Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-15, 19:27   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Svigermor er i 70-årene og vil ha sin første smart-telefon. Jeg har sagt jeg skal hjelpe henne å finne en som passer for hennes behov. Hun trenger kun sms, internett, kamera og ringemulighet.....

Vi vil at hun skal ha Samsung fordi det er det vi andre har, så det blir litt enklere for oss å hjelpe henne. Selv har jeg Samsung Galaxy S3, og hun vil ikke ha en telefon som er større i størrelsen enn min.

Så søker jeg litt rundt, og alle telefoner heter jo omtrent det samme!!
Kan jeg si til henne at Samsung Galaxy S5 er ok, eller er det siste modell slik at jeg skal si S 4? Tviler på at hun trenger nyeste modell. Eller er det dumt av en aller annen grunn?

Videre skal hun bytte abonement fra Telenor til Netcom, så det burde i og for seg være mulig å gjøre et godt kjøp mot bindingstid.

Noen med innsikt??

Her er link til de som Elkjøp har:

http://www.elkjop.no/catalog/mobil-o...ProductCatalog

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 19:57   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Vi har samme kriterier for eldste datter, og har sett på de samme telefonene som deg til henne. Men vi er betenkt med å kjøpe telefon som ikke benytter 4G. Vi må opp til 1500,- for å få en med 4G. Og grunnen er at jeg med Telenor har svært dårlig ringesignal med 2 og 3 G, og har endelig fått innvilget iPhone 5 av arbeidsgiver etter å ha lagt ved chatten med Telenor support.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 19:58   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Siste Galaxy-modell er S6/S6 Edge, så S4 begynner å bli "gammel". S5 er imidlertid en stor mobil; tydelig større enn S4 og S6 (de er omtrent jevnstore). Jeg vil tro at S4 holder for svigermoren din.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 20:08   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Ok, hun vil ikke ha stor. Men får man tak i S4 lenger? Hvordan er det med softwaren, hun kommer til å ha den i lang tid, vil jeg tro.

Hun bør heller ikke ha en mini tror jeg, for hun har litt fingerproblemer og har fordel av å ikke ha den minster skjermen pga syn.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 20:13   #5
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Jeg har s4 activ. Synes den har dårlig dekning, noen ganger forsvinner signalet helt. Googlet problemet i håp om at en oppdatering ville fikse dette. Det var mange som hadde problemer med dekning/mottak av signal på S4 og S4 activ.. Dessverre fant jeg ingen oppdatering som kunne fikse problemet. Ut over dette er S4 en bra telefon, men vet ikke om jeg hadde kjøpt den hvis jeg hadde vist dette på forhånd.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 20:56   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Da hadde jeg kjøpt Samsung Galaxy S5 Mini, den er vesentlig mindre enn S4, S5 og S6, mulig en tanke mindre enn S3. Jeg har hatt alle modeller fra S2 - S5 og er mest fornøyd med de 2 siste.



S5 Mini har 4.5" skjerm, vanlig S5 har 5.1". S3 har faktisk 4.8" skjerm.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 15-08-15 kl 21:04.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 21:43   #7
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Da hadde jeg kjøpt Samsung Galaxy S5 Mini, den er vesentlig mindre enn S4, S5 og S6, mulig en tanke mindre enn S3. Jeg har hatt alle modeller fra S2 - S5 og er mest fornøyd med de 2 siste.



S5 Mini har 4.5" skjerm, vanlig S5 har 5.1". S3 har faktisk 4.8" skjerm.

Dette synes jeg også høres ut som en lur løsning. (Jeg visste ikke at det finnes en S5 mini.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 22:01   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Men altså, uff, går nokon over til Netcom frivillig? Det finst jo rimelege abonnement på Telenor sitt nett?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 22:05   #9
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Generelt er det lurt å kjøpe nyeste eller i alle fall nest nyeste modell dersom man skal ha en telefon lenge (og det har de fleste eldre mennesker), siden man da vi få oppdateringer av operativsystemet lengre, noe som igjen er en fordel med tanke på sikkert og med tanke på tilgang til apper.

Og en ting er at hun tror hun ikke skal ha noen apper før hun har prøvd smarttelefon. Noe annet er hva hun ender opp med å ville teste når hun faktisk har en. Jeg blir stadig overrasket over hva seniorene hiver seg rundt og laster ned

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 22:21   #10
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Men altså, uff, går nokon over til Netcom frivillig? Det finst jo rimelege abonnement på Telenor sitt nett?

Ja, hvis man bor slik til at man må ut i et hjørne av hagen for å ringe med telenor, mens netcom har normal dekning.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 22:27   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Generelt er det lurt å kjøpe nyeste eller i alle fall nest nyeste modell dersom man skal ha en telefon lenge (og det har de fleste eldre mennesker), siden man da vi få oppdateringer av operativsystemet lengre, noe som igjen er en fordel med tanke på sikkert og med tanke på tilgang til apper.

Og en ting er at hun tror hun ikke skal ha noen apper før hun har prøvd smarttelefon. Noe annet er hva hun ender opp med å ville teste når hun faktisk har en. Jeg blir stadig overrasket over hva seniorene hiver seg rundt og laster ned

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 00:00   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Jeg skjønner hva du sier, Fakse. Og jeg har sagt til henne at jeg anbefaler Samsung S5 Mini. Så får vi se hva det blir. Hvor mye rabatt får man om man binder et nytt abonnement?

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 00:21   #13
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvillken Samsungmobil skal svigermor ha?

Eg kjøpte Samsung Galaxy Xcover 2 til mi mor som er 72 år. Veldig fornøgd med den! Den tåler litt meir enn andre smarttelefonar. Mora mi er ganske slepphendt av seg, så det er veldig greit! Det har komt ein versjon 3 no.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no