Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

MMF-figurer og oppbevaring

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-12, 22:04   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

MMF-figurer og oppbevaring

Største har bestit Angry Birds kake til vår felles bursdagsfeiring om en og en halv uke. Da har jeg tenkt å lage MMF-figurer for første gang. Hvor lang tid i forveien kan jeg lage dem og hvordan oppbevarer jeg dem evt. Hadde vært greit om alle fuglene/grisene var ferdige på forhånd slik at det bare var å pynte kaka dagen før. Og hvordan er det å farge MMF etter at den er laget? er det like enkelt som ferdigkjøpt paste fra Wilton?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 09:23   #2
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MMF-figurer og oppbevaring

Jeg lagde MMFfigurer til brylupskaken vår et par uker i forkant. Jeg oppbevarte de i en boks i en kald bod, og de var helt fine da de skulle på kaka.
Jeg har aldri prøvd ferdigfarget fondant, bare faregt hjemmelagd og synes det er heltt greit. Det lønner seg å elte inn fargen mens massen ennå er varm, den fordeler seg lettere og jevnere da.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 09:39   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MMF-figurer og oppbevaring

Den ferdigfargede fra Wilton holder leeenge. Og smaker tyggis. Ungene elsker den.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 13:25   #4
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: MMF-figurer og oppbevaring

Må nok farge selv for her er det ikke all verdens utvalg Wilton utstyr så de har bare hvit og brun. Derfor tenkte jeg å lage selv for å farge i mange farger. De svartens fuglene har jo så mange farger

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no