Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Problemer med at nett-tv hakker

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 15:30   #1
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Problemer med at nett-tv hakker

Hei!

Jeg har problemer med at nettsendingene på NRK hakker når jeg skal se på de. Jeg har forsøkt rådet som NRK selv gir på sine nettsider, nemlig å gå på "innstillinger" og sette ned hastigheten. Dette betyr at jeg får lavere kvalitet på sendingen. Jeg har i utgangspunktet bredbåndslinje med nærmere 2500 kbps, men har forsøkt å sette den ned til under 1000, uten at det hjelper.

Nå skal jeg begynne å bruke en god del TV-sendinger i undervisningssammenheng og må bli kvitt dette tullet.

Problemet oppstår både på to ulike, helt nye bærbare IBM'er, samt på min to år gamle stasjonære hjemme (som har 1024 RAM). Jeg kan ikke forstå at disse PC'ene ikke skal være kraftige nok til å kunne se nett-tv i god kvalitet?

Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre?

  Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 16:17   #2
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.095
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Problemer med at nett-tv hakker

*abonnerer*

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 19:08   #3
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Problemer med at nett-tv hakker

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Hei!

Jeg har problemer med at nettsendingene på NRK hakker når jeg skal se på de. Jeg har forsøkt rådet som NRK selv gir på sine nettsider, nemlig å gå på "innstillinger" og sette ned hastigheten. Dette betyr at jeg får lavere kvalitet på sendingen. Jeg har i utgangspunktet bredbåndslinje med nærmere 2500 kbps, men har forsøkt å sette den ned til under 1000, uten at det hjelper.

Nå skal jeg begynne å bruke en god del TV-sendinger i undervisningssammenheng og må bli kvitt dette tullet.

Problemet oppstår både på to ulike, helt nye bærbare IBM'er, samt på min to år gamle stasjonære hjemme (som har 1024 RAM). Jeg kan ikke forstå at disse PC'ene ikke skal være kraftige nok til å kunne se nett-tv i god kvalitet?

Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre?

Har du sjekket hastigheten din? Her feks? http://www.itavisen.no/services/spee...ndex.php?vindu

Er det flere på samtidig som du? Den hastigheten blir for lav om det er flere på samtidig.
Er du alene på linja skulle det være nok med 2500kbps, om det er det du får.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:06   #4
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Problemer med at nett-tv hakker

Hei igjen - jeg har ca 2500 i hastighet på linja mi.

Nettverket vårt er sikret, så det er bare vi som er på samtidig.

Problemet er at det likevel hakker. Jeg har forsøkt å sette ned hastigheten (som NRK anbefaler) men det bedrer det ikke!

  Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:16   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Problemer med at nett-tv hakker

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Hei igjen - jeg har ca 2500 i hastighet på linja mi.

Nettverket vårt er sikret, så det er bare vi som er på samtidig.

Problemet er at det likevel hakker. Jeg har forsøkt å sette ned hastigheten (som NRK anbefaler) men det bedrer det ikke!

Dere bruker altså kun en pc av gangen?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:12   #6
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Problemer med at nett-tv hakker

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Har du sjekket hastigheten din? Her feks? http://www.itavisen.no/services/spee...ndex.php?vindu

Er det flere på samtidig som du? Den hastigheten blir for lav om det er flere på samtidig.
Er du alene på linja skulle det være nok med 2500kbps, om det er det du får.

På den linken har jeg ca. 3500 kbps, likevel blir tvsendingen fra nrk hakkete.

Jeg har usikret nettverk pga en feil, er det noen måte jeg kan finne ut om det er andre på linja mi?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:54   #7
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Problemer med at nett-tv hakker

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

På den linken har jeg ca. 3500 kbps, likevel blir tvsendingen fra nrk hakkete.

Jeg har usikret nettverk pga en feil, er det noen måte jeg kan finne ut om det er andre på linja mi?

Det beste er jo å ha et sikret nettverk.
Men du kan gå inn i routeren å sjekke loggen. Der kan du se om andre har logget seg på.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 10:53   #8
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Problemer med at nett-tv hakker

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det beste er jo å ha et sikret nettverk.
Men du kan gå inn i routeren å sjekke loggen. Der kan du se om andre har logget seg på.

Ja, det er det. Og flere har forsøkt å få det til, men det går ikke. Skal prøve å få bytta til bredbånd over tvkabelen og kanskje det går da. Håper det for jeg liker ikke å ha det usikra.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 13:31   #9
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Problemer med at nett-tv hakker

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Dere bruker altså kun en pc av gangen?

Kun en PC om gangen!

  Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 02:04   #10
data mannen
Ord deler & data akrobat
 
data mannen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 65
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Problemer med at nett-tv hakker

Det hjelper ikke med storlinje inn, når NRK har for liten linje ut. Det er nok mange som laster ned samtidig når det hakker fælt. Jeg har sett filmer i fra SF uten hakking, men da er det kan hende bare jeg som laster ned, og da trenger en ikke rare linja for at det skal bli bra.

Om du bruker tråløst, bør du bytte til kabel når du ser film osv.

data mannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no