Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reima eller PoP vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-11, 22:01   #221
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Sjekket litt om dressen, den er nok tynnere enn den vanlige vinterdressen fra Molo og er muligens laget til skibruk, dvs bedre bevegelighet og god pusteevne. Tror nok ikke det blir den, da, den kommer til å koste 1900 kr i Norge (samsofie.no).

Har en Isbjørnjakke, skalljakke, den er bra, men jeg er ikke så glad i passformen på jakka, synes ermene er så lange i forhold til resten av jakka.

1900 kr er mer enn jeg kommer til å betale for en dress hvertfall.

Hmm synes du det altså? Har jeg ikke tenkt over, vi har 2 skalljakker , synes ikke ermene er lange i det hele tatt jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:02   #222
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hva er vannsøylen på pop, det har jeg i farta glemt ut igjen, jeg lot meg påvirke av fin, rød (unisex) farge og uttagbart for. Men selvsagt er vannsøyle viktig, og delvis har jeg jo også isolde sin reflex-anbefaling i bakhodet, men reflex sine nettsider er jo rent ut ubrukelige, så jeg har ikke funnet noen plass jeg kan se og lese om dem (barnas hus opplyser ikke om vannsøyle så vidt jeg kan se) og da må jeg ta turen fysisk til en butikk. Hvilket jeg forøvrig lett kan gjøre altså, og uansett gjør før det blir noe endelig kjøp. Siden jeg er så størrelsesusikker vil jeg sikkert stappe ungen inni også.

Han har en høstdress fra reima i str 92, som fortsatt er grei i str ettersom han har sluttet med bleier. Han er målt til 92,5 cm hos legen nylig (og er 12,5 kilo, ingen veldig tykk type) men å kjøpe ny dress i 92 er ikke så veldig aktuelt, så lenge 92 passer blir det den han har med ull under, så jeg tenker det antakelig er 98 i vinterdress evt?


Poden hadde dress i 98 da han var omtrent like høy, det gikk helt fint.
Vi hadde troll som kunne strammes inn ganske mye i livet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:04   #223
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Knerten har høstdress i 92 som ikke er babymodellen da.

Jeg tror definitivt Knerten muligens må prøve litt dress før jeg kjøper noe. Tanken er dog at han beholder denne han har nå utover høsten og for-vinteren, han brukte jo den hele forrige vinter, bare med en god ulldress under (og enda mer ull under der igjen) så lenge den er passe, så kan han fint bruke det, og så håper jeg han kan ha en vinterdress i 98, ellers er det antakelig mer fristende med en høstdress til i 98 og fortsatt hjemmestrikket ull under, for en vinterdress i 92 har definitivt veldig kort brukstid i alle fall. i 98, og helst da uttagbart for, har vi jo lang brukstid på den.

Så pop sin røde frister.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:06   #224
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

P.OP-dressene har 10 000, ja. Ang Isbjørn: nå husker jeg hvorfor jeg ikke valgte den i fjor, den var så himla smal rundt midjen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:07   #225
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

P.OP-dressene har 10 000, ja. Ang Isbjørn: nå husker jeg hvorfor jeg ikke valgte den i fjor, den var så himla smal rundt midjen.


Det er den, jeg trodde helt ærlig den var for smal for vår smale pode, men den satt perfekt. Det er det ikke mange dresser som har gjort.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:07   #226
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Kommer det snø snart, tro?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:07   #227
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Kommer det snø snart, tro?


Om 3mnd, jeg har sett i krystallkulen min.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:13   #228
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Malama: Min sønn er nokså lik i alder som din, født en mnd senere, og nokså lik i str, 13.0 kg og rundt 92-93 cm lang. Jeg har en reima tec i 98 som jeg tror blir for stor i vinter selv om han bruker vårdress fra reima i 98 nå. Men i vinterdress til ham blir det stort siden det da blir så mye stoff og annen modell. Mulig han kunne hatt 98 i babymodellen til reima. Han hadde 92 i den i fjor. Jeg tenker også på POP og lander vel på str 98 om den ikke er veldig stor i str. Da holder 92. POP har, tror jeg, vannsøyle på 10 000, skalljakkene til vår har i alle fall det.

Min sønn er ett år eldre enn din, og hadde omtrent samme mål som din i fjor, og han brukte str 98 i Reimatec hele vinteren. Mot slutten syns jeg nesten den var litt knapp i beina. Vårdressen fra Reima str 98 brukte han fra våren han var 2,5 år til nå i høst vi gikk over til HH str 110.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:18   #229
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Min sønn er ett år eldre enn din, og hadde omtrent samme mål som din i fjor, og han brukte str 98 i Reimatec hele vinteren. Mot slutten syns jeg nesten den var litt knapp i beina. Vårdressen fra Reima str 98 brukte han fra våren han var 2,5 år til nå i høst vi gikk over til HH str 110.

Da tror jeg nok en eller annen dress i 98 vil passe min sønn. Han er forresten lang i ryggen, kort i beina, bruker bare bukser i 92 og kan ikke ha større. Så dressen bør være lang i ryggen. Han vokser sakte.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:25   #230
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Nabogutten her er lang i ryggen og kort i beina og hadde samme dress som min sønn i fjor, og den dressen ble for kort i overkroppen til ham i alle fall. Strammet mer i rompa når han bøyde seg. Gutta er like lange totalt sett, men jeg vil si at den reimadressen hadde litt feil passform for den andre gutten.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:42   #231
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Nabogutten her er lang i ryggen og kort i beina og hadde samme dress som min sønn i fjor, og den dressen ble for kort i overkroppen til ham i alle fall. Strammet mer i rompa når han bøyde seg. Gutta er like lange totalt sett, men jeg vil si at den reimadressen hadde litt feil passform for den andre gutten.

Reima i vårdress går, men vinterdress er ikke det beste ser jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:45   #232
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Så Kappahl (brosjyre i posten i dag med 2 lapper à 25% rabatt på valgfritt barneplagg) har vinterdress med 10.000 vannsøyle. Tapede sømmer, pustende og kan tørkes i tørkeskap. Kr 699,-

Nå skal ikke vi ha flere dresser altså, men den så faktisk fin ut. Noen som kjenner til denne ?

Kjøpte denne i dag, veldig spent på om den holder mål som hoveddress eller om jeg må investere i noe i tillegg som jeg vet fungerer. Fargen og passformen er knall hvertfall.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:44   #233
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Kjøpte denne i dag, veldig spent på om den holder mål som hoveddress eller om jeg må investere i noe i tillegg som jeg vet fungerer. Fargen og passformen er knall hvertfall.

Var den veldig tykk, eller? Hvilke farger finnes den i? Har 25% rabatt sms hos dem, så lurer på å kjøpe en selv og se om den duger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:48   #234
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Så Kappahl (brosjyre i posten i dag med 2 lapper à 25% rabatt på valgfritt barneplagg) har vinterdress med 10.000 vannsøyle. Tapede sømmer, pustende og kan tørkes i tørkeskap. Kr 699,-

Nå skal ikke vi ha flere dresser altså, men den så faktisk fin ut. Noen som kjenner til denne ?

Ser absolutt fin ut, kunne tenke meg å prøve den. Vet at skallplaggene skal være bra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:50   #235
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Jeg så på dress på lindex idag, den så heller ikke dum ut. Jeg lurer litt på om de kanskje er bra nok etterhvert disse dressene fra kjedebutikkene. Selv om de ikke er best, er de kanskje bra nok. Jeg hadde vintertøy fra HM til de to store i fjor og var positivt overrasket både over vanntetthet og slitestyrke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:53   #236
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg så på dress på lindex idag, den så heller ikke dum ut. Jeg lurer litt på om de kanskje er bra nok etterhvert disse dressene fra kjedebutikkene. Selv om de ikke er best, er de kanskje bra nok. Jeg hadde vintertøy fra HM til de to store i fjor og var positivt overrasket både over vanntetthet og slitestyrke.

Det er det jeg også tenker. Kjøpte skalljakke til eldste fra Lindex i vår, holdt helt fint. Tror jeg betalte 399 for den, vannsøyle på 10 000.

Hvordan så Lindex dressen ut?

Så du anbefaler vintertøyet til H&M til store barn? Eldste som nå er skolejente straks trenger, POP frister, men jeg har lyst å se om H&M er godt nok. Hvordan er str?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:54   #237
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Lindexdressene var ikke så ulike de fra kappahl over her. Nøytrale og fine. Jeg synes Lindex har ganske mye fint barnetøy for tiden.



__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:58   #238
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Var den veldig tykk, eller? Hvilke farger finnes den i? Har 25% rabatt sms hos dem, så lurer på å kjøpe en selv og se om den duger.

Ikke veldig tykk, men myk og bevegelig. Her hadde de rosa, rød og svart. Glad junior valgte rød, for den frisker opp.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 21:03   #239
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Lindexdressene var ikke så ulike de fra kappahl over her. Nøytrale og fine. Jeg synes Lindex har ganske mye fint barnetøy for tiden.



De var jammen fine! Spurte min sønn om han ville ha rød vinterdress, og det ville han gjerne.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:30   #240
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Jeg kjente litt på Lindex-dressene i dag, og de var litt stive i stoffet, men fine i designet. De er sikkert greie for litt større barn, kan jeg tenke meg.

Selv endte jeg til slutt opp med Reima-dress igjen. Jeg finner ikke bilde på nett, men den er mørk blå med lyseblå og lilla hunder på, og heter Evanesco. Det var babymodell, men den har strikk i livet, og det er fint for den smale frøkna.

Dersom noen er ute etter helbrun dress, hadde Reima også det.

Nå håper jeg bare at vinteren faktisk lar vente på seg litt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no