Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kjøttsuppe eller fersk suppe?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-10, 18:19   #1
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Kjøttsuppe eller fersk suppe?

Jeg har oksekjøtt (bankekjøtt), kålrot, persillerot, gulrøtter, poteter, grønnsaksbuljong og oksebuljong (terninger), kalvefond (flytende), alt mulig krydder, og medisterdeig. Jeg har ikke kraftbein.
Mannen liker ikke medisterdeigboller, og jeg er ikke så glad i kokt oksekjøtt, så jeg tenkte å bruke begge kjøttsortene i en suppe. Noen ideer til hva jeg skal gjøre? Noe jeg mangler? Mamma bruker vel også kål i sin ferske suppe med medisterdeigboller, så det kan jeg evt. skaffe. Bør jeg ha kraftbein, eller noe kjøtt med bein, eller holder det med rent kjøtt og buljong?

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 18:29   #2
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøttsuppe eller fersk suppe?

Vår variant av fersk suppe inneholder oksekjøtt og medisterboller. Jeg liker begge deler. Og så lager vi sursøt saus av krafta, og gjerne også noen sånne eggeboller til. Pleier koke med kraftbein, de har vel det i frysen på de fleste butikker. Sånn deteljert inneholder vår variant: oksekjøtt, medisterdeig, kraftben, gulrøtter, purre, persille, selleri.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 22:08   #3
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Kjøttsuppe eller fersk suppe?

Jeg fant ikke kraftbein der jeg var i dag, sjekket fryseren også. Det var fullt av fårikålkjøtt overalt så de hadde vel ikke plass til noe annet.
Men takk for svar, kanskje jeg kan få det litt mer detaljert?

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no