Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-09, 22:09   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Lampa over stuebordet gikk plutselig i stykker så vi trenger en ny, men jeg er så dårlig på lamper.
Rommet går i krem, brunt, hvitt, rødt og teak, med en del fargerike bilder og plastnips. I to av hjørnene har vi den plastlampa fra ikea som er en sånn kongle-ripoff.
Vi liker mye lys, men ikke så voldsomt at det blir helt flatt. Det er veldig lavt under taket så den kan ikke være for stor. Den vi har nå henger ca 40 cm ned fra taket.
Jeg ønsker meg en morsom og/eller kul lampe!

__________________


Sist redigert av Tallulah : 17-09-09 kl 22:56.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 22:14   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Vi har denne fra Norm Copenhagen.

Norm 03:


Den er ganske flat så det gjør ikke noe om det er litt lavt under taket. Ikke så ille i pris heller, betalte vel rundt 800,- for den (så kommer lampeholder og ledning i tillegg, for dette er teknisk sett bare en skjerm).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 22:27   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Synes de har noen kule her:

http://www.ils.no/

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 22:53   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

For inspirasjon:

http://217.169.111.182/decorative/Pa...h.aspx?lang=en

(Om du ikke får opp noe, trykk på products and suspension).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 23:06   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Vi har akkurat kjøpt denne klassikeren, etter å ha siklet og telt penger lenge. Den gikk faktisk fra barnetrygdkontoen. :skruppelløs:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 23:10   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

http://www.mekavi.com/Default.asp

Her kjøpte vi vår lampe over spisebordet.
De sender til Norge.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 23:28   #7
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

http://www.mekavi.com/Default.asp

Her kjøpte vi vår lampe over spisebordet.
De sender til Norge.

Åh, her var det mange kule lamper!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 23:42   #8
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Eeeeelsker Louis Poulsen!
Lekkert tidløst design og behagelig lys!
http://www.louispoulsen.com/no/Product/pendants.aspx










Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 23:45   #9
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

http://www.lyseideer.no/product.asp?product=1697

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 23:52   #10
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Dandelion fra Richard Hutten
http://www.mobelgalleriet.no/katalog.php?cat=17&room=7

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 09:06   #11
sykkelpappa
<insert something witty>
 
sykkelpappa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 109
sykkelpappa er litt kulsykkelpappa er litt kul
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

A-møbler (hvis du bor på østlandet) har overraskende mange fine lamper...

sykkelpappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 09:10   #12
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Vi har denne fra Ruth66:



__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:28   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Ja, jeg kan jo gå på Ruth66, hun er jo rett oppi gata. Den lampa er kjempfin, men altfor lang for stuetaket vårt. Vi hadde kræsjet i den. Den kunne passet godt over spisestuebordet, forresten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:37   #14
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Lampene fra Kartell er de fineste.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:39   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

De er kjempefine Skremmern! Har dere en sånn? Hvordan farger skjermen lyset? Vi hadde nemlig en oransj og rød lampe, men hjemmet vårt så ut som et horehus med den på, så vi måtte droppe den. Den var kjempfin. Den så ut som en oransj vannmine, med røde pigger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:42   #16
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Jeg liker Mhy fra Norway Says og de fra Kartell i Skremmerns innlegg.

Her er Mhy:



Den finnes jo i flere farger.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:44   #17
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

De er kjempefine Skremmern! Har dere en sånn? Hvordan farger skjermen lyset? Vi hadde nemlig en oransj og rød lampe, men hjemmet vårt så ut som et horehus med den på, så vi måtte droppe den. Den var kjempfin. Den så ut som en oransj vannmine, med røde pigger.

Vi har den lilla på stua og den røde på kjøkkenet. Det er vel 100-watts pære i den, så dimmer er et must. Lyset blir varmt og fint, og det blir ikke farge på det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:50   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Lampene fra Kartell er de fineste.

Det var den jeg hadde tenkt å gå inn i tråden for å anbefale.

Men en ting: Hvordan blir disse lampene nå når det ikke lenger er mulig å få tak i skikkelige lyspærer? Jeg ser liksom ikke helt for meg at en slik lampe blir noe fin med en sparepære inni.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 10:59   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det var den jeg hadde tenkt å gå inn i tråden for å anbefale.

Men en ting: Hvordan blir disse lampene nå når det ikke lenger er mulig å få tak i skikkelige lyspærer? Jeg ser liksom ikke helt for meg at en slik lampe blir noe fin med en sparepære inni.

Det kommer nok etterhvert LED-pærer som passer, og som ser ut som vanlige pærer, og etterhvert forhåpentligvis med litt varmere lys enn det som har vært i LED-lamper tidligere.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 11:06   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en kul lampe til stua?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men en ting: Hvordan blir disse lampene nå når det ikke lenger er mulig å få tak i skikkelige lyspærer? Jeg ser liksom ikke helt for meg at en slik lampe blir noe fin med en sparepære inni.

Jeg tenkte akkurat det samme etter å ha siklet litt på disse:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no