Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2011

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 10:02   #61
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Utrenskning" og "Innsirkling" høres litt ut som to deler av den samme historien, Cuyahoga.

Om ikke det så er det i alle fall to veldig gode bøker : pusher lesestoff :

Innsirkling er slik en fin tittel, som passer så utrolig godt til historien. Utrenskning synes jeg er en langt dårligere tittel, men jeg tror kanskje det bunner i en litt mislykket oversettelse.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:19   #62
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. The Help -
The Help is a 2009 novel by American author Kathryn Stockett. It is about African American maids working in white households in Jackson, Mississippi during the early 1960s.
The novel is told from the perspective of three characters: Aibileen Clark, a middle-aged African-American maid who has spent her life raising white children and has recently lost her only son; Minny Jackson, an African-American maid who has often offended her employers despite her family's struggles with money and her desperate need for jobs; and Eugenia "Skeeter" Phelan, a young white woman who has recently moved back home after graduating college to find out her childhood maid has mysteriously disappeared. These three stories intertwine to explain how life in Jackson, Mississippi revolves around "the help"; yet they are always kept at a certain distance because of racial lines.


Lest mest fordi jeg kjenner strøket godt, og liker å lese bøker basert i området. Ganske lett, og litt enkel slutt, men velskrevet bok som tar for seg historiske øyeblikk fra et menneskelig perspektiv, litt ala Mad Men. Er i ferd med å filmatiseres, men jeg er redd den kan bli litt for onsdagsfilmen på TVNorge og ikke Fried Green Tomatoes. Men jeg kan jo håpe!.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:35   #63
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

1. The Help -
The Help is a 2009 novel by American author Kathryn Stockett. It is about African American maids working in white households in Jackson, Mississippi during the early 1960s.
The novel is told from the perspective of three characters: Aibileen Clark, a middle-aged African-American maid who has spent her life raising white children and has recently lost her only son; Minny Jackson, an African-American maid who has often offended her employers despite her family's struggles with money and her desperate need for jobs; and Eugenia "Skeeter" Phelan, a young white woman who has recently moved back home after graduating college to find out her childhood maid has mysteriously disappeared. These three stories intertwine to explain how life in Jackson, Mississippi revolves around "the help"; yet they are always kept at a certain distance because of racial lines.


Lest mest fordi jeg kjenner strøket godt, og liker å lese bøker basert i området. Ganske lett, og litt enkel slutt, men velskrevet bok som tar for seg historiske øyeblikk fra et menneskelig perspektiv, litt ala Mad Men. Er i ferd med å filmatiseres, men jeg er redd den kan bli litt for onsdagsfilmen på TVNorge og ikke Fried Green Tomatoes. Men jeg kan jo håpe!.

Jeg likte den godt, men er enig i at slutten ble litt vel enkel. Jeg leste den på norsk, og det tror jeg ikke var så lurt, for oversettelsen, spesielt av språket til hushjelpene, var ikke all verden.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:39   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg likte den godt, men er enig i at slutten ble litt vel enkel. Jeg leste den på norsk, og det tror jeg ikke var så lurt, for oversettelsen, spesielt av språket til hushjelpene, var ikke all verden.

Ja, den MÅ leses på engelsk! Dialektene har veldig mye å si for leseopplevelsen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:32   #65
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .
2. Terry Pratchett: Guards! Guards! (lydbok). Sviktet ikke - jeg gleder meg til å lese mer av guards-serien.
3. Karen Marie Moning: Bloodfever. Denne serien går helt klart i kategorien "a darker shade of råsa", men det passer greit med den mentale kapasiteten for tida. Irriterende blånn hovedperson, helt grei tidtrøyte.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:55   #66
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.
4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.
5. Michael Nyqvist: Når barnet har lagt seg. Selvbiografi. Denne likte jeg ganske godt.
6. Allison Pearson: Jeg tror jeg elsker deg. Fin! Jeg trodde det var chick-lit, men det var det ikke. Oppvekst fra Wales på 70-tallet, forelskelse og masse David Cassidy.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 14:49   #67
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Carl Frode Tiller: Innsirkling 2
Strålende god åpning av leseåret.
2. Isabel Allende: Øya under havet
Fengende fortelling med handling lagt til Saint Domingue (nåværende Haiti) og New Orleans fra ca. 1770 - 1810. Med masse historiske fakta rundt koloniene, slaveriet og sukkerplantasjene, så koste jeg meg veldig med denne.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:10   #68
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Grethe og Norun: Zofies verden Toern. Råmorsom!
2. Tatiana de Rosnau: Bumerang. Lettlest. Intetsigende. Fort glemt.
3. Kathryn Stockett: Barnepiken. Likte den veldig godt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 23:52   #69
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Jeg er med.

Januar:
Tom Egeland: Fedrenes synder
Diverse: Misdiagnosis and dual diagnoses of giftet children and adults. ADHD, Bipolar, OCD, Asperger's, Depression and other disorders

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:21   #70
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Jeg er også med!

Januar:
Åsa Larsson: Solstorm
Åsa Larsson: Spilt blod

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 09:59   #71
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Mala Naveen Desiland Om en norsk-indisk familie der hvert familiemedlem gjennomgår en krise. Ok leseopplevelse.

2. Jamie Ford Hotellet på hjørnet av bitter og søt Den fenget meg, men jeg syns likevel den ble litt lettvint til tider, og det var ikke noe sjakktrekk å lese den på norsk.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 08:51   #72
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Noah Gordon: The Physician. Historisk roman om en engelskmann som reiser til Persia for å studere medisin. Jeg leste den for mange år siden og likte den like godt denne gangen. En ordentlig "page turner".
2. Bill Bryson: Shakespeare. Ikke Brysons beste, bærer litt preg av å være et bestillingsverk. Men fremdeles lesverdig.
3. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Litt på det jevne.
4. Lois McMaster Bujold: Cryoburn. Den svakeste Miles Vorkosiganboken så langt. Men bare det at det er en ny bok om ham er strålende.
5. Noah Gordon: The Shaman. Veldig frittstående fortsetter av The Physician. God, men ikke så god som den andre.
6. Alexander McCall Smith: The good husband of Zebra Drive.
7. Hanne Vibeke Holst: Thereses tilstand.

Lydbøker
1. Terry Pratchett: Sourcery
2. Rosamunde Pilcher: Snow in April. Suppete bok, men grei bilunderholdning.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 08:58   #73
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:

1. Gaute Heivoll, Før jeg brenner ned. Ja! God start på leseåret 2011.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)

Sist redigert av Stellebord : 14-01-11 kl 10:56.
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 09:02   #74
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .
2. Terry Pratchett: Guards! Guards! (lydbok). Sviktet ikke - jeg gleder meg til å lese mer av guards-serien.
3. Karen Marie Moning: Bloodfever. Denne serien går helt klart i kategorien "a darker shade of råsa", men det passer greit med den mentale kapasiteten for tida. Irriterende blånn hovedperson, helt grei tidtrøyte.
4. Audrey Niffenegger: Mørkets symmetri (lydbok). Skuffet over denne, Den tidsreisendes kvinne var mye bedre.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 14-01-11 kl 09:20.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 09:53   #75
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Audrey Niffenegger: Den tidsreisendes kvinne. Jeg har sett filmen og elsket den. Syns boken var litt langdryg i starten, men den tok seg kraftig opp. Allikevel første gang jeg har likt en film bedre enn boken.
2. J.M. Coetzee: Vanære. En gripende bok fra Afrika om en professor som opplever å bli vanæret på flere områder.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:11   #76
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar

1. Morgen i Jenin- Susan Abulhawa. Bra bok som gir mange tanker.
2. Maleren fra Shanghai- Jennifer Cody Epstein. Fantastisk bok! Er en av de bøkene jeg må lese flere ganger. Anbefales.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:08   #77
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!
2. On the Road - Jack Kerouac - likte denne veldig godt!
3. Fritt fall - Roderick Gordon og Brian Williams - dårligste av de Tunneler-bøkene hittil!
4. Engelens spill - Carlos Ruiz Zafrón - Vakker!
5. Percy Jackson, The Lightning Thief - Rick Riordan - Helt ok!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:18   #78
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
Åsa Larsson: Solstorm
Åsa Larsson: Spilt blod
Åsa Larsson: Svart sti

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:53   #79
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Neil Gaiman: Sandman 1–16 (Preludes & Nocturnes og The Doll's House)
Tegneserier telles når de er av dette kaliberet. Vakkert og avskyelig og merkelig og helt forheksende. Og ofte makabert morsomt også.

2. Neil Gaiman: Coraline
Her skulle man nok ikke sett filmen først. Boka er enkel og fin og renskåren, men den virker litt blodfattig i sammenligning.

3. Nicole Krauss: The History of Love
(Særdeles inntrengende om kunstneren som gammel mann (og som ikke engang vet om at han nådde ut). Mennesker som på forskjellig vis begrenser livene sine og fiksjonaliserer dem på grunn av et sentralt savn. Jeg er dog ikke helt overbevist om at Leo Gurskys mesterverk virkelig var et mesterverk, jeg synes passasjene fra den er de svakeste i boka.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 02:10   #80
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!
2. On the Road - Jack Kerouac - likte denne veldig godt!
3. Fritt fall - Roderick Gordon og Brian Williams - dårligste av de Tunneler-bøkene hittil!
4. Engelens spill - Carlos Ruiz Zafrón - Vakker!
5. Percy Jackson, The Lightning Thief - Rick Riordan - Helt ok!
6. Løp hare løp - Harald Rosenløw Eeg - retrobok med handling lagt til 80-tallet. Nok en oppvekstbok, men i og for seg godt skrevet! Sånn midt på treet!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no