Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Amelies tacogryte med tortillalefser

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-17, 20:42   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Smil

Amelies tacogryte med tortillalefser

Må bare legge ut denne tacofavoritten vår.
Den er litt inspirert av Hellstrøm's variant, men litt enklere og overkommelig.

Verdens beste tacogryte!

4-5 porsjoner:

500 g karbonadedeig
2 bokser hermetiske tomater
2 ss tomatpure
1 løk (gjerne rød løk) (finkuttet)
1 rød paprika (finkuttet)
1 gulrot (finkuttet)
2-5 hvitløksbåter
1 finhakket chili (kan sløyfes)
ca 100 g chorizopølse
1 ts spisskummin/cumin
1/2 ts cayennepepper
1 ts merian
3 laubærblad
3 stjerneanis (laubærblad og stjerneanis skal koke i retten, men fjernes fra gryta før den spises) - evt 1 ts malt stjerneanis
4-6 ruter mørk sjokolade
2 dl vann

1) Freses mykt i olje: Løk, hvitløk, stjerneanis, laubærblad
2) Stek karbonadedeig i en jerngryte og sett til side
3) Fres mykt i olje: chorizopølsebiter, gulrotterninger og hakket paprika
- og tilsett dette jerngryta med karbonadedeig.
Tilsett løkblandingen og hermetiske tomater, tomatpure, øvrig krydder, sjokolade + vann.

Dette skal nå fosskoke ca 1/2 time under et tungt lokk, rør med jevne mellomrom slik at det ikke svir seg. Det skal være litt fuktig, og koke inn slik at det blir en "grytekonsistens" og ikke "suppe".

Sett jerngryta på bordet og server kjøttsausen i tortillalefser sammen med:

Salat
hermetisk ananas
tomater i terninger
evt mais
evt sukkererter i biter
revet ost
rømme

Helt nydelig.
Vanlig taco blir aldri det samme etter dette.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein


Sist redigert av Amelie : 24-03-17 kl 23:36.
Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 20:45   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Nam! Skal lage en veggisversjon av denne til helgen. Høres dødsgodt ut! Jeg er veldig glad i forskjellige litt annerledes tacovarianter og pleier å lage en suppe som ungene elsker, med "kjøttdeig" oppi, og masse tilbehør i skåler på bordet. Nom!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 20:48   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Mulig vi må teste den. Vanlig fredagstaco har aldri vært greia for meg. Og jeg var nettopp i Texas og spiste tequilamarinert biff med guacamole og bønnestuing. Plutselig ble meksikansk mat en favoritt, for det var helt himmelsk.

Jeg lager veldig god bønnestuing, og foretrekker det fremfor kjøttdeig-greier til tacoen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 20:52   #4
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Åhh, dette høyrtes godt ut. Må testast ut.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 20:53   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Det så spennende ut. Vi har ofte fredagstaco, men liker litt variasjon over temaet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 21:01   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Den så god ut. Skal definitivt prøves

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 21:04   #7
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mulig vi må teste den. Vanlig fredagstaco har aldri vært greia for meg. Og jeg var nettopp i Texas og spiste tequilamarinert biff med guacamole og bønnestuing. Plutselig ble meksikansk mat en favoritt, for det var helt himmelsk.

Jeg lager veldig god bønnestuing, og foretrekker det fremfor kjøttdeig-greier til tacoen.


Deler du oppskrift på bønnestuing Niobe?

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 21:23   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Deler du oppskrift på bønnestuing Niobe?

Oppskrift og oppskrift... Jeg finhakker hvitløk, løk og soltørkede tomater. Og bruker Coop Änglamark økologiske tomater på boks og GoGreen sine kidneybønner. Jeg krydrer/smaker til med blant annet kayennepepper, spisskummin, paprikakrydder, koriander og chilipaste. Jo lenger det står og putrer, jo bedre, jeg lar mesteparten av væsken fra tomatene koke inn. Jeg moser litt med en sleiv, sånn at det er litt blanding av hele og mosede bønner i stuingen. Sist hadde jeg et glass med jalapenos stående, så da hakket jeg de også og hadde i.

Jeg pleier å lage en stor gryte og fryse ned i bokser.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 21:34   #9
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Oppskrift og oppskrift... Jeg finhakker hvitløk, løk og soltørkede tomater. Og bruker Coop Änglamark økologiske tomater på boks og GoGreen sine kidneybønner. Jeg krydrer/smaker til med blant annet kayennepepper, spisskummin, paprikakrydder, koriander og chilipaste. Jo lenger det står og putrer, jo bedre, jeg lar mesteparten av væsken fra tomatene koke inn. Jeg moser litt med en sleiv, sånn at det er litt blanding av hele og mosede bønner i stuingen. Sist hadde jeg et glass med jalapenos stående, så da hakket jeg de også og hadde i.

Jeg pleier å lage en stor gryte og fryse ned i bokser.

Takk for svar
Bruker du soltørkede tomater i olje?

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 21:37   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Takk for svar
Bruker du soltørkede tomater i olje?

Jeg bruker noen på Coop Mega som ligger i frukt/grønt-avdelingen. I gjennomsiktige plastbokser. Det er litt olje i boksen, men ikke så mye, jeg lar dem renne av litt før jeg hakker dem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 21:42   #11
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg bruker noen på Coop Mega som ligger i frukt/grønt-avdelingen. I gjennomsiktige plastbokser. Det er litt olje i boksen, men ikke så mye, jeg lar dem renne av litt før jeg hakker dem.

Takk takk Skal prøve tacogryte og bønnestuing.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 21:51   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Jeg lager også bønnestuing til tacoen hver gang, det er så godt. Til og med ungene elsker det. Rester er godt som pålegg på skiva også, eller i tortillas i matpakken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 22:44   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mulig vi må teste den. Vanlig fredagstaco har aldri vært greia for meg. Og jeg var nettopp i Texas og spiste tequilamarinert biff med guacamole og bønnestuing. Plutselig ble meksikansk mat en favoritt, for det var helt himmelsk.

Jeg lager veldig god bønnestuing, og foretrekker det fremfor kjøttdeig-greier til tacoen.

Vil du dele oppskriften? Jeg faller lett i løk- og hvitløksurring, bønner og spisskummen-greia. Vet ikke helt hvordan jeg Ford en bedre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 22:45   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Sorry. Lese tråden, kanskje.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 19:20   #15
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Takk for oppskrift. Både stuing og gryte var supergodt.

Eneste minus med gryta var at 5 dl vann tok evigheter å koke inn, så den nydelige væsken måtte jeg sile av og fryse ned til neste tomatbaserte rett.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 19:15   #16
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Takk for oppskrift. Både stuing og gryte var supergodt.

Eneste minus med gryta var at 5 dl vann tok evigheter å koke inn, så den nydelige væsken måtte jeg sile av og fryse ned til neste tomatbaserte rett.

Ok, takk for tipset. Kokte du 30 min eller mer?
Ellers skal jeg reduserere dl-mengde i oppskriften. Jeg tar vanligvis litt på slump, ser du.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 19:48   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies tacogryte med tortillalefser

Må testes!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 21:02   #18
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies Tacogryte med tortillalefser

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ok, takk for tipset. Kokte du 30 min eller mer?
Ellers skal jeg reduserere dl-mengde i oppskriften. Jeg tar vanligvis litt på slump, ser du.

Det ble sein middag, kan du si.
Men jeg tok ikke tida. Ville nok redusert mengden vann til det halve.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 21:07   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amelies tacogryte med tortillalefser

Når jeg bruker hermetiske tomater i gryter så tilsetter jeg sjelden vann før jeg ser hvordan konsistens blir. Ofte trengs det veldig lite, men jeg liker dem nok litt tørre/faste.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 23:38   #20
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Amelies tacogryte med tortillalefser

Endret til 2 dl vann i steden for 5 dl.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no