Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kom med geniale måter å vaske persienner på

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-10, 09:51   #41
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kom med geniale måter å vaske persienner på

Sånn persienne-støvkost har eg hatt, og den fungerer ikkje. I alle fall ikkje på fett! Den kostar nok av laust støv, til ein viss grad. Og forresten er den fomlete å bruke. Meir jobb å tre persiennene inni og dra jevnt bortover (dei bølgar seg jo), enn å tørke av med klut.

Mine tok eg ned og la flatt på betongunderlag ute. Min snille far på over 70 år låg på alle fire og gjorde dei reine med klut og salmiakkvatn, ei og ei rad om gangen. Dette var før utflytting av leilighet, og det måtte vere skikkelig reint.

Kjem ikkje til å ha persienner igjen - da blir det heller liftgardin eller sånn frosta film i vinduet. Det finst jo masse fin film å få tak i!

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 09:54   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom med geniale måter å vaske persienner på

Jeg er drittlei av persiennene her i huset og vil egentlig heller ha noe annet. Vanlige gardiner kommer ikke på tale, men liftgardiner er jo fint? Men dyrt, kanskje? Må nok uansett vente litt før jeg bytter ut alle gardiner i huset. I stua har vi 3 svære vinduer og en terrassedør med stort vindu på samme vegg, usikker på om det blir pent med liftgardiner.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no