, og så slår jeg meg sammen med Nolo i håpet om at slike svigerfedre, og andre med liknende sympatier, er en utdøende rase.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:03   #5
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

Ja, det er tydelig at jeg har vært naiv.. uff, kjenner jeg har en sånn ekkel følelse inni meg, kvelden er ihvertfall ødelagt. Blir så engasjert jeg, av sånne holdninger.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:03   #6
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

tenke på vis jeg hadde den diskusjon med min far... han snakke ikke med sine to gay søskenbarn.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:12   #7
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

Godt du fikk gitt beskjed i alle fall.

Stor sympatiklem fra en som vet hvordan det er å ha svigerforeldre med gammelmannsholdninger

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:24   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

Sympati avsendes!

Jeg har også en litt "snodig" svigerfar, som mener at vaksiner er grunnen til krybbedød. Og hadde vi ikke vaksinert barna mot diverse sykdommer, så ville ikke sykdommene eksistert. Det er nemlig et komplott alt sammen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:31   #9
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Sympati avsendes!

Jeg har også en litt "snodig" svigerfar, som mener at vaksiner er grunnen til krybbedød. Og hadde vi ikke vaksinert barna mot diverse sykdommer, så ville ikke sykdommene eksistert. Det er nemlig et komplott alt sammen.


Kanskje han har lest boken "makten bak makten"...

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:34   #10
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

Masse sypati herfra også.

Min svigerfar sitter også inne med endel holdninger jeg ikke støtter, og jeg vet han lett kunne fått meg lynende forbanna. Men heldigvis, han vet han er av den "gamle skolen", og holder derfor klokelig kjeft til oss yngre.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:34   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.


Kanskje han har lest boken "makten bak makten"...

Du skal ikke se bort i fra det. Han driver og leser "veldig seriøse forskningsrapporter" fra alternative leger i USA, nemlig, så han har hele kontrollen.

Han har blant annet en bok om hvorfor man ikke skal ta barna med til legen. Måtte bare lese litt i den en gang, og lo sånn at jeg måtte legge den fra meg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 17:56   #12
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Herlige svigerfar ...

Noen har desvverre holdningr som er til å grine av, og som ikke klarer å holde de for seg selv.

Jeg var ibursdag i høst, søstra mi og foreldrene mine feiret sammen.
En av de de pelier å være i Tyrkia sammen kom med følgende uttalelse:

Han trivdes sååå bra i Tyrkia, for der var alle de ålreite tyrkerne, ikke som her i NOrge hvor alle svina var (hans ord)

Tror jeg satt med haka omtrent nede i gulvet etter at han kom med den uttalesen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:28   #13
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Mange mennesker er dessverre på samme linje som din svigerfar. Bla. store deler av den norske kirke ...

Er ikke medlem av Den norske kirke og har faktisk ikke forsvart dem før, men å si at de mener at homofile er svin er vel litt drøyt.
Håper jeg misforstod deg litt her.

Til Rypejenta:
Ja det er trist at enkelte har slike holdninger. Tror også det har litt med tiden din svigerfar vokte opp. Veldig mange "eldre" kan ha ganske steile holdninger.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 17:23   #14
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Herlige svigerfar ...

Min svigerfar har akkurat de samme holdningene. I tillegg syns han "såkalt likestilling" har gått for langt siden menn nå tar mere permisjon og lager middag - og dette er noe som irriterer han noe veldig (mannen min fikk passet påskrevet da han hadde 3 mnd pappaperm med storesøster). Han er også hellig overbevist om at Sharia lovene hadde vært innført i Oslo hvis ikke Frp hadde hatt makt der.

Skjønner ikke hvordan min fantastiske, fordomsfrie og tolerante mann kan ha en slik far.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 09:54   #15
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Herlige svigerfar ...

Folk med slike holdninger går det ikke an å diskutere med. Du får bare betrakte ham som mindre smart, og passe på at han ikke får "smittet" barna dine med slike holdninger.
Du har forresten min dypeste medfølelse

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 19:54   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Herlige svigerfar...

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Mange mennesker er dessverre på samme linje som din svigerfar. Bla. store deler av den norske kirke ...


Jeg vet at mange i den norske kirke ikke vil tilsette homofile i partnerskap, men å kalle dem svin, det tror jeg faktisk ikke er så veldig utbredt. Den "svin"-måten å uttrykke seg på, tror jeg er mer utbredt andre steder i smafunnet.

Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 20:00   #17
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Herlige svigerfar ...

Sånn er min svigerfar også.

Vi satt på verandaen her en kveld i sommer og hadde det riktig så fint og trivelig.
Så kom vi innpå homofili -hvorpå svigerfar mente det er en sykdom som kan kureres bare de homofile vil NOK.

Jeg er jo ikke akkurat kjent for å holde kjeft, og reagerte spontant og naturlig med et; "Nei, gi deg -du mener ikke det"?

Han svarte at han mente det, og forskrekket spurte jeg svigermor om det var sant. Hun himlet med øynene og nikket, tydelig flau på hans vegne.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 09:48   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Herlige svigerfar ...

Jeg blir helt matt av slike holdninger. Og priser meg lykkelig for hver dag som går uten at de kommer fram innenfor min nærmeste familie. Orker rett og slett ikke å forholde meg til denne typen argumentasjon.

Får jo svigerfaren min til å høres fornuftig og trivelig ut.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:10   #19
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Herlige svigerfar ...

Min svigerfar har de samme holdningene, men har lært å tone seg ned.
Respekterer han, å synes ikke han er forferdelig bare fordi han et helt tullete syn på homofili. Jeg sier mitt, å har vært 100% klar på at slike holdninger som han har skal ikke nevnes forran mine barn. Med begrunnelse om at det kan godt være barna er homofile, og det er noe vi ikke vet enda, så har han fått en tankevekker.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:19   #20
KlaraKu
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 121
KlaraKu er litt kulKlaraKu er litt kul
Standard

Sv: Herlige svigerfar ...

Min svigerfar har også noen mindre tolerante holdninger. En gang de var på besøk hos oss, lekte det et par mørkhudete gutter litt høylydt i gata utenfor huset vårt. Svigerfar kikket ut av vinduet og sa "De skulle vært sendt hjem der de kommer fra!" Kunne ikke dy meg og svarte: " Du mener til blokka her oppe? Regner med det er der de kommer fra!" Svigerfar sa ikke noe mere

KlaraKu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no