Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Dere med langt stritt hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 12:15   #1
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere med langt stritt hår

Hvordan styler dere håret?

Jeg har langt hår ned til midt på ryggen. Det er helt stritt og forferdelig glatt, og det meste av stylingprodukter preller av som vann på gåsa. Som regel går jeg med det rett ned, eller i hestehale/ dult. Jeg bruker sjelden noe i håret, og det får lufttørke etter dusjing. Dette gjør jo at det ser rimelig flatt og kjedelig ut, men selv etter føning går det kun et par timer før det er like glatt igjen. Å forsøke å krølle håret før fest er en vits, krøllene er borte før vinflaska er åpnet.

Hva gjør alle dere som har langt glatt hår, og ser aldeles smashing ut?

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 12:20   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår....

Abbonerer! Jeg bare vasker og lufttørker mitt hår. Det gjør IKKE susen, for å si det sånn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 12:30   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår....

Klippe seg kortere, mer halvlang enn langt. Føne hardt/varmt i hodebunnen med saltvannsspray. Saltvannsspray er faktisk genialt. Ellers ha jeg også brukt Got2be sexy volumespray i hårrøttene, også sånn rootspray fra frisør. Frisører er forsiktig med det, men å klippe små støttehår på toppen hjelper meg. Og å klippe seg oftere, tynt slett hår blir fort slitt og flisete.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 12:31   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår....

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.


Hva gjør alle dere som har langt glatt hår, og ser aldeles smashing ut?

Klipper det kort.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 12:37   #5
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår....

Hestehale eller knute i nakken til vanlig.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 12:39   #6
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår....

Høres ut som meg det der... fikk fikset krøller før fest i helgen, allerede i kirken begynte de å gå ut...

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 17:49   #7
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Kortklippet frisyre utgår foreløpig ettersom jeg gifter meg om ikke alt for lenge. Og det er i den forbindelse jeg nå begynner å forske litt på hår, jeg ønsker ikke flatt livløst hår og fliseklemmer som ligger strødt etter meg ned midtgangen...
Jeg har forsåvidt prøvd kort hår, men det blir like flatt da også. Flatt kort hår er faktisk enda tristere enn flatt langt hår.
Jeg har prøvd striper i sommer for å få mer hold, men har vel kun fått mer floker!

Lykken: Skal prøve tips om saltvannsspray og got2be sexy!

Snuppa: Jepp, sånn er det. Festlig når du har brukt en formue på oppsetting.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 18:20   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår....

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Klipper det kort.

Signerer!

Men vet ikke om jeg ser så veldig smashing ut uansett da :roll:

Eneste som hjelper for meg, er farging av håret - det gjør at det er litt slitt, og dermed sitter stylingprodukter bedre.

Jo kortere håret ble, jo mer ble det klippet opp, og det ble lettere å style med støttehår og ulike lengder.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 18:59   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Jeg har også sånt hår. Det eneste som funker er å ikke ha det for langt, samt å stripe det. Striping gir utrolig mye mer tekstur og hold. Det ser rett og slett ut som jeg har kraftigere hår med mer volum, og det er mye lettere å style. Farging gir ikke samme resultat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 19:52   #10
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Ingenting hjelper på mitt lange og stritte hår,
så da går jeg mye med hestehale.

Men hva gjør dere med småhår som stikker opp mitt oppå hodet da?
Får det ikke ned, og det ser ganske så teit ut

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:32   #11
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.737
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Jeg har forsåvidt prøvd kort hår, men det blir like flatt da også. Flatt kort hår er faktisk enda tristere enn flatt langt hår.

Det er min erfaring også.

Jeg brukte dust-it en stund og det hjalp litt. Av en eller annen grunn sluttet jeg med det. Nå bruker jeg volume mousse fra björn axen når jeg skal noe (kjøpt på vita) og den liker jeg. Dessverre er jeg altfor lat til å gjøre så mye med håret til vanlig utover hestehale.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 23:18   #12
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Saltvannsspray!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 23:19   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Hva er saltvannspray?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 23:24   #14
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Altså, grunnen til at jeg har langt rett hår er fordi jeg hater styling. Wash and go. Det eneste jeg gjør er å klippe det litt opp av og til, ellers tar det fem-seks timer før det er tørt etter vask.
Nå kom jeg forresten på at jeg kjøpte en sånn smultringgreie her forleden. Det var kjapt og greit, selv etter min standard.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 11:27   #15
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Altså, grunnen til at jeg har langt rett hår er fordi jeg hater styling. Wash and go. Det eneste jeg gjør er å klippe det litt opp av og til, ellers tar det fem-seks timer før det er tørt etter vask.
Nå kom jeg forresten på at jeg kjøpte en sånn smultringgreie her forleden. Det var kjapt og greit, selv etter min standard.

Det er nok en av grunnene til mitt lange hår også, det og at ingenting biter på.

Suger til meg alle tips altså!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 12:17   #16
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Jeg har ei venninne som er frisør, og da hun var student, lot jeg henne herje fritt i rakket mitt En gang ga hun håret en slags permanentbehandling. Det ble ikke krøllete, men litt mere medgjørlig, og falt penere. Nå er jeg for lat og for gjerrig til å gjøre noe slikt.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 12:52   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Men kan noen forklare meg greia med saltvannspray?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:31   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Saltvannsspray rufser til håret mitt litt. Det er egentlig veldig stritt og glatt, men med saltvann i så får det litt struktur. Dog varer ikke effekten særlig lenge, og jeg ender opp med hår som bare ser flokete og klissete ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 14:45   #19
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Smultring...?

Saltvannsspray må sjekkes ut...

:langtstritthår:

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 18:28   #20
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med langt stritt hår

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Saltvannsspray rufser til håret mitt litt. Det er egentlig veldig stritt og glatt, men med saltvann i så får det litt struktur. Dog varer ikke effekten særlig lenge, og jeg ender opp med hår som bare ser flokete og klissete ut.

Ja, sånn er det her også. Hår med produkter i ser pent og fancy ut en liten stund, så ser det ut som jeg ikke har dusjet på en uke. Men jeg skal gi denne saltvannssprayen en sjans altså.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no