Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-16, 14:34   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Vi har alltid hatt telenorabbonement.
Nå har jeg tenkt å kjøpe ny telefon men vil ikke være med på denne SWAP-avtalen fordi jeg kommer uansett ikke til å bytte telefon om et år.
Hva velger jeg da?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 14:39   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.553
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobilabbonement, ikke SWAP

Er det bare du som skal ha ny operatør, eller hele familien?

Jeg har Familiepakka til Onecall fordi det gir meg så god oversikt over podens forbruk, mulighet til å kjøpe mer datatrafikk til ham osv.

Jeg synes forøvrig dette swap-greien er skikkelig provoserende og teit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 15:05   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket mobilabbonement, ikke SWAP

Telenor mistet familien min som kunde pga swapp. Så jeg forstår du ikke gidder dem.

Vi har Telia. Kunne sikkert hatt noe rimeligere. Oversiktlig og greit.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 15:09   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket mobilabbonement, ikke SWAP

Hvis du kjøper mobil med abonnement fra andre enn Telenor.no/Telenor-butikk (feks Expert) så slipper du swap. Frihet er vel abonnementet som gjelder nå (Ung til ungene): https://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/

Vi har Telenor pga dekning og datakontroll (når inkludert data er brukt opp så stopper det, ingen risiko for uventet ekstrakostnad på X kr/MB). Kommer aldri til å benytte oss av SWAP.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 18:44   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Jeg skjønte ikke hva du mente nå.
Jeg hadde vel tenkt å velge et abonnement som jeg betaler tilbake i månedlige avdrag da, som også helst har like bra dekning som Telenor men ikke sånn SWAPavtale, men finner jeg ikke andre muligheter enn SWAP om jeg vil ha Telenorabonnement.

Men dekningen er vel kanskje ikke noe problem når man bor i Oslo?
Jeg har en venninne som tidligere bodde innover i Sognefjorden og nå i Bergen men vi mister stadig linjen fordi det er dårlig dekning både når hun er inne i huset sitt og også når hun kjører bil. Men det har kanskje med tunellene å gjøre?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 18:56   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Jeg bruker Chess. De holder abonnement og nedbetaling av telefon adskilt, men man kan altså kjøpe telefon på avbetaling gjennom dem - med bedre oversikt over hva som er hva, og ikke sauset sammen i alskens rare abonnementer som Telenor har pleid å tulle med.

Chess bruker Netcom/Telia sitt nett, og mange steder rundt her har de fått bedre dekning på 4G enn Telenor.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 19:05   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Vi har Telia, minste sitt abo står på meg og jeg har full kontroll på bruken hans.
Eller jeg står som juridisk eier, men søker du opp nr så kommer han sitt nr opp.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 20:38   #8
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg skjønte ikke hva du mente nå.
Jeg hadde vel tenkt å velge et abonnement som jeg betaler tilbake i månedlige avdrag da, som også helst har like bra dekning som Telenor men ikke sånn SWAPavtale, men finner jeg ikke andre muligheter enn SWAP om jeg vil ha Telenorabonnement.

Expert hadde Telenor frihet/ung med månedlig avdrag uten SWAP når vi kjøpte iphone der for en måned siden; telenor.no og telenor-butikkene hadde bare swap.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 20:56   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Hva med djuice? De har fortsatt vanlige abonnement så vidt jeg kan se, og er en del av Telenor. Eldste har det, null problemer så langt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 21:05   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Åja, da skjønner jeg hva du mener. Tror ikke det tilbudet er gyldig mer. Jeg finner iallefall ikke noe på nett. Men ser at det er mulig å kjøpe abb med Djucie, det er abb via Telenor.
FAnt det ut, Neket.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 23:19   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

GinaK: Du må nok i butikk, nettprisene jeg har funnet er med swap eller uten abonnement.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 10:41   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Nå må jeg gjøre noe.
Minsten trenger abbonement med mobil dekning.

Han har fått overta eldstemann sin telefon og vil så gjerne ut på Pokemonjakt. Men det nytter jo ikke med kontantkort med 40,- i rest på.

Hvor mye GB trenger egentlig en fersk mobilbruker/en som skal gå litt på Pokemonjakt?

På telenor sin side er minste abb. på 2Gb og koster 299/mnd. Det er uktuellt altså.

Djucie har abb på 1gb som koster 199/mnd. Dyrt nok.

Hvor kjapt brukes 1gb opp på sånn jakt?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 10:48   #13
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Vi hadde ung abbonnementet til Telenor for eldstebarnet, men for å få mere datatrafikk byttet vi til Ice. Mye bedre pris, mere data. 99kr i mnd med 1 gb tror jeg. Mer enn nok for pokemonjakt, men de ryker fort om h*n bruker det til å se youtube og nrksuper. :erfart:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 10:49   #14
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Jeg har Djuice og er veldig fornøyd. Djuice går vel også under nettet til Telenor, så god dekning
Har også en egen app hvor man kan følge med databruk og påløpte kostnader. Får også melding når jeg bare har 100MB igjen, og ny melding når jeg har brukt opp datamengden.
Skal også ha meg ny mobil (samsung S7 Edge) nå med 12mnd binding, og djuice er klart billigst.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 10:57   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Nå må jeg gjøre noe.
Minsten trenger abbonement med mobil dekning.

Han har fått overta eldstemann sin telefon og vil så gjerne ut på Pokemonjakt. Men det nytter jo ikke med kontantkort med 40,- i rest på.

Hvor mye GB trenger egentlig en fersk mobilbruker/en som skal gå litt på Pokemonjakt?

På telenor sin side er minste abb. på 2Gb og koster 299/mnd. Det er uktuellt altså.

Djucie har abb på 1gb som koster 199/mnd. Dyrt nok.

Hvor kjapt brukes 1gb opp på sånn jakt?

Ungene mine fikk abbonement for et par uker siden, gutten fikk et med 500mb i måneden og storesøster ett med 2 gb. Sjekket i går hvor mye de har brukt og de hadde kanskje brukt mellom 50 og 100 mb hver. Da har de brukt det mest til pokemon, så tror ikke det kan bruke mye datatrafikk. De har sånn Trygg abbonement fra talkmore.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 11:06   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Jeg har kjøpt alle telefonene kontant så har ingen binding. Er også blakk da.

Men bestilte på Ice.net nå. 99,- for 1gb. Satser på at det holder. Han bruker ikke telefonen til annet enn å ringe med sålangt, men vil gjerne ha pokemontilgang så da er vel det på tide..
Takk for tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 14:35   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Man blir visst overvåket!
Minsten har hatt kontantkort hos Telenor.
Nå i dag, kl.11 så bestilte jeg abb. hos Icenet på 1gb på det nummeret.
KLokka 14 ble jeg oppringt av Telenor og lurte på hvorfor jeg byttet abb. Så da sa jeg jo at de var så dyre på sånt hvor jeg ikke skulle ha så mye datatrafikk.
Da fikk jeg tilbud om 99,- på det samme abbonenmentet som er til 199,- Blæh. Hvorfor kan de ikke ha det i utgangspunktet? Så da byttet jeg tilbake da.
Det viktigste er at det er rimelig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 15:14   #18
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Det er slik de opererer, GinaK. Det er et klassisk trekk fra operatøren, og Telenor er av de beste i klassen på nettopp dette: winback av kunder som har sagt opp. Spør du meg er det noe fordømt tull at du må si opp for å få det beste tilbudet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 21:47   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket mobilabonnement, ikke SWAP

Eldste har et abonnement til 99,- fra Chess.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no