Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Irriterende melding fra Dropbox

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-16, 11:22   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Irriterende melding fra Dropbox

De siste nesten tre månedene har jeg med jevne mellomrom fått e-post fra Dropbox om at kontoen min vil bli slettet fordi jeg ikke har logget inn på X antall måneder.

Problemet er at det har jeg jo. Jeg har vært inne på den på "normal" måte, og har også fulgt lenken i e-postene ("Sign in to keep your account"), og sist, for tre uker siden, var jeg inne lenge og både slettet noen ting og åpnet andre. Like fullt fikk jeg nå nettopp e-post om at kontoen blir slettet om 7 dager.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-16, 22:00   #2
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Irriterende melding fra Dropbox

Er du sikker på at eposten faktisk kommer fra Dropbox?

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 07:35   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irriterende melding fra Dropbox

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Er du sikker på at eposten faktisk kommer fra Dropbox?

Ja, det er verdt å sjekke. Jeg er aldri inne på dropbox, og har ikke mottatt noen mail fra dem.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 09:53   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irriterende melding fra Dropbox

Dersom mailen ikke kommer fra dropbox, og du har logget inn via linker i mailen, bør du gå inn på vanlig måte og bytte passord.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 10:00   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende melding fra Dropbox

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Dersom mailen ikke kommer fra dropbox, og du har logget inn via linker i mailen, bør du gå inn på vanlig måte og bytte passord.



Dropbox har ikke for vane å slette noens konto, altså.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 10:48   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende melding fra Dropbox

Definitivt phishing. Skift passord.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 13:41   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irriterende melding fra Dropbox

Takk skal dere ha. Jeg bruker jo stort sett alltid å gjennomskue phising med en gang, så dette er litt flaut. Det falt meg ikke inn at det ikke var ekte fordi 1) jeg fikk meldingene via jobb-e-posten, og der har jeg faktisk aldri fått spam og 2) jeg bruker Dropbox såpass sjeldent at jeg ikke vet hva som er vanlig.

Vel vel, neppe noen skade skjedd. Det ligger i hvert fall ikke noe sensitivt der, og nå er passordet endret.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 13:48   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende melding fra Dropbox

Bytt også passord om du bruker det samme andre steder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-16, 23:36   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Irriterende melding fra Dropbox

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Bytt også passord om du bruker det samme andre steder.

Jupp! Gjenbruk er på mange måter verre enn dårlige passord!

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-16, 13:49   #10
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Irriterende melding fra Dropbox

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jupp! Gjenbruk er på mange måter verre enn dårlige passord!

Og jeg synder over en lav sko der. Jeg klarer rett og slett ikke huske på så mange ulike passord, så det MÅ rett og slett bli noe gjenbruk her og der. Helt til jeg klarer å komme på noe annet glupt passord som jeg klarer å huske. (Nå har jeg fire eller fem passord jeg klarer å huske.)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no