Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unger uten regntøy i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 08:21   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unger uten regntøy i barnehagen

Barnehagen vår har et tilbakevendende problem; nemlig unger som ikke har tilstekkelig tøy i barnehagen. I går hadde de måttet gå inn mye tidligere enn planlagt fordi noen unger var søkk våte fordi de ikke hadde regntøy i barnehagen. I vinter skjedde det samme fordi de ikke hadde skikkelige dresser og/eller mellomlag.

Jeg sitter i SU og synes dette er litt håpløst. Barnehagen sier at det er de samme folka som er "problemet" hele tiden. Knerten kan også innimellom mangle en genser eller en sokk, men det var ikke på det nivået problemet lå. Her er det basic tingene som gummistøvler (eller lignende), regntøy, vinterdress, ull/fleece osv. som stadig ikke er tilstede.

Er det noen som har tips på hvordan man kan nå gjennom til disse folka? Jeg aner ikke hvem de er, og vet ingenting om deres økonomiske situasjon. Men dette går ut over alle barna i barnehagen siden det begrenser utetiden deres så mye, og de har ikke personale til å være både inne og ute på en gang.

Barnehagen har policy på at ungene ikke låner yttertøy av hverandre siden dette kan ødelegges og at man da ikke ønsker å stå erstatningsansvarlige. Dette er vedtatt på foreldremøtet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:25   #2
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Vi har byttetøy til slike. Noen foreldre og noen ansatte har gjennom årene lagt igjen fravokst tøy i barnehagen, og så får heller vaskemaskinen svive en ekstra gang for å holde det litt rent fremfor å begrense hele barnehagegruppa.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:26   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Vi har byttetøy til slike. Noen foreldre og noen ansatte har gjennom årene lagt igjen fravokst tøy i barnehagen, og så får heller vaskemaskinen svive en ekstra gang for å holde det litt rent fremfor å begrense hele barnehagegruppa.

Barnehagen er bare 3 år gammel, så jeg tror rett og slett ikke den har så mye sånt enda.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:28   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Har de levert ut entydig liste over hva som skal ligge i bhg til enhver tid?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:30   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Har de levert ut entydig liste over hva som skal ligge i bhg til enhver tid?

Ja

En liste for vinterhalvåret og en for sommerhalvåret.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:33   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Og de har tatt det opp skikkelig med de familiene det gjelder? I såfall spørs det om ikke barnehagen bør ønske seg litt avlagt yttertøy. De får sikkert endel om de spør foreldrene.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:34   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Jeg mener at barnehagen må ta det konkret og direkte med de det gjelder. Forklare de helt på basic-nivå hva dette gjelder, gjerne fortelle hvor man får kjøpt regntøy - at det finnes helt greit, billig regntøy på Kapp Ahl.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:34   #8
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Har ped-lederne forsøkt å ta dette opp med de enkelte på foreldresamtaler?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:39   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Jeg tror de kvier seg veldig for å ta det opp på individuelt nivå. Men jeg tror at det er veien å gå.

De sier at de maser veldig mye på de samme folka (aner ikke hvor mange familier det er snakk om). Det var en god stund også snakk om å levere ungene i barnehagen uten mat (de skal ha med matboks til måltidet kl 15). Dette syntes barnehagen var enda viktigere enn klærne, så de ville ta en ting om gangen.

Jeg har sagt til dem at jeg ville satt stor pris på en direkte tilbakemelding hvis klærne til Knerten ikke holder mål. Heller det enn meldinger på tavla som jeg ikke aner om gjelder meg eller ikke. De svarer da at det slett ikke gjelder meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:43   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Jeg tror det må tas opp med de enkelte foreldrene, ja. Der har jeg sett mange eksempler på at barnehagen er alt for redde for å tråkke foreldre på tærne. Men dette går ut over barna, og jeg mener det er skjellig grunn for å være mer direkte.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:48   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Vi har byttetøy til slike. Noen foreldre og noen ansatte har gjennom årene lagt igjen fravokst tøy i barnehagen, og så får heller vaskemaskinen svive en ekstra gang for å holde det litt rent fremfor å begrense hele barnehagegruppa.

Var min tanke også. Går det an å be alle om å donere fravokst yttertøy til bhg?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:50   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Så de sier ikke fra til de det gjelder? Da er det ganske åpenbart hvor de må begynne. De trenger jo ikke sette seg nes med bekymrer mine og ta opp at det ikke holder mål, de kan jo ganske enkelt si til dem at barnet ofte er våt og spørre om de ikke kan ta med regntøy. Slike henvendelser får jeg også av og til, og det er da greit og ingen stor ting. Senest på fredag da bestefar hadde sendt med litt lite ble det spurt etter dress i tillegg til regntøy. Helt vanlig at de sier fra når de synes noe ikke er optimalt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:50   #13
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

For et merkelig problem. Her tror jeg løsningen må være at barnehagen kommuniserer behovet direkte.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:53   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Det er veldig unnvikende av barnehagen å ikke ta dette direkte og veldig tydelig med foreldrene, som et absolutt krav.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:56   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Det er godt mulig at de har tatt det direkte med dem. Jeg vet ikke helt. Jeg har spurt, men de svarte litt merkelig. Jeg har sendt en skriftlig forespørsel nå. Og har tilbudt meg å sende ut en melding selv også. Jeg er SU-representant på den ene avdelingen hvor dette er et problem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:57   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Ta 200 kroner fra budsjettet og fyll opp fra loppemarked om intet annet fungerer.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:58   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er veldig unnvikende av barnehagen å ikke ta dette direkte og veldig tydelig med foreldrene, som et absolutt krav.

Ja, for det er noe man kan kreve, ikke sant?

Har man noen sanksjonsmuligheter hvis foreldrene ikke følger opp? Jeg fikk litt lyst til å svare "La ungene fryse" i vinter, men det kan man selvfølgelig ikke gjøre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:58   #18
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Jeg måtte ta skolen litt på det samme med å kommunisere bredt for ting som bare gjelder noen, for man treffer kanskje ingen av dem man vil treffe, men man treffer dem som ikke burde føle seg truffet i det hele tatt. Er det ting som gjelder mindretallet så må man gå direkte på personer og forklare og fortelle, ellers så nytter det ikke.

I vårt tilfelle gikk det på at "mange barn mangler varme nok klær når vi er på tur" eller "mange barn har ikke skikkelige votter, så de fryser på hendene når vi er på tur" etc. Og som jeg sa så var det da umulig for meg å vite om det gjaldt min unge (som er som en øster når det gjelder å snakke om skoleting) og man risikerte at foreldre som trengte å gjøre tiltak overhodet ikke fikk det med seg og at foreldre som ikke trengte å gjøre tiltak kjøpte inn enda varmere klær. Dette var i første klasse, nå er det helt annerledes, for ungene er større og er mye flinkere til å ta ansvar selv.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:59   #19
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Jeg vet at en gutt som av ymse årsaker har vært uten yttertøy og ymse klær i bhg har hatt lånetøy. Men den barnehagen er hauggammel, tror den er 40 år gammel, så der har de jo sikkert endel liggende..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:01   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Jeg tenker at dette må de ta konkret med foreldrene. Det er jo ikke snakk om type "barnet ditt MÅ ha Reimadress" dette her. Det er snakk om at barnet må ha elementært yttertøy for bruk i Norge.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no