Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-11, 11:58   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dernest tenker jeg at det neppe er noe vanlig fenomen at man velger å jobbe som ambulansesjåfør i Oslo - for å leve ut rasistiske holdninger gjennom å nekte fargede livsreddende medisinsk behandling.

Jeg skjønner ikke helt hvor dette kommer fra? Det er ingen som påstår at det er en konspirasjon fra boot boys om å joine ambulansepersonellet for å deretter nekte behandling, slik at flest mulig mørkhudede dør eller lider.

Selvsagt er det fordommer i alle yrkesgrupper, men hos noen et det ekstra viktig at de ikke lar seg styre av dem på en sliten dag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 11:59   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Synes du virkelig Skremmern gjorde det? Hun skrev jo tydelig at hun mente det var galt av dem å ikke ta ham med.

Som sagt, jeg har ikke lest diskusjonen på nytt, men det er slik jeg husker det ja.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:01   #23
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Dommen sier jo ingenting om ambulansearbeidernes handlemåte - det var en egen sak for seg. Dette handler om hvordan Dagbladet kjørte saken mot ambulansesjåførene, og Schjengen i særdeleshet. Det tok ikke mange minutter fra saken ble kjent til syndebukkene var utpekt og hengt i all offentlighet.

Det er alltid så lett å dømme i etterkant, etterpåklokskap er mye enklere - sjåførene hadde kort tid på seg å vurdere saken, og de gjorde noen feilvurderinger. Det er det jo ingen som har protestert på heller. Nå skal det sies at Schjenken hadde hatt 10 000 utrykninger med ambulanse før den aktuelle dagen i Sofienbergparken, uten en eneste klage - så det var ikke en mann som hadde for vane å gjøre slett arbeid.

Jeg syns det er utrolig kjipt at media i større og større grad farger ting svarte og hvite, og kritiske røster slipper ikke til. Når VG og Dagbladet har bestemt seg for hvordan en sak skal vinkles så går de omtrent over lik.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:02   #24
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Som sagt, jeg har ikke lest diskusjonen på nytt, men det er slik jeg husker det ja.

Men jeg leste den og ser at jeg reagerte på samme måte den gangen - det er ingen av dem som er usikre på om det dreier seg om rasisme som mener det var greit å kjøre fra ham.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:02   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner ikke helt hvor dette kommer fra? Det er ingen som påstår at det er en konspirasjon fra boot boys om å joine ambulansepersonellet for å deretter nekte behandling, slik at flest mulig mørkhudede dør eller lider.

Selvsagt er det fordommer i alle yrkesgrupper, men hos noen et det ekstra viktig at de ikke lar seg styre av dem på en sliten dag.

Joa. Men i denne saken så var de symptomene som var tilstede da ambulansepersonellet var der såvidt jeg skjønner i fagmessig greit samsvar med de valgene de tok.

At de bannet, kjeftet eller hva de nå gjorde var svært, svært feil - men om det ikke har gått ut over kvaliteten på arbeidet deres slik at man kan si at de ikke gjorde jobben sin så har de ikke levd ut rasistisk holdning i jobbsammenheng heller utover usmakelig oppførsel.

Reaksjonen de fikk i etterkant var mer i samsvar som om de hadde latt ham ligge igjen for å dø og ikke brydd seg fordi han var mørk.

For å være nøyaktig: De fortjente ikke noen premie for å ikke ta ham med. Men det var ikke en vurdering som i ettertid har vist seg å bryte med de kunnskapene de hadde heller. I ettertid vet vi at mannen skulle vært på sykehus umiddelbart. Men vi vet også at det ikke var noe i situasjonen som gjorde at denne skilte seg ut fra andre situasjoner hvor valget som ble tatt her vil være et riktig valg. De hadde rett og slett ikke kunnskap til en mer kvalifisert vurdering enn den de gjorde.

  Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:04   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns det er utrolig kjipt at media i større og større grad farger ting svarte og hvite, og kritiske røster slipper ikke til. Når VG og Dagbladet har bestemt seg for hvordan en sak skal vinkles så går de omtrent over lik.

Det er jeg helt enig i, uavhengig i om jeg er enig med dem eller ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:10   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men vi vet også at det ikke var noe i situasjonen som gjorde at denne skilte seg ut fra andre situasjoner hvor valget som ble tatt her vil være et riktig valg. De hadde rett og slett ikke kunnskap til en mer kvalifisert vurdering enn den de gjorde.

Der er både jeg og andre uenig med deg og konklusjonen din. Der var annet helsepersonell til stede som også var helt uenig i dette.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:15   #28
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Det er vel ganske greit dokumentert at de tok noen feile valg er det ikke? Altså - de burde tatt et annet valg ut i fra deres kvalifiserte vurdering. Det er ingen tvil om at de lot personlig irritasjon komme i veien for vurderinga, mener jeg. Det er imidlertid langt fra å mene det til å mene at det var riktig å ensidig gi dem skylda for alt som er galt i verden.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:22   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Der er både jeg og andre uenig med deg og konklusjonen din. Der var annet helsepersonell til stede som også var helt uenig i dette.

Ok - det var jeg ikke klar over. Jeg fikk med meg en ekspert på tv som hadde uttalt seg og forklart hvilke symptomer som var mulig å oppdage på det tidspunktet, som mente at dette ikke var noe man kunne forvente at ambualnsepersonell skulle gjenkjenne. Men da er det andre som mener noe annet.

  Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:23   #30
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Der er både jeg og andre uenig med deg og konklusjonen din. Der var annet helsepersonell til stede som også var helt uenig i dette.

Ja, dette ble jo også konklusjonen i Helsetilsynets granskning i etterkant av hendelsen.

Sitat:

«… de to ambulansearbeidernes handlinger var uforsvarlige og ikke i tråd med kravet om omsorgsfull hjelp, og dermed er lovbrudd»[

(Hentet fra Wiki som har hentet fra helsetilsynets rapport)

Granskingen av blant annet lydloggen konkluderte med "rasistiske overtoner".

Det er ikke bare Dagbladet og mannen i gata som mener noe angående denne saken og rasisme altså. Alle uavhengige granskinger i etterkant har pekt på dette. Det førte også til en granskning av ambulansemiljøet som sådan flere steder i landet og ble konkludert med at mange hadde en vei å gå i forhold til holdninger til fremmedkulturelle.

Selv om Skjenken fikk ufortjent mye hets fra pressen, så syns jeg ikke det skal glemmes at denne saken var veldig stygg i utgangspunktet. Om den hadde blitt forbigått i stillhet ville det vært en mye større skam i mine øyne.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:27   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Er dommen resultat av at de var to sjåfører her, og at begge ble "hengt" for den enes holdninger og utsagn?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:51   #32
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er enig med Kasia. Jeg ser ikke at denne dommen beviser at det som skjedde var totalt fordomsfritt. Jeg har ikke lest diskusjonen på nytt, men slik jeg husker argumentasjonen din Skremmern, så er jeg fremdeles uenig med deg. Jeg syns også det er merkelig at man beskytter noen med hud og hår, bare fordi man jobber i samme felt.

Det ville jeg ment var rart også. Mitt poeng den gangen var at vi hadde ikke alle fakta i saken, og at vi ikke kan ta det tabloidaviser sier for god fisk. Mange av dere hadde allerede dømt ham og heiv dere bare med på hylekoret. Det ble konkludert at det var rasisme som lå bak og i det hele tatt. Hele politiet som yrkesgruppe ble anklaget for å være rasistiske og for å ha for mange fordommer.

Mange av vitnene på stedet sa heller ikke sannheten, det har også kommet frem i ettertid.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 12:52   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Men han sier vel selv også, at de kunne vurdert annerledes ift situasjonen, men at valgene ikke var grunnet rasisme. Og at DET var poenget hans?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 13:01   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men han sier vel selv også, at de kunne vurdert annerledes ift situasjonen, men at valgene ikke var grunnet rasisme. Og at DET var poenget hans?

Det var det jeg prøvde å si, ja.

En opprydning i forhold til rasisme er uansett alltid på sin plass - det er en bra ting. Men fyren fikk vel litt hardere medfart enn som så - og det sto ikke helt i forhold.

  Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 13:02   #35
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det ville jeg ment var rart også. Mitt poeng den gangen var at vi hadde ikke alle fakta i saken, og at vi ikke kan ta det tabloidaviser sier for god fisk. Mange av dere hadde allerede dømt ham og heiv dere bare med på hylekoret. Det ble konkludert at det var rasisme som lå bak og i det hele tatt. Hele politiet som yrkesgruppe ble anklaget for å være rasistiske og for å ha for mange fordommer.

Granskningsinstansene konkluderte jo også med at dette hadde rasistiske overtoner, og det har i ettertid vært avdekket at ambulansetjenesten og politiet som grupper sliter med fordomsfulle holdninger flere steder i landet.

Jeg kan ikke se at jeg og flere av de som var aktive i den tråden var mer unyanserte enn motparten.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 13:03   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Det som er et interessant poeng her også, synes jeg, er at den fornærmede ikke hadde anledning til å gi sitt bilde av saken. Når nå det nærmest ble kjørt rettsak i mediene, uten at han får forsvare seg, strider det kraftig med allmenn oppfatning av rettferdig behandling.

Hvis det blir noen endret praksis av dette, håper jeg det blir at mediene får et særskilt ansvar for en balansert fremstilling når en av partene har taushetsplikt. Det vil jo gjelde en rekke andre områder også, som f.eks. barnevernssaker.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 13:05   #37
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Granskningsinstansene konkluderte jo også med at dette hadde rasistiske overtoner, og det har i ettertid vært avdekket at ambulansetjenesten og politiet som grupper sliter med fordomsfulle holdninger flere steder i landet.

Jeg kan ikke se at jeg og flere av de som var aktive i den tråden var mer unyanserte enn motparten.

De konkluderte med det, ja, de synset altså i vei på samme måte du og mange andre gjør. Det er ingenting som støtter denne konklusjonen. Ingen av vitnene på stedet kunne fortelle om rasistiske uttalelser fra ambulansepersonellet.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 13:08   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det som er et interessant poeng her også, synes jeg, er at den fornærmede ikke hadde anledning til å gi sitt bilde av saken. Når nå det nærmest ble kjørt rettsak i mediene, uten at han får forsvare seg, strider det kraftig med allmenn oppfatning av rettferdig behandling.

Hvis det blir noen endret praksis av dette, håper jeg det blir at mediene får et særskilt ansvar for en balansert fremstilling når en av partene har taushetsplikt. Det vil jo gjelde en rekke andre områder også, som f.eks. barnevernssaker.


Veldig godt poeng. Jeg leste en gang et intervju med en av de barnevernsansatte i Svanhildsaken - lang tid etter. Og fikk noe å tenke på i forhold til hvordan den saken ble fremstilt i media. Og hvilke konsekvenser den fremstillingen fikk for privatmenneskene som jobbet i barnevernet - for det grep jo langt inn i deres private liv også.

  Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 13:09   #39
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

De konkluderte med det, ja, de synset altså i vei på samme måte du og mange andre gjør. Det er ingenting som støtter denne konklusjonen. Ingen av vitnene på stedet kunne fortelle om rasistiske uttalelser fra ambulansepersonellet.

Eh - husker jeg så dårlig? De kom da med noen lite hyggelige utrop da fyren tissa på bilen eller en av dem eller hva det nå var?

  Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 13:14   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbladet tapte i ambulanse-saken

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Eh - husker jeg så dårlig? De kom da med noen lite hyggelige utrop da fyren tissa på bilen eller en av dem eller hva det nå var?

Det var vel "gris" ?

Ellers mener jeg å huske at det var en logg som ble lagt ut i etterkant med en telefonsamtale, som kunne oppfattes rasistisk. Men det var jo ikke akkurat den parksituasjonen, men etterpå. Ellerno. :huskerikke:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no