Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Musical.ly

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-16, 16:46   #1
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Musical.ly

Elleveåringen ønsker seg så inderlig å laste ned denne appen. Erfaringer? Ser det ar 13-årsgrense fra produsentens side, så jeg sa nei først. Men lovet å gjøre litt research på nettet før den endelige dommen faller. Alle andre får lov, nemlig.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 00:39   #2
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Musical.ly

Jeg lurer og litt på dette.
Jeg hadde aldri hørt om den appen før jeg pga noe uenigheter i jentegjengen til eldste ble klar over den nå før helgen. Raskt googlesøk ga meg ikke så mye informasjon om det der og da.
Men jeg har nå lastet den selv ned for å se og da viser det seg at alle i gjengen storesøster går i har den og det er litt av hvert av filmer de har lagt ut. Storesøster har og lastet den ned og lagt ut filmer, uten at jeg var klar over det så vi har litt å snakke om når hun kommer hjem i morgen.
Virker ut til å være noe liknende instagram der de gir likes og kommenterer hos hverandre, men her går det på miming av sanger og små filmsnutter. Å så er det jo helt åpent, jeg får hvertfall sett alt til alle venninnene til storesøster.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 08:11   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical.ly

Oi. Jeg var ikke klar over noen aldersgrense. Snuppa (11) har dette, og det har flere av venninnene også. Jeg har tenkt at miming av musikk er ganske morsomt. Jeg visste ikke at de delte der inne, for snuppa legger det ut på Instagram i tillegg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-16, 21:44   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical.ly

Er det noen som har fått noen nye erfaringer om dette? Niesen min har dette, og jeg har surret litt rundt der i dag. Ingen her hos oss har det, men hvis det er 13 år grense på det så er det vel ikke noe å vise 10 åringen. Jeg tror han hadde synes dette var kult.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-16, 21:54   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Musical.ly

Helt åpent trenger det ikke være. Profilen kan gjøres privat.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-16, 22:13   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical.ly

Jeg har stalka litt rundt på unger jeg kjenner, og det er noen av de som har lukkede profiler. Men ikke så mange. Niesen min har startet på skolen jeg jobber på, så nå har jeg sett ganske mange av de nye elevene mine der inne. Bare helt uskyldige ting så langt jeg kan se.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-16, 22:18   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Musical.ly

Jenta (12) har det, privat profil. Dei mimer til musikk, deler med og liker kvarandre. Eg trur det er relativt uskyldig, viss ein har ein privat profil.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 07:42   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical.ly

Man kan ha lukket profil. Jeg hadde vært mindre skeptisk til denne enn mye annet. Det jeg hadde vært mest redd for er sosialt selvmord... for det ligger en del "rare" videoer der inne...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 07:47   #9
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Musical.ly

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Man kan ha lukket profil. Jeg hadde vært mindre skeptisk til denne enn mye annet. Det jeg hadde vært mest redd for er sosialt selvmord... for det ligger en del "rare" videoer der inne...




Jeg må innrømme jeg ikke visste det var 13års grense.
Mine barn har den, til og med 9åringen.

Men de har lukket profil, og har fått nøye gjennomgang at hvem som helst ikke skal legges til og alt sånn, ei heller ikke hva som helst som skal deles.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 09:27   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical.ly

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.




Jeg må innrømme jeg ikke visste det var 13års grense.
Mine barn har den, til og med 9åringen.

Men de har lukket profil, og har fått nøye gjennomgang at hvem som helst ikke skal legges til og alt sånn, ei heller ikke hva som helst som skal deles.

Jeg tenker at her gjelder samme prinsipper som med alle sosiale medier. Ikke legge til ukjente, ha lukket profil, ikke si eller vise noe man ikke ville vist frem eller sagt til andre face to face osv. Mange av disse appene er laget etter samme prisipper, men innholdet man deler er litt forskjellig. Musical.ly er kanskje en av de mer snille.

Er det noen her som har konto, eller?

:rekkeropphånda:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 11:11   #11
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Musical.ly

Min snart 12-åring har denne app'en, men ho har lukka profil.
Ho har berre lov til å legge til folk ho kjenner som vennar og eg ser over lista over dei som har tilgang jevnlig.

Syns det virkar som ein ganske uskyldig app og dei har mykje moro med å lage musikkvideoar.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 15:58   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical.ly

Jeg har faktisk gitt etter for gruppepresset på denne til niåringen, siden 2/3 av jentene i klassen (jeg har telt) har den. Privat profil, kun tillate barn hun kjenner, og stikkprøver fra meg er kriteriet.

Prinsipper-schprinsipper.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 20:15   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Musical.ly

Eg har ein konto og har jentungen som einaste venn. Det er streng ulovlig for meg å kommentere eller gi meg til kjenne på anna vis, men eg ser det ho legg ut, og det er det vesentlege. Ser at ein del av vennene hennar har har lukka profil, andre open.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no