Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Storbyferie, men hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-09, 21:39   #1
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Storbyferie, men hvor?

Jeg har nettopp vært en tur i Edinburgh og det var supert! På vei hjem pratet vi om neste års tur! Nå har vi vært i: Edinburgh, Dublin, Liverpool, London,Tallin, Praha, Riga og Manchester! Men hvor vi reiser til neste år vet vi ikke ennå! Noen som har ett forslag? Og hvorfor burde vi reise akkuratt dit? Vi er glad i shopping, pub, litt severdigheter og glade vennlige mennesker

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:08   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Mexico by, men jeg innser at det kanskje er i overkant langt for en langhelg.

Amsterdam og Madrid er trivelige. I Amsterdam selger de pannekaker på pubene sine, og spanjolene har tapas. Begge steder har litt severdigheter, men ikke uoverkommelig mange (med mindre man insisterer på å se alle vegghengte maleri-museumsoppleggene man finner i Amsterdam, men det er jo direkte kjedelig). I Madrid skjønner de ikke et kløyva ord engelsk, men er trivelige til tusen. I Amsterdam er de noget mer blaserte - mye takk til britiske fjortiser på hasjtur -, men byen er så fin at det går greit likevel.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:26   #3
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Mexico blir nok for langt, må helst ikke være alt for lang reisetid!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:32   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Berlin er fort gjort å glemme av, men det er ingen grunn til det. Flott by med masse historie, uteliv, shopping og mennesker.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:54   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.885
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Barcelona! Fin by med glade folk.
Gode shoppingmuligheter og flust av deilige tapasrestauranter dere kan sitte på utover kveldene.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 23:28   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Wien?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 23:29   #7
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Og nå så jeg at dere ikke hadde Roma på lista. Roma!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 00:28   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

AMSTERDAM Nydelig by! Vennlige service-innstilte mennesker, bra og rimelig shopping, masse fantastiske restauranter, museer osv. Helt topp!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 00:39   #9
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Paris!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 07:46   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Jeg stemmer også i for Roma eller Paris. Roma er fantastisk å bare gå rundt i. Byen er ikke så stor, så man klarer seg fint til fots. Utrolig mye å se, og å spise pizza og drikke vin på en uterestaurant er fantastisk deilig. Shopping skal jeg ikke si så mye om, det er ikke mitt felt.

Paris er større, og har mer storbypuls enn Roma. Man kan gå mange steder her også, men ikke overalt, så da blir det metroen. Nydelig mat, og drøssevis av steder å spise den. Bare det å sette seg ned med en varm sjokolade er fantastisk her. Mye å se på, kirker og slott, og mange pene parker å slenge seg i.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 07:54   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.012
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

På min og mannens liste står nok Krakow øverst. Vi vet egentlig lite om byen, men alle vi kjenner som har vært der sier at det er så fint.

Jeg må innrømme at jeg liker Wien godt. Det er noe majestetisk over byen.

Jeg har aldri vært i Berlin, men dit må jeg også komme meg en dag om ikke så altfor lenge. Jeg lurer fælt på om jeg skjønner tysk nok til å forstå og gjøre meg forstått (hadde b-språk tysk på videregående i sin tid, men det er jo så lenge siden).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 08:22   #12
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Wien!

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 09:08   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Krakow har jeg også tenkt litt på.

Skulle jeg ha reist nå så hadde det nok stått mellom Amsterdam, Berlin og Krakow. Hadde sikkert sjekket hvor jeg kunne få de billigste bilettene.

Praha synes jeg forøvrig var litt oppskrytt. Veldig vakker, men fikk nesten litt sånn charter-feeling av alle turistene. Hvis du fjernet alle turistene så var det vel omtrent ikke mennesker igjen.

Dette unngår du i større grad i andre byer synes jeg.

Forøvrig er London alltid et brennhett alternativ, spesielt nå med det billige pundet - hvis shopping står høyt på lista.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 09:22   #14
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Vi har vært i St.Petersburg og Paris.

Russland var spennende, veldig annerledes, men samtidig så vestlig, liksom. Kontrastfylt, rik og fattig, luksus og slum. Menneskene. Masse flott arkitektur, severdigheter, museer, elvecruise. Vi ble så fasinert at vi har vært der to ganger, og kunne enda tenkt oss tilbake.

Paris er også flott, med mye å se og oppleve. Alt det kjente, som Eiffeltårnet, Disney, Lovre osv. Stemningen, storbyfølelse, luksus.

Til sommeren skal vi til Barcelona fire dager i forkant av cruise i Middelhavet, og har derfor lest litt om byen. Masse severdigheter og museer og slikt, storbyfølelse samtidig som man har Gamlebyen med sitt særpreg. Strand. Tapas.

I løpet av cruiset skal vi innom bla Roma, det er jo også en storby spekket med severdigheter og opplevelse. Vi gleder oss veldig til sommeren, hvor vi får oppleve og se mange steder.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 18:50   #15
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Krakow er billig, og det er fantastisk gode shoppingmuligheter.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 18:51   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.891
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Åh, har du allerede vært i Krakow. Jeg fikk akkurat snakket med venninnen min, som bl.a. foreslo saltgruvene...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:01   #17
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Jeg vil anbefale Krakow.
Liker den byen veldig godt.Har vært der flere ganger både med venninner og med mannen min.
Reiser dit neste helg med mannen min og gleder meg
Veldig rimelig å spise og drikke og mange shoppingmuligheter.

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:04   #18
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Berlin er en fantastisk by som har alt, og vennlige og hyggelige mennesker.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 11:11   #19
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Krakow høres spennende ut Tror jammen vi skal sjekke ut den jeg! I april skal vi på tur med familien til Barcelona så da tror jeg kanskje det blir KrakowHva må jeg få med meg der da? Sånn absolutt "must see" greier?? Takk for gode tips

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 12:02   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbyferie, men hvor?

Ikke Warsawa, i hvert fall.

Jeg kom fra Praha i går, nå ser jeg at du har vært der, men det er virkelig en nydelig by!

Ljublana og Budapest er også flotte byer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no