Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-14, 22:26   #1
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Minstejenta på snart 7 år har klart det igjen. Hun elsker å trykke på mobiltelefoner og har restartet min mobiltelefon et par ganger det siste året. Nå har hun selvfølgelig tuklet med min Kindle!

Jeg oppdaget det tilfeldigvis med at jeg fikk en mail fra Amazon om at det ikke var dekning for mitt kjøp... jeg hadde jo ikke kjøpt noe. Men det hadde visst hun! På min Kindle var det lastet ned en bok fra Amazon om "Economic Health" ettellerannet til 784kr. Nå viste deg seg at det ikke var dekning på det kortet som er knyttet til Amazonkontoen (heldigvis) så det er jo ikke trukket noe ennå. Men det ser ikke ut som det er noen angreknapp inne på Amazon som gjør at jeg kan stoppe kjøpet

Er det noen som bruker Amazon mye som kjenner til hvordan jeg kan gjøre det? Eller må jeg la de trekke pengene, og så evt. sende en mail for å få angret kjøpet på et vis? Hadde det vært en bok til 50-100kr, så hadde det ikke gjort så mye, men 784kr for en bok jeg ikke trenger... ikke interessert .

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 22:28   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Du kan vel angre kjøpet fra selve kindlen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 22:50   #3
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du kan vel angre kjøpet fra selve kindlen?

Kan jeg?
Må sjekke det. Den ligger jo allerede der da...

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 22:57   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.318
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Og så akkurat Economic Health, da. Vakkert ironisk.


Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:02   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Og så tror jeg at du kan angre på nettsiden deres, logg inn og under nedtrekksmenyen velger du Manage Kindle. Da ser du en liste over kjøpte bøker og så velger du under nedtrekksmenyen Actions... der finner du Return for Refund.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:13   #6
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Finner nedtrekksmenyen, men det står ikke "Return for refund" der. Kan jo slette boken, men det hjelper jo ikke.

Er det forskjell på digital orders? Det er der jeg finner bestillingen, ikke under "orders listed by date". Tror dette blir vanskelig jeg.

Boka heter "Handbook of Health Economics " - jippi! Og var dyrere i Kindleversjon enn vanlig bok.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:23   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Jeg kjøpte en bok jeg hadde fra før, men oppdaget det for sent til å angre med det samme. Jeg sendte en mail til support, og de tilbakeførte med én gang. Bare send en mail og forklar hva som skjedde.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:27   #8
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Ser på Hjelp funksjonen at det skal finnes et return for refund valg under Actions, men det står ikke det hos meg. Mulig fordi kjøpet ikke er gjennomført (betalt)?

Jeg skal sende en mail og høre. Må jo gå an å angre på dette.

Min Kindle har i alle fall fått passord - og skal gjemmes unna for minstedatteren.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:45   #9
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Sendte en chattemelding med ordrenummer - fikk svar etter 1 minutt, og nå er boken fjernet fra min Kindle og ordren er kansellert . Kjapp service får en si.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 00:53   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Det er lett å angre på bokkjøp. Jeg kjøpte en gang en bok, leste én eller to sider, fant ut at jeg hadde kjøpt noe helt annet enn jeg trodde og fikk uten problem hevet kjøpet.

Jeg antar at det er en tidsgrense og grense for hvor mye man kan lese før man ikke får byttet, dog.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 07:39   #11
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Så bra det ordnet seg!!!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 08:29   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Ja, jeg synes generelt servicen er fantastisk på Amazon.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:08   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uønsket ebokkjøp på Amazon - hjelp!

Så bra du fikk fikset det! Og litt av en bok, da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no