Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg har endelig fått stekeovn!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-06, 23:11   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Jeg har endelig fått stekeovn!

Oh lykke...

Etter to og en halv måned uten stekeovn har IKEA endelig fått ut fingeren, og jeg kan atter steke og bake. Måtte feire begivenheten med å lage pizza. Tenk, ovnen har pizzafunksjon! Det hører med til historien at den har så mange funksjoner at jeg ikke klarte å slå den av...

I morgen begynner julebaksten!

  Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 23:17   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har endelig fått stekeovn!

Gratulerer!! Jeg regner med den blir flittig brukt.
Nå er jo også strømmen blitt billigere, så det er bare å starte opp.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 19:07   #3
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har endelig fått stekeovn!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Oh lykke...

Etter to og en halv måned uten stekeovn har IKEA endelig fått ut fingeren, og jeg kan atter steke og bake. Måtte feire begivenheten med å lage pizza. Tenk, ovnen har pizzafunksjon! Det hører med til historien at den har så mange funksjoner at jeg ikke klarte å slå den av...

I morgen begynner julebaksten!

Så morro! Skal også bestille stekeovn fra Ikea og gleder meg. Den jeg har i dag har kun over og undervarme.. ingenting annet... gjett om jeg gleder meg til varmluft og pizzafunksjon :drømme:

Hvilken av stekeovnene valgte du?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 19:13   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har endelig fått stekeovn!

Gratulerer!

Jeg begynner å se frem til vi får stekeovn igjen, vi også. Nå har vi vært uten i 13 måneder. Høyst sannsynlig blir det ikke før vi flytter inn i nyhuset en-eller-annen gang neste år.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 17:24   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har endelig fått stekeovn!

Pizza funksjonen er kjempefin når man lager naanbrød.
Og pizzaen blir veldig fort ferdig med den funksjonen også.
Holde varm funksjonen er kjempefin å bruke når man hever deiger.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 17:34   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har endelig fått stekeovn!

Jøss, vi har vært EN måned uten og jeg har syntes så synd i meg selv at jeg trodde jeg hadde det verst i hele verden.

Nå står stekeovnen (integrert) og platetoppen i hver sin eske på stuegulvet, skal sette det inn i morgen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:24   #7
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har endelig fått stekeovn!

Jeg er også nysgjerrig på hvilken modell fra Ikea dere har valgt.
Vi snuser litt på komfyrer om dagen, men klarer ikke få bestemt oss.

Er det vanlig at Ikea er så sene med leveringa? Hva er normal leveringstid?

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:38   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har endelig fått stekeovn!

Ovnen heter MUMSIG OBI C00S.
Grunnen til at det har tatt så lang tid er at de først sendte med feil ovn, som ble montert. Feilen ble rapportert, og IKEA ville at jeg skulle komme innover med ovnen og hente den nye. Problemet var bare at jeg hadde bestilt levering og montering av hvitevarer og ville ha den hjemkjørt. DET ble visst litt for vanskelig.
Det hører med til historien at dette var den femte gangen noe måtte byttes eller etterbestilles, og jeg var rimelig lei av alt styret. Da hadde jeg allerede vært der fire ganger for i tur og orden å hente innbyggingsskap til ovnen, hente et skap som var avglemt, hente oppvaskkum, bytte defekt vinhylle og få en dings til karusellen i hjørneskapet. Greit nok, jeg forstår at ting kan være skadet eller mangle fra fabrikanten, men at medarbeideren på kjøkkenavdelingen glemmer å sette opp ting som oppvaskkum har jeg vondt for å svelge. Så jeg ville ha den levert.

Eh, har jeg svart på spørsmålet nå?

  Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:12   #9
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har endelig fått stekeovn!

Er du fornøyd med ovnen?


Tanken på at man kan hente hvitevarer på varehuset har ikke en gang slått meg. Hehe, kanskje det blir ny komfyr til jul likevel...

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:15   #10
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har endelig fått stekeovn!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ovnen heter MUMSIG OBI C00S.
Grunnen til at det har tatt så lang tid er at de først sendte med feil ovn, som ble montert. Feilen ble rapportert, og IKEA ville at jeg skulle komme innover med ovnen og hente den nye. Problemet var bare at jeg hadde bestilt levering og montering av hvitevarer og ville ha den hjemkjørt. DET ble visst litt for vanskelig.
Det hører med til historien at dette var den femte gangen noe måtte byttes eller etterbestilles, og jeg var rimelig lei av alt styret. Da hadde jeg allerede vært der fire ganger for i tur og orden å hente innbyggingsskap til ovnen, hente et skap som var avglemt, hente oppvaskkum, bytte defekt vinhylle og få en dings til karusellen i hjørneskapet. Greit nok, jeg forstår at ting kan være skadet eller mangle fra fabrikanten, men at medarbeideren på kjøkkenavdelingen glemmer å sette opp ting som oppvaskkum har jeg vondt for å svelge. Så jeg ville ha den levert.

Eh, har jeg svart på spørsmålet nå?

Ja, det er akkurat den jeg hadde tenkt meg. Men ser nå at den er energiklasse B, finnes det noen i energikasse A tro?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:17   #11
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har endelig fått stekeovn!

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Ja, det er akkurat den jeg hadde tenkt meg. Men ser nå at den er energiklasse B, finnes det noen i energikasse A tro?

De har en tror jeg, men jeg husker ikke hva den heter.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:32   #12
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har endelig fått stekeovn!

Jeg har tilsvarende ovn fra IKEA, men en eldre modell (2002)
Jeg eri allefall veldig fornøyd.
Bruker mest kakefunksjonen må jeg innrømme, og med den funksjonen har jeg fått srpø svor på ribba utenn å gjøre noe ekstra.
Bruker ikke alle funksjonene, men har vel brukt alle en eller annen gang.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no