Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPhoto-trøbbel: Rekkefølge på hendelser og datoer er feil

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-16, 15:32   #1
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

iPhoto-trøbbel: Rekkefølge på hendelser og datoer er feil

Jeg har hatt mac i mange år, og har frem til nå vært svært glad i iPhoto. Programmet sorterer bildene på dato, og det er enkelt å ha oversikt. Nå er det i midlertid krise!

De siste månedene har iPhoto lastet opp bildene helt tilfeldig, og hendelser fra 2016 legger seg før hendelser fra 2013. Midt inne i 2012 finner jeg hendelser fra 2015, og det er komplett kaos. Det er helt tilfeldig hvor bildene legger seg når jeg overfører fra kamera. Noen ganger legger de seg riktig, andre ganger helt feil. Og jeg har sjekket dato på kameraet, det er riktig.

Hjelp!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 12:54   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhoto-trøbbel: Rekkefølge på hendelser og datoer er feil

iPhoto? Er et par OS-generasjoner (oppgradering av mac er gratis) siden det ble byttet ut med Bilder (samme som/synkroniserer med iOS).

Jeg har ikke gammel Mac å sjekke ordlyd/dialog på, men har du prøvd Vis -> Sorter hendelser -> Stigende/synkende

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 14:01   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhoto-trøbbel: Rekkefølge på hendelser og datoer er feil

Bilder lager vel ikke automatiske hendelser (album), kun tidslinje.

Har bannet over at jeg oppgraderte mang en gang, forråsiresånn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 14:14   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPhoto-trøbbel: Rekkefølge på hendelser og datoer er feil

iPhoto-bibliotekene mine var så treige at oppgraderingen til Bilder var en stor forbedring, nå lagrer jeg biblioteket (100GB) i skyen og synkroniserer til telefonen uten heng; utenom "hendelser" så savner jeg ikke noe fra iPhoto.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 14:47   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhoto-trøbbel: Rekkefølge på hendelser og datoer er feil

Vi hadde vel omtrent dobbelt så mye, og klarte ikke få det lastet opp til iCloud. Måtte få proff hjelp for å få det synket til Jottacloud.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 22:00   #6
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPhoto-trøbbel: Rekkefølge på hendelser og datoer er feil

Jeg har fortsatt iPhoto, macen er bare 1,5 år tror jeg?

Ja,ja, uansett, det tekniske geniet som jeg er, klarte jeg å finne ut av problemet selv.

Det hjalp å endre innstillinger for hendelser fra "manuelt" til "etter dato".

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no