Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Frokostforslag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-14, 11:28   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frokostforslag?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har ei eg har fått av deg.

Hihi, der kan du se. Joda, de er gode de, men de er mer "snop" enn hverdagskost.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:07   #22
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokostforslag?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hihi, der kan du se. Joda, de er gode de, men de er mer "snop" enn hverdagskost.

Ja, det er sant. Det er eg einig i. Men dei eg har i fryseboksen nå, er utan snopeeffekter, ein kan jo putte mykje rart i dei.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:11   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frokostforslag?

Ja, absolutt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:58   #24
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frokostforslag?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Tusen takk! Og for oppskrift på scones også! Skal testes ut! Får en kjøpt Laila-mel i Norge? Kan kanskje bruke jyttemel?

Nei, Laila-mel får du bare i Sverige. Erstattes lettest 1:1 med Semper. Du kan jo gjøre disse sconesene så grove du vil, med grovere mel og div frø.

Så forresten at Synnøve (Finden) har kommet med en ny, glutenfri Granola nå.

__________________


Sist redigert av Hot Lips : 16-09-14 kl 14:52.
Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 14:36   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frokostforslag?

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Nei, Lalila-mel får du bare i Sverige. Erstattes lettest 1:1 med Semper. Du kan jo gjøre disse sconesene så grove du vil, med grovere mel og div frø.

Så forresten at Synnøve (Finden) har kommet med en ny, glutenfri Granola nå.

OK, takk skal du ha! Ferdig Granola pleier å være stappfullt av sukker, så det funker nok dårlig. Ofte hasselnøtter eller valnøtter i også, og det går ikke. Må bare få kjøpt inn ymse og lage selv, tenker jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 14:52   #26
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frokostforslag?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

OK, takk skal du ha! Ferdig Granola pleier å være stappfullt av sukker, så det funker nok dårlig. Ofte hasselnøtter eller valnøtter i også, og det går ikke. Må bare få kjøpt inn ymse og lage selv, tenker jeg.

Ikke nøtter i denne, men det er mørk sjokolade og appelsin, så det spørs om ikke du må lage selv, ja.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 14:58   #27
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.960
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frokostforslag?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

OK, takk skal du ha! Ferdig Granola pleier å være stappfullt av sukker, så det funker nok dårlig. Ofte hasselnøtter eller valnøtter i også, og det går ikke. Må bare få kjøpt inn ymse og lage selv, tenker jeg.

Jeg pleier å ta utgangspunkt i denne fra Trines matblogg. Men det er jo bare å kutte/bytte ut i vilden sky, både når det gjelder nøtter og frø og søtning og alskens.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 16:01   #28
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frokostforslag?

Jeg har pleid å lage selv uten noe søtning, bare rister frø og gryn i ovn eller steikepanne, funker som bare det. Det er visst bare litt vanskelig å få handlet inn råvarer og rekke å gjøre det innimellom alt akkurat nå, men jeg kommer vel dit. Hva er godt i stedet for havregryn, tro?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 17:08   #29
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frokostforslag?

Bokhveteflak, kanskje?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 10:12   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokostforslag?

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Bokhveteflak, kanskje?

Dei synest eg er litt beiske i smaken viss du ikkje vatner dei godt ut og skyller dei. Dei er gode i grøt, for då kan dei skyllast godt først. Men ikkje så godt egna som musli/havregryn.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 10:14   #31
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokostforslag?

Eg kom over dette innlegget då eg leita etter frokostoppskrifter til meg sjølv. Både kokospannekakene og mandelgrøten (eg har modifisert oppskriftene litt, bytta ut sukrin med kokossukker og melk med mandelmelk) var vellykka. Men det er vel meir i kategorien såpass tidkrevande at det er helgefrokost, trur eg. Kokospannekakene var gode kalde, så dei kan eventuelt lagast kvelden før.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 11:27   #32
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frokostforslag?

Quinoa-flak er også godt i frokostblanding.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 16:11   #33
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frokostforslag?

Chiapudding laget med mandelmelk eller kokosmelk, evt. søtning du tåler (jeg liker lønnesirup, men det går kanskje heller ikke om du ikke skal ha sukker?) og frukt/bær etter smak.

Jeg lager opp en stor porsjon av selve "puddingen" for flere dager, og så tilsetter jeg frisk frukt eller bær når jeg skal spise.

Denne er f.eks. veldig god (jeg liker å ha i en skvis sitron/lime for å balansere sødmen). Denne er også nydelig.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 22:00   #34
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frokostforslag?

Sjekk bloggen Greenkitchenstories! Kjempemange fine oppskrifter der.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no