Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-15, 21:53   #21
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Jeg har så dårlig ringesignal hjemme at samtaler blir avbrutt. Må snakke med kollegaer på FaceTime når jeg har hjemmekontor. Jeg har jobb abonnement og er proff kunde.

Kunne ikke ringe å klage engang sist, måtte chatte med kundeservice som skulle sende ut servicebil neste dag. Men det er fortsatt ikke stabilt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-15, 23:03   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Byttet fra Chess/Netcom ifjor da jeg oppdaget at folk med Telenor-abb hadde (bedre) dekning på steder jeg pleier å være, litt uti fylket her. Så nå er jeg nøgd. Var forrige uke i Lofoten ned venninne som har Netcom og det var veldig mange steder underveis at hun ikke hadde dekning. Jeg var fri ett sted, langt uti huttiheita.

Men i Oslo burde Netcom fikse biffen, altså.

Merket ganske god forskjell når jeg gikk fra Chess/Netcom når det gjelder surfing på toget. Men ellers liten forskjell i Oslo-området.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-15, 23:36   #23
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Jeg har Chess (har hatt dem i 2-3 år tror jeg) og har aldri hatt problemer med dekning uansett hvor jeg befinner meg, enten det er her i Osloområdet, i Nord-Norge, på vestlandet, på ferie i utlandet osv. Hadde Telenor før og merker ingen forskjell i allefall.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-15, 23:37   #24
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Nei, det er ikkje ein myte, og eg hatar at one call gjekk over til Netcom. Så i dag tok eg affære og bytte til Hello og spurte om dei var tenkt til å gå over til Netcom. "Nei, vi har så mange bedriftskunder at vi må være på Telenor sitt nett" sa ho eg snakka med (som for øvrig høyrdest ut som om ho hadde gått i stemmebruksopplæring hjå linni meister).

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-15, 01:05   #25
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Nei, det er ikkje ein myte, og eg hatar at one call gjekk over til Netcom. Så i dag tok eg affære og bytte til Hello og spurte om dei var tenkt til å gå over til Netcom. "Nei, vi har så mange bedriftskunder at vi må være på Telenor sitt nett" sa ho eg snakka med (som for øvrig høyrdest ut som om ho hadde gått i stemmebruksopplæring hjå linni meister).

Da har du også vært så heldig å ikke bevege deg så mye i områder hvor Onecall hadde dekning via Network Norway-nettet. Trengte ikke være god dekning for at mobilen ble hektet på dette nettverket, og selv i ganske sentrale områder kunne det da bli temmelig dårlig kvalitet, brudd osv. OneCall ville gjerne fungere best altså der deres eget nett ikke hadde dekning.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-15, 01:23   #26
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Jeg hadde bytta til One Call og var superfornøyd, helt til de skiftet til Netcom. Jevnt over mye dårligere dekning nesten over alt, null dekning på hytta og dårlig dekning selv i Oslo. Så den reklamen de kjører om myter blir jeg sur av. Har byttet til Talkmore nå og er veldig fornøyd.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-15, 09:27   #27
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Da har du også vært så heldig å ikke bevege deg så mye i områder hvor Onecall hadde dekning via Network Norway-nettet. Trengte ikke være god dekning for at mobilen ble hektet på dette nettverket, og selv i ganske sentrale områder kunne det da bli temmelig dårlig kvalitet, brudd osv. OneCall ville gjerne fungere best altså der deres eget nett ikke hadde dekning.

Det forstod eg ikkje. Du er alt for teknisk for meg

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 07:43   #28
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det er dem satans 4G-dekningen sin skyld. Det har kortere rekkevidde.

Jeg må skru av 4G på jobb for at telefonen skal virke. Et par hundre meter fra Oslo S.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 11:55   #29
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Superdårlig dekning der vi bor (Bærum) med NetCom

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 15:45   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Jeg sliter med Telenor på nordsiden (inne) i huset.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 07:46   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Etter 6 år med Netcom er det endelig slutt! :bytter jobb: :Jippi:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 08:34   #32
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg sliter med Telenor på nordsiden (inne) i huset.

Jeg sliter med Telenor i hele huset, så det er ikke bare Netcom som har issues. Jeg har klaget, de foreslo at jeg gikk ut for å ringe.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 09:06   #33
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Det forstod eg ikkje. Du er alt for teknisk for meg


Det er ikke så teknisk, men en mobiloperatør kan bruke flere mobilnett. OneCall hadde "sitt eget" nett gjennom Network Norway, som også bl.a. Tele2 brukte. Network Norway var eid av Tele2, men har nå blitt kjøpt opp av TeliaSonera. I den forbindelse kuttet man for OneCall-kundene bruken av Telenors mobilnett og gikk over til Netcom - TeliaSonera eier Netcom og Chess.

Problemet var at NEtwork Norway ikke hadde god dekning. Der de ikke hadde dekning var det greit - da fikk man Telenors nett. Mange steder ble det imidlertid at man havnet på Network Norway-nettet med ganske labert resultat.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 12:25   #34
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Det kommer også an på type mobil og i hvilken tilstand den har. Vi har kjørt sør-Norge på langs de siste dagene og mannen og jeg har hatt forskjellig dekning med samme type abonnement på forskjellige telefoner.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 16:39   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det kommer også an på type mobil og i hvilken tilstand den har. Vi har kjørt sør-Norge på langs de siste dagene og mannen og jeg har hatt forskjellig dekning med samme type abonnement på forskjellige telefoner.

Og litt tilfeldig hvilken basestasjon den kobler seg på. Vi hadde lik telefon og samme operatør, og likevel kunne jeg ha E mens han hadde 4G. Hvis jeg slo nettverket av og på, fikk jeg samme som ham.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 16:50   #36
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Jeg har ikke dekning i 1. Etasje elle ute i hagen. Ikke har vi 3g/4g i huset heller. Netcom..

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 12:44   #37
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Kunne ikke ringe å klage engang sist, måtte chatte med kundeservice som skulle sende ut servicebil neste dag. Men det er fortsatt ikke stabilt.

Sitter hjemme og chatter med Telenor i dag også. Nå har de funnet ut at 2G og 3G fungerer dårlig her. Bare å kjøpe seg ny telefon. Jeg vet IT avdelingen blir begeistret, de har jo kjøpt restlageret med iPhone 4S. Vi får ikke nye telefoner hver 18 mnd eller noe sånt, hvert 3. år kanskje.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no