Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 12:33   #41
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Ser bare for meg kalenderen jeg.... Men året er litt rundt ja...nå er vi på vei oppover...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 12:45   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.193
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Sånn ser året ut, hvertfall, mulig med en tendens mot at topp og bunn kunne vært litt "mer", og sidene litt "smalere"
(symbolene var ikke poenget her, men fargene og rekkefølgen på årstidene)



Uka er som hos lilletrille (med andre farger), hvor mandag og tirsdag samt lørdag er fremtredende.

Jeg ser ikke tegningen din.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 12:51   #43
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Jeg ser heller ikke tegninger.. (bare min)

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 12:55   #44
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Nå da? (i det opprinnelige innlegget mitt)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 12:55   #45
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.465
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Jeg hadde en lærer en gang som snakket om måter å se år og uker på. Han sa at det var vanlig å se for seg at årene og ukene gikk med klokka.

Jeg er vel uvanlig, jeg da, som helt klart ser dem for meg mot klokka. Flere?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 12:57   #46
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

året går mot klokka!! (Se figuren min lengre ned, stor fargerik sak)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:00   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Dersom jeg så på månedene med farger og sånt, hadde i hvert fall desember vært størst, med masse lys og glitter. Og musikk!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:09   #48
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.465
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

m^2, da ser jeg sirkelen din!

Jeg er enig i retningen, men vinteren i bunnen? Januar starter jo på toppen!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:10   #49
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.512
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Året som en klokke, der jul er kl. 6, påske i 9-tiden,st.hans 5 på 6 og august fem over 6.
Uken er en strek som begynner på mandag og slutter med søndag.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:11   #50
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

m^2, da ser jeg sirkelen din!

Jeg er enig i retningen, men vinteren i bunnen? Januar starter jo på toppen!

Neihei, for januar er kald, og kaldt er nederst - kulde synker

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:13   #51
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.465
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Neihei, for januar er kald, og kaldt er nederst - kulde synker

Nei, nei, man triller lett nedover mot sommeren, og så er det blytungt jo senere på høsten det blir.. Endelig, ved nyttår omtrent, går det mot lysere og lettere tider

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:13   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.193
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Sånn ser året ut, hvertfall, mulig med en tendens mot at topp og bunn kunne vært litt "mer", og sidene litt "smalere"
(symbolene var ikke poenget her, men fargene og rekkefølgen på årstidene)



Uka er som hos lilletrille (med andre farger), hvor mandag og tirsdag samt lørdag er fremtredende.

Jepp, sånn er det, bortsatt fra at det er en liggende oval, selvsagt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:16   #53
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Året mitt er en sirkel, som begynner på tolv og går mot klokka. Kalendermånedene har omvendte nummer. Januar er 1, februar 2 osv. Skoleåret er inndelt i en oppned U, som begynner i august på høyresiden og slutter i juni nede på venstre siden.
Uken er en rett strek som begynner fra venstre, med inndelte dager.
Månedene er inndelt som en skolekalender.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:16   #54
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Nei, nei, man triller lett nedover mot sommeren, og så er det blytungt jo senere på høsten det blir.. Endelig, ved nyttår omtrent, går det mot lysere og lettere tider

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:26   #55
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Jeg er fascinert!

:ikke innrettet på den måten:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 14:11   #56
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Alle har desember øverst!

Det er fordi desember er øvst!

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Jeg hadde en lærer en gang som snakket om måter å se år og uker på. Han sa at det var vanlig å se for seg at årene og ukene gikk med klokka.

Jeg er vel uvanlig, jeg da, som helt klart ser dem for meg mot klokka. Flere?

Året går mot klokka. Ikkje spør meg korfor, men det er det som er riktig. Eg merker det bare...


Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

året går mot klokka!! (Se figuren min lengre ned, stor fargerik sak)

Bortsett frå at figuren din står opp ned, er eg einig.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 18:10   #57
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.340
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

sånn her blir jeg av å tenke på dette:

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 18:19   #58
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Mandag er rød og nest lavest i uken, og 90 grader til høyre for søndag
Tirsdag er gul og lavest
Onsdag er oransje og litt høyere enn mandag
Torsdag er mørkeblå, men av og til brun, og høyere enn onsdag
Fredag er lyseblå, og litt høyere enn torsdag
Lørdag er svart, litt lavere og litt til venstre for fredag
Søndag er hvit, litt lavere og nesten 90 grader til venstre for lørdag (midt mellom onsdag og torsdag i høyde)

Det ser vel alle?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 18:22   #59
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.614
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Året som en klokke, der jul er kl. 6, påske i 9-tiden,st.hans 5 på 6 og august fem over 6.
Uken er en strek som begynner på mandag og slutter med søndag.

Ja, sånn er det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 18:29   #60
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser du for deg uken og året i hodet?

Jeg ser uken som den ser ut på kalenderen min, jeg. Rett frem med fulle ukedager, og så helgen på enden.
Året vet jeg ikke helt. Jeg tror jeg ser for meg en kalender der også.

Dere som ser noe annet - hvorfor er det sånn? Har dere funnet det på selv? Jeg kan i alle fall se for meg at årshjulet er noe man lærte på skolen og på den måten har adoptert.
?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no