Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-16, 14:59   #81
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja, du har gått glipp av noko. Ja, du bør sjå heile serien. Helst utan spydige mannfolk som klager over dialogen. Netflix.

Det med spydige mannfolk gjorde at jeg ramlet av, selv om jeg likte serien. Mulige jeg må gi den en ny sjanse nå som jeg kan ha "me TV time" på padda med øretelefoner!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 17:07   #82
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er positivt overrasket over lengden på episodene. Trodde jeg skulle se alt på fredag, men i stedet har jeg delt opp den første episoden i tre deler og ble nettopp ferdig med den. Ligger på sofaen og bare smiler fornøyd over gjensynet. Gleder meg til de tre neste, men tror jammen jeg skal porsjonere det litt utover og ikke ta alt i ett jafs.

Elsker, elsker, elsker serien.

Enig, denne sparer jeg litt på. Må få de nye til å vare så lenge som mulig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 17:20   #83
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Enig, denne sparer jeg litt på. Må få de nye til å vare så lenge som mulig.

Tenk om jeg hadde vært så lur. Neida, jeg måtte se alle i full fart.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 22:52   #84
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Tenk om jeg hadde vært så lur. Neida, jeg måtte se alle i full fart.

Så ferdig i dag!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 00:46   #85
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Jeg vil ha mer!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 14:55   #86
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Det med spydige mannfolk gjorde at jeg ramlet av, selv om jeg likte serien.

Å, vi er flere , men nå får jeg lyst til å dra opp serien igjen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 15:21   #87
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Gaah, det er dårlig gjort at de lager en slutt som henger nå! Jeg vil vite mer! Is this is? Det lages ikke mer?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 15:39   #88
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Jeg syns egentlig det er litt greit at det sluttet sånn. Selv om jeg elsker serien ser jeg ikke helt hvor de skulle tatt den videre. Det var fint å se at Luke og Lorelai holdt sammen, og veldig fint å få et innblikk i hvor alle var nå. Men jeg tror faktisk ikke jeg har noe behov for mer.

I min fantasi er Rory gravid med Logan, men hun og Jesse ender opp med samme type forhold som Lorelai og Luke. Det er jo han hun har mest til felles med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 17:43   #89
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Jeg tror nesten det er Emily jeg har mest lyst til å se mer av. Jeg synes hun hadde fantastisk utvikling gjennom de fire episodene, og selv om vi fikk se helt nye sider av henne, så føltes utviklingen troverdig og naturlig. Hun har alltid hatt glimt i øyet, bare levd et liv med lite spillerom for sånt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 17:48   #90
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Jeg tror det samme som Tally.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 17:54   #91
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror nesten det er Emily jeg har mest lyst til å se mer av. Jeg synes hun hadde fantastisk utvikling gjennom de fire episodene, og selv om vi fikk se helt nye sider av henne, så føltes utviklingen troverdig og naturlig. Hun har alltid hatt glimt i øyet, bare levd et liv med lite spillerom for sånt.

Ja, enig!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-16, 17:54   #92
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Bra at dere spoiler. Jeg er på episode 7 i sesong 1.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 00:37   #93
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Jeg tror derimot at wookien er faren. Neida. Joda. Neida. Jeg håper det er Logan altså, jeg gjør det.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 07:01   #94
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg tror derimot at wookien er faren. Neida. Joda. Neida. Jeg håper det er Logan altså, jeg gjør det.

Haha, den hadde jeg glemt! Hvilken årstid var det i, igjen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 08:54   #95
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Jeg fikk aldri sansen for den for 16 år siden, prøvde igjen i går men ble bare svett og måtte finne noe annet

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 09:00   #96
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Var det bare jeg som synes det ble veldig mye Stars Hollow i disse fire episodene?

Hva var vitsen med å vise oss omtrent hele den enerverende bymusikalen? Jeg satt bare og hveste til skjermen "ikke bruk dyrebar tid på dette, da!". Og Rorys plutselige omsorg for Stars Hollow Gazette, der hun tydeligvis forlot redaktørvervet like raskt som hun tok det? Og så de to ansatte i avisen; det siste vi trengte var vel enda to nye, ekstremt karikerte figurer i Stars Hollow. Loreleis Wild-opplevelse var også litt sånn "- Hæ?!", synes jeg. Og til slutt, hva var greia med Rory og Logan? Det var jo åpenbart at de var veldig glade i hverandre, og så skulle de ikke engang snakke om muligheten for at han kunne bryte forlovelsen sin, så de kunne være sammen?

Det var fint å se alle sammen igjen, da. Men som Tally er jeg fornøyd etter dette.

Og så håper jeg virkelig det er Logan som er faren til Rorys baby.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 09:43   #97
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Har sette alle sesongene to ganger tidligere og ser nå utvalgte episoder fra alle sesongene før jeg ser de fire nye episodene.

Jeg blir re-traumatisert av bruddet nå i sesong 5 og vet nesten ikke om jeg orker å se noen av episodene med Chris i de to siste sesongene. Og jeg vet nesten ikke om jeg orker å se de nye fire om det ikke ordner seg på den fronten.

(Det er, som dere skjønner, a fine line mellom virkelighetens verden og livet i Stars Hollow for min del! )

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 29-11-16 kl 09:54.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 09:53   #98
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Jeg driver også og ser igjennom hele serien før jeg skal se de fire siste og har kommet til S7:E18. Jeg må omtrent holde meg fast for at jeg ikke skal se hva dere skriver i spoilertags.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 11:40   #99
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Dere startet for sent med å se dere opp igjen på serien.

Jeg begynte i sommer, og var således forberedt da A Year in the Life kom.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 21:01   #100
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gilmore Girls - har jeg gått glipp av noe?

Nå har vi også sett denne

Jeg elsket hvert minutt og det var virkelig et gledelig gjensyn! Jeg likte faktisk utviklingen av alle karakterene gjennom året. Var litt skeptisk på forhånd om at det skulle bli statisk fra tidligere sesonger. Hvis jeg skal pirke på noe så synes jeg kanskje det var rart at ikke Rory hadde mange idéer til artikler, features og whatnot - hun som alltid har vørt så lidenskapelig opptatt av journalistikk. Og ja, jeg reagerte også på å vise så veldig mye av musikalen, men det var virkelig morsomt å se Sutton Foster fra Bunheads (en annen Palladino serie), samt cameo appearances av Peter Krause, Mae Whitman og Jason Ritter fra Parenthood.
Det at Rory annonserte at hun var gravid på slutten synes jeg la veldig opp til en ny serie/sesong evt spin off. Jeg synes mye egentlig kunne tyde på at den er skrevet såpass åpent at det er fullt mulig å fortsette serien.
Jeg synes det er åpenbart at det er Logan som er faren, hvis man legger til samtalen som hun hadde med sin far.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no