Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

1980-tallet, mimre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-09, 14:05   #41
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg, som da sikkert var enda lavere enn jeg er nå (160), hadde knall gul storskjorte med skulderputer. Jeg så nok ut som et vandrende telt.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:22   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg hadde piggsveis på midten av 80 tallet. Det var veldig populær den gang.

Jeg hadde også piggsveis og rottehale. Og piggarmbånd og sånn.

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg brukte ikke rosa klær. Aldri! Jeg hadde rød skrivepult. Jeg hatet rosa den gangen og det gjør jeg fortsatt. Jeg var guttejente. ppvokst i treningsdress til mammas stor fortvilelse:

Jeg har heller aldri gått i rosa. Ikke da og ikke nå. Og var mer gutt enn jente fram til jeg fylte 13.
Jeg ble utpekt som den kjekkeste gutten i klassen på 6.-klassebildet av venner av ei i klassen som ikke kjente oss), og da tror jeg innsiden min begynte å fundere på om det kanskje var en smule mer lurt å jente seg til litt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 14:29   #43
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.


Jeg fikk aldri håret så høyt og flott foran som de andre. Og så takker jeg høyere makter for at jeg konfirmerte meg i bunad.

Det bør du gjøre ja. De andre så jo ut som middelalderhorer hele gjengen. *ikke konfirmert*

Jeg husker permanent og pocolino/poco loco. - Jeg ønsket meg så veldig intenst pocolinojoggedress da jeg ble 10 - og spenninga var stor da jeg fikk en myk pakke fra bestemora mi. Sorgen tok forøvrig overhånd da jeg pakket opp en rosa mikke mus-joggedrakt. Barnslig altså!

Vi kjørte vel alt av dongeri i vaskemaskina med klor - og jeg grein meg til min første Levisbukse (og faktisk eneste)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 19:08   #44
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hadde også piggsveis og rottehale. Og piggarmbånd og sånn.

Ja, rottehalen glemte jeg. Det hadde jeg også.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 19:25   #45
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

-80-tallet

Jeg hadde min storhetstid i det tiåret og jeg kjenner ennå at jeg skulle ønske bittelitt innimellom at jeg fortsatt var der.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 19:30   #46
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg begynte på skolen i -85, og min mor hadde heldigvis vett til ikke å kle meg opp i rosa.

Husker godt skulderputer, permanent og tights. Snowjogg eller "snøjogg" som vi kalte det, var også et velbrukt skotøy.
Jeg var helt syk etter å ta permanent, maste som gal på min mor for å få det. En dag ble hun så lei at hun laget hjemme permanent på meg, jeg ble kurert ganske fort da jeg såg meg i speilet.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 08:44   #47
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Hvordan var det med BALL-genserne ellers i landet da? Her skulle de stappes ned i levi'sen, som igjen skulle snurpes i livet med et tynt lærbelte før BALL-genseren ble trukket opp igjen slik at den poset seg lekkert over buksa.

Og Levi'sen var jo et kapittel for seg selv. De mest kreative sydde kiler i siden og blondekant på beina, mens vi som aldri har vært flink med handarbeid nøyde oss med hull på de riktige stedene. Rett under skinka, og rett over kneet måtte det være hull altså



Jeg legde hull i NoTab buksene fra Levis med passeren, mamma var såå gæern på meg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 08:52   #48
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Glemte en viktig ting på 80 tallet. Ford Granada, 2,8i GHIA. Det var tider det.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:47   #49
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg var russ i 1990 så jeg hadde min purunge ungdomsstid på 80-tallet. Møtte mannen min i 89, hadde vært forelsket i han i et par år. Ellers så jeg vel ut som Elinblu omtrent, men jeg fikk håret mitt litt høyere opp. Og jeg konfirmerte meg IKKE i bunad, men i en lekker hvit kjole med tilhørende ROSA Busnell jakke (Det er det det heter?) og noen fantastiske ROSA øredobber. Jeg hadde nesten nettopp tatt permanent og så egentlig litt ut som Tina Turner på håret. Det synes heldigvis ikke så godt på akkurat det bildet.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 22:09   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Rottehalen hadde jeg helt glemt , og selv om den var ille, er jeg ikke sikker på om den vannvittig svære hjemmepermanenten jeg tok i 9. en gang ikke var minst like fæl.

Ellers gikk det i blekede, steinvaskede og hvadenåhetallesammen, dongeribukser, og jeg eleeesket Bros og Pet Shop Boys!?!

For øvrig fikk jeg aldri Ball-genser. Moren min mente den var unødvendig dyr.....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 22:36   #51
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.803
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jegt begynte på skolen i 1881.

Her er karamellen hos fotografen i 87 eller 88.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 22:40   #52
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.862
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

For øvrig fikk jeg aldri Ball-genser. Moren min mente den var unødvendig dyr.....

Det samme sa min mor om Mephisto-skoene, som hun dessuten syntes var stygge som juling og forbannet seg på at jeg aldri skulle få. Det løftet holdt hun.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 22:51   #53
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

80 tallet
Det var mine glansdager det *mimre* Jeg gikk ikke så mye i rosa men husker jeg hadde rosa lipp gloss og klar en som var av glass og sånn roll on som man smurte på med.
Var 17 år i 87 og da bar det av sted å se Dirty Dancing på kino gikk med stjerner i øya ut av kino salen etter å sett kjekke Patrick Swazy.
Michael Jakcson som var på topp, Madonna som dukket opp på stjerne himmelen. når vi skulle ut så måtte vi kjøre noen mil og da gikk det sangen av Michael Jakcson: the way you make med feel .
og Rick Astley. Jackie Graham med set me free som gikk på diskotekene....... skrålte og sang på forskjellige sanger på vei hjem fra fest *mimre*

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"

Sist redigert av Siw : 02-10-09 kl 09:49.
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 07:46   #54
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det samme sa min mor om Mephisto-skoene, som hun dessuten syntes var stygge som juling og forbannet seg på at jeg aldri skulle få. Det løftet holdt hun.

Og jeg fikk Mephisto siden jeg var så "gæern i ganglaget" som hun sa

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 07:52   #55
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

og Rick Astley.

Jeg og venninnen min syntes han var urtåpelig da vi var 17 - vi fikk latterkrampe hver gang vi så ham. Sånn påtatt sjarmerende og smektende hoftebevegelser. Men nå lo vi av det meste, da.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 09:38   #56
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg hadde nagler og hullete redtab levis. Min far skar bokstavelig talt tenner da den nye og dyre buksa fikk en omgang med et barberblad.

  Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:06   #57
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Husker jeg digget Limahl også. Neverending story.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:00   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jegt begynte på skolen i 1881.

Dæven, du holder deg godt!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:09   #59
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Det skjedde noe med meg på åttitallet. Fra å være kledt i sukkerspinnrååsa klær, ball-genser, harembukser, storskjorte og å ha høyt kreppet og tuppert hår ble jeg med i Natur og Ungdom, samt Unge Venstre. Jeg foretok et hamskifte, fikk Palestinaskjerf, dongerijakke med ufattelig mange buttons (ja jeg handlet masse av Kopreitan på Karl Johan) og forsvarte hver eneste button om jeg fikk sjansen. Jeg begynte å batikkfarge klær og syntes at det å handle dyre Levisbukser var forkastelig og ur-kapitalistisk.
Jeg hadde Beds are burning som en av mine favorittsanger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:11   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.407
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1980-tallet, mimre

Jeg var byvanker på slutten av åttitallet og gikk i superloose bukser, converse med svart gummi i stedet for hvit, rød hettegenser, digert peacemerke rundt halsen, og den obligatoriske stripete genseren rundt livet. Jeg hadde permanent, og stivsprayet lugg som sto opp fra pannen og til siden. Ene kjæresten min var blitzer, og de andre blitzjentene dissa meg for at jeg ikke var en av dem og sa rett ut foran meg at han burde ha valgt en jente fra eget miljø. Jommen sa jeg inkluderene.

Public Enemy og Eric B & Rakim var det jeg hørte mest på. :hiphopper:

Dette var en ganske lokal Oslo-greie husker jeg, og ved et besøk i Sarpsborg så lo betjeningen av oss på Levi's fordi de nektet for at Levis' drev med slike bukser. Vi syns selvfølgelig de var latterlig rurale.

Tidligere på åttitallet hadde jeg selvsagt lyse jeans, som var brettet opp med smal brett og gjerne sydd ut i siden med blondestoff, tynt signalrosa belte, seilersko og grorudpalme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no