Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

SKAM - innlegg 3002-4000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-17, 10:34   #301
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Wow, dere tenker på så mye som ikke faller meg inn!

Enig i dette, jeg bare tok det for gitt at det var penetrator-Chris, men jeg ser jo nå at det sikkert ikke er det. Jeg tipper Jonas.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 10:42   #302
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Jeg tipper også Jonas. Det må jo være en med en mamma som gjenkjenner Evas klær, altså vil jeg tro at moren til P-Chris er utelukket, mens Jonas`mor kjenner henne fra tidligere. Tror ikke at det er noe mellom Eva og Jente-Chris.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 10:51   #303
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Jeg gidder ikke Eva og Jonas!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 10:55   #304
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Egentlig mest på at Vilde virker så usikker på sin egen seksualitet. Det er hele tiden en fasade basert på hvordan hun mener at hun bør være. Og at jeg kanskje tror at det skjuler noe annet som hun er usikker på.

Jeg synes fordelen med Skam er at den er beskrivende på en bra måte (oftest) og dermed ville det vært veldig, veldig trist dersom alle former for usikkerhet rundt seksualitet skulle forklares med seksualitet som var utenfor "normen". For det er faktisk helt normalt å være usikker på sex når man er ung og uerfaren uten at man trenger å være noe annet enn heterofil cis av den grunn, og det er viktig at det blir vist også, spesielt når en hel sesong ble viet til det motsatte.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 10:57   #305
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.828
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Det eneste som taler for a det ikke er Jonas (basert på skrivestil) er at han sier mamma og ikke muttern.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 11:01   #306
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.950
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes fordelen med Skam er at den er beskrivende på en bra måte (oftest) og dermed ville det vært veldig, veldig trist dersom alle former for usikkerhet rundt seksualitet skulle forklares med seksualitet som var utenfor "normen". For det er faktisk helt normalt å være usikker på sex når man er ung og uerfaren uten at man trenger å være noe annet enn heterofil cis av den grunn, og det er viktig at det blir vist også, spesielt når en hel sesong ble viet til det motsatte.

Det er jeg så enig i. Å vingle og å tro at man må ligge med folk for å bli likt og å ha vanskelighet med å sette grenser er ikke uvanlig når man er tenåring. Uansett legning, vil jeg tro.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 11:01   #307
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Jeg tror heller ikke dette er P-Chris. Ny dag, ny person. Og Eva har betrodd seg til Noora om noe hun ikke vil at Noora skal si videre. Ikke helt tilfeldig at den setningen kom i går. At Eva ligger med flere er jo på ingen måte usannsynlig, hun er jo en usikker vims som strever med å finne seg selv, og som har gått fra ensomhet til å ha opparbeidet seg en viss status. Når du har vært ensom er det lett å bli beruset av oppmerksomhet fra flere hold. En vanlig vinkling er gutter som ligger rundt, og forelskede jenter som står ulykkelige tilbake, og føler seg sviktet, brukt og såret. Det kan hende de med dette vil vise at det motsatte også kan være tilfelle, jente som sjonglerer flere gutter uten å mene så mye med det, mens det går mer inn på guttene enn hun forstår. Å leke med andres følelser er en risikabel sport, uansett kjønn.

Men hvem det er vet jeg ikke. Hadde jo håpet at det ikke er så åpenbart som Jonas, men samtidig må det vel være noen som har ei mor som kjenner Evas klær, og da kan det vel ikke være så mange andre. Den bi-greia tror jeg ikke noe på. Hvorfor skulle Eva bli forskrekket over at hennes skjorte ble funnet hjemme hos den andre personen da, og lure på hvordan mora reagerte? Hvorfor skulle mora reagere på at ei venninne har glemt igjen skjorta si?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-06-17 kl 11:13.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 11:01   #308
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Jeg ser den Karamell. Og min tolkning er jo på ingen måte fasiten. Og den var slett ikke ment sånn.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 11:02   #309
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.924
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Jeg tok det egentlig for gitt at det var P-Chris, men ser jo at det kan være noen andre.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 11:02   #310
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.924
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Også synes jeg det er så himla bra av Andem at hun klarer å få seerne til å lure og stille spørsmål på denne måten her.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 11:18   #311
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Jeg ser jo at jeg mener noe om feil chat. Så nå mener jeg ikke noe lenger. Eller litt da ... det er nok ikke P-Chris for språket er et helt annet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 11:40   #312
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så var det jo hos Eva de var i forrige klipp, ikke hos Chris?

Dei var hos jente-Chris og feira Eva, så der har jo alle vore.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja. En bi-fortelling mellom noen av jentene har virkelig ikke slått meg, og jeg håper ikke det kommer heller.

Det har vore antydninger til det mellom Eva og Vilde som har klina ein del i fylla. Så det ville ikkje overraska meg.

Tidlegare i sesongen har det vore nemnd fleire gonger at Eva "tar for seg av Asker-gutta" og liknande. Venter i spenning. (Sjølv om eg synest denne veien på siste veka er litt over the top. Dei kunne godt halde seg til ein karakter pr. sesong).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 11:45   #313
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg tok det egentlig for gitt at det var P-Chris, men ser jo at det kan være noen andre.

Meg hadde det ikkje ramla inn at det var nokon andre enn P-Chris

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 12:03   #314
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Dei var hos jente-Chris og feira Eva, så der har jo alle vore.

Nei, jeg mente, de overnattet hos Eva, altså var det den mammaen de traff.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 12:34   #315
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

... og der fikk vi svar på det. KLIPP!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 12:38   #316
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.865
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Der fikk vi svar, ja.
Skal gi meg som plot-teoretiker, tror jeg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 12:53   #317
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.924
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Aaah! Interesting! Morsomt at Yacuzzi kom opp igjen, og modig av Chris ja! Og så ikke den komme med Emma!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 12:56   #318
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Jeg likte retningen ting tok i dag. Jonas får avsluttet Eva og står frem som kjæresten til Emma. Og som den ålreite karen han er, så svarer han skikkelig på meldingen til Chris. (Jeg tolker i hvert fall Fresh Prince og nachos som noe Eva vil kunne like.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 12:57   #319
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg likte retningen ting tok i dag. Jonas får avsluttet Eva og står frem som kjæresten til Emma. Og som den ålreite karen han er, så svarer han skikkelig på meldingen til Chris. (Jeg tolker i hvert fall Fresh Prince og nachos som noe Eva vil kunne like.)

Ja, men såpass internt (hvem ser på Fresh Prince nå til dags?), at hun vil skjønne hvor det kommer fra, og at det blir som en hilsen fra Jonas gjennom Chris. Smart.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 12:59   #320
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SKAM - innlegg 3002-4000

Men på foreldreforum så må det være lov til å uttrykke skrekken over å finne sin egen datter til sengs med en fyr du ikke aner hvem er?????

Jeg er jo langt unna det foreløpig, men kjenner at det vil kunne være de delene av å være forelder til store barn som jeg ikke vil sette så stor pris på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no