Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du på julaften?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva spiser du på julaften?
Svineribbe 35 37,63%
Pinnekjøtt 33 35,48%
Lutefisk 4 4,30%
Kveite/laks/torsk 4 4,30%
Kalkun 8 8,60%
Er vegetarianer, spesifiserer i tråden 0 0%
Annet, spesifiserer i tråden 9 9,68%
Deltakere: 93. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 22:40   #61
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva spiser du på julaften?

Jeg spiser svineribbe, men synes egentlig at pinnekjøtt er hundre ganger bedre.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 09:56   #62
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser du på julaften?

Vi har ribbe (min tradisjon) og pinnekjøtt (mannens tradisjon). Lutefisk på lillejulaften hos svigers. Jeg står gjerne over både medisterkaker og engletisselurer.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 10:02   #63
devon
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 92
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva spiser du på julaften?

Lutfisk, det har vært tradisjon fra jeg var barn. Det serveres med bacon, ribbefett og potet, ikke noe mere, og selfølgelig egnet drikke til. Nydelig godt.

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 10:04   #64
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du på julaften?

I år feirer vi julen hos mine svigerforeldre. Da blir det pinnekjøtt, som jeg ikke er begeistret for. Kan jeg velge, blir det kalkun.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 12:55   #65
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du på julaften?

Vi har endelig tatt oss sammen og bestemt at vi skal ha pinnekjøtt som tradisjon, siden det faktisk er flere enn én i familien som liker det. (Til nå har vi hatt ribbe, som det egentlig bare er mannen som liker, fordi jeg syntes jeg "måtte" ha ribbe på julaften, selv om jeg ikke kan fordra det. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 12:56   #66
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Hva spiser du på julaften?

Pinnekjøtt.

Jeg er vant med kalkun og mannen ribbe, så da vi skulle lage våre egne tradisjoner så valgte vi en tredje rett so vi begge er glad i.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:07   #67
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Hva spiser du på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Vi har ribbe (min tradisjon) og pinnekjøtt (mannens tradisjon). Lutefisk på lillejulaften hos svigers. Jeg står gjerne over både medisterkaker og engletisselurer.

Engletisselurer? Hva er det?

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:09   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du på julaften?

Jeg spiser helst pinnekjøtt og det er dette vi lager selv.

Hvis vi er borte og får servert ribbe, er det også helt greit.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:41   #69
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser du på julaften?

Stort sett blir det torsk, men i år er det laaaang venteliste på den ordentlige juletorsken, så da må vi finne et alternativ. Mulig det blir elgsteik.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 14:55   #70
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser du på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Engletisselurer? Hva er det?

Sossisser. Eller skrives det sosisser? Eller... Enkelt og greit: Engletisselurer.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no