Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du hva å stompe kompen er?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vet du hva å stompe kompen betyr?
Seff 16 16,84%
Hæææ?? Nei. 73 76,84%
Har en anelse 3 3,16%
Bekkalokk 3 3,16%
Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-23, 15:01   #61
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du hva å stompe kompen er?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi kom vel med hest og kjerre fra Lilletvedt, Ramstad og Stend (osv). Og de sørfra kom med Osbanen kanskje (og før det sikkert med båt).

Hvorfor var det ikke tog mellom Nesttun stasjon og Bergen sentrum egentlig? Var det godt nok med hest og kjerre der? Men tog mellom Midttun og Garnes skulle de ha. Snarveien til Vossabanen.

Joda, den opprinnelige Bergensbanen gikk om Midttun og Nesttun. Den gamle traseen fra Osbanen er sykkelvei helt inn til Fjøsanger. Innenfor der har jeg ikke lenger helt oversikt over hvor det opprinnelige togsporet gikk.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-23, 15:28   #62
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.772
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva å stompe kompen er?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Joda, den opprinnelige Bergensbanen gikk om Midttun og Nesttun. Den gamle traseen fra Osbanen er sykkelvei helt inn til Fjøsanger. Innenfor der har jeg ikke lenger helt oversikt over hvor det opprinnelige togsporet gikk.

Minde, Kronstad, Solheimsviken, Bergen. Rett og slett før de sprengte seg igjennom Ulriken til Arna. Da lærte jeg noe i dag også. Osbanen har jeg mer kontroll på, da jeg var barn så man spør etter den langs Osveien. Spesielt husker jeg den bratte svingen, som nå ikke finnes mer ved Søfteland-ish ... (før den gikk inn til Hamre). Der var det en smal jernbanebro. Jeg er også så gammel at jeg husker da en lastebil rev ned jernbanebroen ved Midtun. (Ikke den i Grimen altså).

Akk ja, mimretråd for meg dette. Jeg burde vite mer om jernbanen, da familien min var rallare, opprinnelig fra Dovre hvor pikenavnet mitt kommer fra, og flyttet med byggingen av Bergensbanen. Tror jeg hadde en oldefar som jobbet på Nesttun stasjon. :ikke av melkebondetrilslekt: Ingen av mine oldeforeldre var bønder, tror jeg. den ene oldefaren min på morssiden har to olympiske medaljer i turn.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-23, 23:52   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva å stompe kompen er?

Aldri hørt om. Men har belitet meg mange ganger. Og skutt minik, lekt tikken og inn til vegge. Bergenser.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-23, 00:38   #64
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.772
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva å stompe kompen er?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Aldri hørt om. Men har belitet meg mange ganger. Og skutt minik, lekt tikken og inn til vegge. Bergenser.

Først?

Og hva er å skyte minik??

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-23, 07:23   #65
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva å stompe kompen er?

Vi lagde kramper av minik, som var kort for ministreng, altså skytestreng.

Det gikk hardt for seg i 5071.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-23, 10:28   #66
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.772
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva å stompe kompen er?

På 5050 skjønner jeg fremdeles ikke bæret av hva du skriver.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no