Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-16, 19:34   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?

Det jeg mener er kjøtt, feks ribbe og pinnekjøtt, som er blitt handlet og glemt lagt kjølig (1-2 døgn), uåpnet pakker. Kjøtt som har vært tint ved kjøp, ikke frosset. Er det fortsatt lukt og smak som gjelder eller er dette for søpla?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 19:39   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?

Nei, det hadde jeg ikke tatt sjansen på, tror jeg. Kjøtt skal jo ikke en gang tine i romtempertur. Og her er det jo i tillegg snakk om kjøtt med mye fett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 19:45   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, det hadde jeg ikke tatt sjansen på, tror jeg. Kjøtt skal jo ikke en gang tine i romtempertur. Og her er det jo i tillegg snakk om kjøtt med mye fett.

Det er det jeg også tenker, men det er snakk om så store mengder kjøtt at jeg hadde lyst å undersøke om jeg tar helt feil.

Det er min bestefar som handler pinnekjøtt og ribbe over ei lav sko, han glemmer at han allerede har handlet og han glemmer å legge det kjølig. Det er det jeg som gjør når jeg finner det de gangene jeg er der. Jeg kaster store mengder mat (kjøtt) for ham stadig vekk. Nå har jeg sluttet å kaste, bare på trass tror jeg for jeg synes det er så vanskelig at han ikke husker at han har myyyye mat Jeg vet han ikke kan noe for det, altså. Jeg var hos ham senest i går og sa at nå kan han ikke handle mer. Han var enig, for han har jo masse sier han selv. I dag lå det poser med mat der igjen.

Tror han har 7 pakker med ribbe og 5-6 med pinnekjøtt nå. Han skal ikke lage middag hjemme selv julaften en gang...

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 19:49   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?

Forresten, pinnekjøtt ligger jo i romtemperatur i butikkene? Jeg hang meg mest opp i ribba.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 20:39   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Forresten, pinnekjøtt ligger jo i romtemperatur i butikkene? Jeg hang meg mest opp i ribba.

Gjør det? Det har jeg ikke registrert. Er det veldig saltet, kan det være derfor? Da kan jo det stille seg litt annerledes. Kan prøve å google litt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 20:44   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Gjør det? Det har jeg ikke registrert. Er det veldig saltet, kan det være derfor? Da kan jo det stille seg litt annerledes. Kan prøve å google litt.

Pinnekjøtt er jo spekemat, og det ligger i romtemperatur i butikkene, ja. Pinnekjøttet er sikkert helt ok, men ikke ribba.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 20:50   #7
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?

Riktig. Da vet jeg den er fin. Det som er så dumt er at noe av kjøttet kan ha ligget bare noen timer, eller det kan ha ligget to dager. Kvitteringen er ikke med og han husker ikke alltid selv. Tenkte at kjøttet kan gis bort om det er bra, men tar ingen sjangser med det som kan la ligget fremme lenge (bortsett fra pinnekjøttet da).

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-16, 21:55   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?

Pinnekjøtt tåler romtemperatur godt. Ribbe ville jeg luktet veeeeeeldig godt på.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 22:37   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Pinnekjøtt er jo spekemat, og det ligger i romtemperatur i butikkene, ja. Pinnekjøttet er sikkert helt ok, men ikke ribba.

Enig. Hadde kastet ribben, men ikke pinnekjøttet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no