Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unger uten regntøy i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 13:46   #61
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nemlig. Og til Ramses - hva er vitsen med å himle over at lånebuksa var fra H&M?

Den er veldig mye mindre behagelig å ha på for ungene. Og når man først har brukt veldig mye penger på at ungen skal slippe å være klam når det regner, så hadde det jo vært fint om buksa ble brukt.

Barnehagen vår har ikke hatt problemer med å ta på ungene skalltøy når det regner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 13:48   #62
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Den er veldig mye mindre behagelig å ha på for ungene. Og når man først har brukt veldig mye penger på at ungen skal slippe å være klam når det regner, så hadde det jo vært fint om buksa ble brukt.

Ah. Jeg leste det som et "ææææææsj, billigmerke"-utsagn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 13:52   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Jeg må si at jeg syns skallklær er oppskrytt. Hiawata (og jeg) blir nøyktig like våt og klam i det som i vanlig regntøy, og etter noen vask er impregneringen borte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:01   #64
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg må si at jeg syns skallklær er oppskrytt. Hiawata (og jeg) blir nøyktig like våt og klam i det som i vanlig regntøy, og etter noen vask er impregneringen borte.

Har delvis samme erfaring.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:05   #65
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg må si at jeg syns skallklær er oppskrytt. Hiawata (og jeg) blir nøyktig like våt og klam i det som i vanlig regntøy, og etter noen vask er impregneringen borte.

Snuppa er ikke enig. Hun har nektet å bruke vanlig regnjakke lenge, og den må tvinges på. Skalljakke bruker hun derimot helt frivillig. Også når det ikke regner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:07   #66
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Snuppa er ikke enig. Hun har nektet å bruke vanlig regnjakke lenge, og den må tvinges på. Skalljakke bruker hun derimot helt frivillig. Også når det ikke regner.


Samme som med poden, jvg synes også skallklær er fantastisk da. Han er jo aldri våt lenger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:10   #67
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Kanskje det ikke er like lett å snakke til foreldrene om de ikke snakker norsk? Nå tenker jeg bare høyt her ut fra hvilket område det gjelder, om det er snakk om utenlandske foreldre og barn altså.

Når jeg tenker etter tror jeg aldri vi har fått utdelt noen liste over hvilke klær vår bhg ønsker, men hos oss er det heller ikke noe problem at barna mangler klær. Nå er ikke vår bhg et godt eksempel, da, all den tid det er en bedriftsbhg med ressurssterke foreldre sånn generelt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:21   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Alle foreldrene i barnehagen snakker godt norsk. Det er en del utenlandske foreldre, men det er ikke språkproblemer i barnehagen.

Og selv om vi bor der vi bor, så går det svært store flertallet av foreldrene i barnehagen i kategorien "ressurssterke foreldre" selv om jeg ikke er bombesikre på hvem som hører til i hvilken kategori. Foreldrene til de utenlandske barna som jeg kjenner i barnehagen er senioringeniører, leger, sykepleiere, lektorer osv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 24-04-12 kl 14:33.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:28   #69
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

I vår bhg henges det opp lapper på plassene om noe mangler. De har også litt lånetøy dersom noen glemmer. Junior var ikledd en lånebukse i går fordi mannen hadde satt posen med to utebukser i på plassen hans og ikke hengt det opp ute i gangen. Jeg skjønner at de ikke gidder å lete når ting ikke henger på plassen sin, men synes generelt klær er kaos der. Selv om ting er merket så havner det i en stor samlekurv med fullt av skitne klær.
Synes det høres rart ut at det er ekkelt å ta det med de det gjelder. At det ikke nytter er en en ting, men om det ikke gjøres så høres det rart ut. Lånekasse kan det jo være greit å ha og om det er noen som aldri har med seg klær eller mat så bør det jo varsles.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:29   #70
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Me donerer yttertøy til barnehagen etterkvart som Poden veks ut av dei. Men barnehagen har begrensa med oppbevaringsplass, og dei må nødvendigvis vere selektive. Dessutan kan lånetøy lett bli ei kvilepute for foreldre som ikkje ønsker/gidder/har moglegheit til å kjøpe tøy. Og derfor "reklamerer" barnehagen ikkje med denne låneordninga. I vår barnehage er det sjeldan (skal sjølvsagt ikkje seie aldri) snakk om økonomi, mest at foreldrene er litt sløve og/eller treige.

Eg har sagt at Podens klær gjerne kan arvast til barn i barnehagen som trenger det dersom det er eit større behov enn å ha det som lånetøy. Det har hendt. Iallfall at barna har brukt dressane på fast basis vinteren gjennom.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:44   #71
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ramses: Jeg tror det er vanskelig for barnehageansatte å ha full kontroll over hva som er tett tøy og ikke. Ikke alle følger med på alle teknologiske nyvinninger på klesfronten. Og skalltøy SER jo ikke tett ut.

Jeg vurderer å henge en hyggelig lapp med "Den turkise dressen er vanntett - bruk den gjerne i stedet for regntøy!" på plassen til minsten.

Jeg måtte det til slutt. Ikke no' sure mine, altså, men jeg ga beskjed mange ganger, til flere ansatte, og ungen hadde likevel på seg lånetøy da jeg hentet.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nemlig. Og til Ramses - hva er vitsen med å himle over at lånebuksa var fra H&M?

Jeg himlet ikke fordi det var H&M, jeg himlet over hele greia, egentlig.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:38   #72
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger uten regntøy i barnehagen

Jeg skjønner himlinga til Ramses, da jeg har hatt endel kamper med barnehageansatte som er gamle i gamet og som sverger til de gode gamle gummibuksene om de kan velge mellom det og skallklær, som de slett ikke stoler på.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no