Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-12, 09:45   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Stort sett fleece, og en tykk genser under regntøyet om det er kaldt. Han er flink til å si fra både til meg og barnehagepersonalet om han fryser, han fryser sjelden. Det går mye i regntøy og støvler for tiden, for å si det sånn. Han er aldri våt når jeg henter ham så støvler og regntøy går helt fint her i gården.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 10:14   #22
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Vi sender frøkna i bhg med ullundertøy. Ute bruker hun så et mellomlag (tynn ull eller fleece), høstdress utenpå. Overgangssko i goretex, tynn ullue, buff/hals og votter ved behov.

Ina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 10:21   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Minsten sendes i barnehagen i singletbody, strømpebukse og gjerne en heldrakt eller joggedress over. Han har Reimatec vår/høstdress i barnehagen, og trilles til/fra i fleecedress han kan ha under. Han har også en tynn ulldress hengende i barnehagen nå, men jeg vet ikke om den brukes. Han er ikke ute så lenge om gangen i barnehagen, siden han fremdeles sover på dagtid.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 10:33   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

I dag ble det slushers. Tar hjem gummistøvlene nå, for kaldt synes jeg. De voksne var enige i at det er en vanskelig tid nå, kaldt noen ganger, varmt andre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 10:58   #25
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Foreløpig går det uten strømpis, men har liggende i bhg. Så vanlig påkledning er bukse, t-skjorte og genser. Han har fleece i bhg, regnvotter med fleecefor og pannebånd. Ullsokker og gummistøvler. Skallbukse fra Isbjørn som er ganske tykk egentlig og skalljakke fra Bergans.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 16:42   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Snakket om dette når jeg leverte Mikro i morges, hun har jo veldig mange ulike varianter av klær i bhg nå, men som hun som tok mot oss sa, det er jo så varierende vær, så det er bedre å ha noe å velge i. Tror dog jeg skal ta med litt hjem i helga, det er i alle fall ikke nødvendig med to ytterjakker. Hun bruker bare jakke til og fra barnehagen, men ble hentet ute en dag, og dro hjem i dress, derved ny jakke neste morgen... Foret og uforet regntøy, høstdress og vinterdress er dog muligens litt i overkant av hva som er nødvendig. Hun har også både støver, vintersko (goretex) og tynnere "høstsko". Knerten har en langt mer begrenset/fornuftig garderobe...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:30   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Dytter opp denne igjen, jeg, blitt mer vårlig ute her nå. Det er meldt 6 grader her.

Hva har barnehagebarna deres på seg nå?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:32   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Han har en ticket vinterdress og regntøy og diverse ulltøy. I seks plussgrader og sørpeføre finner jeg han stort sett i regntøyet. I seks grader og fin snø har han vinterdressen uten mellomlag, og blir det kaldt får han tildels uante mengder ulltøy under vinterdressen. Han er en frysepinn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:34   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Pjokken bruker TTH dressen sin. Det er jo bløtt, men snø og + 5 eller noe.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:34   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Min er nok også litt sånn kaldblods selv om det er blitt bedre. Han har ikke fett på kroppen og er tynn. Til nå har han brukt vinterdress og ullundertøy og jeg tror de stort sett har hatt på han et tynt lag ull til også som mellomlag. Vi har ikke snø, regn i dag. Vinterdressen var søkkvåt utenpå og litt fuktig inni og tung. Kanskje er det OK med vårdress og to lag tynn ull? Jeg er usikker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:37   #31
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Hehe...vinterdress, ull som mellomlag, votter, lue, vintersko og alt annet som hører vinteren til. Vi skal holde på det et par måneder til tenker jeg :-)

Høres på en måte deilig ut med vår!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:39   #32
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Veksler mellom skalltøy og vintertøy. Og regulerer med tøy under. Ullundertøy hver dag, men varierende tykkelse på mellomlagene. Støvler med welliewarmers/ullsokker, eller GoreTex vintersko alt etter dybden og tørrhetsgraden på slushen.

Det verste med denne tiden av året er å ta med seg dresser og todeltsett hjem å vaske hver dag. På torsdag i forrige uke kjørte jeg en maskin med parkdress, to vinterdresser, ett todelt vintersett og en skalljakke, x-antall vottepar, og et par bomullsluer. Alt var så møkkete at det sto av seg selv .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:39   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Hehe...vinterdress, ull som mellomlag, votter, lue, vintersko og alt annet som hører vinteren til. Vi skal holde på det et par måneder til tenker jeg :-)

Høres på en måte deilig ut med vår!

Jeg kunne neppe bodd i Oslo.

Ja, det er absolutt deilig med vår, enn så lenge. Det er meldt et par minus i neste uke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:41   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.


Det verste med denne tiden av året er å ta med seg dresser og todeltsett hjem å vaske hver dag. På torsdag i forrige uke kjørte jeg en maskin med parkdress, to vinterdresser, ett todelt vintersett og en skalljakke. Alt var så møkkete at det sto av seg selv .

Sånn har jeg hatt det i hele høst og vinter siden vi kun har hatt noen få dager med snø før jul. Er det rart jeg ikke liker vinter? Jeg skyller stort sett bare av, vasker ikke ofte, men jeg har vasket hans klær mer enn jeg gjorde med eldste sine. Han blir mye skitnere rett og slett!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:42   #35
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Fleece og regntøy, evt ullribb og regntøy. Og sherrox.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:42   #36
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

4-åringen, som forøvrig går i friluftsbarnehage og dermed er mye ute i løpet av en dag, møter i barnehagen slik; Ullundertøy, hjemmestrikket ullgenser og ullbukse/fleeceklær avhengig av temperatur, og Reimatec vår/høstdress ytterst. Hun har regnklær i barnehagen, og om det bøtter ned har hun på dette. Cherrox nederst, om det ikke er altfor mange minus.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:43   #37
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Skalltøy, ett eller to lag ull under, tror hun stort sett har to, men da er mellomlaget ikke av det tykkeste. Goretex høye vinterstøvler eller støvler med ullfor, det flyter jo av vann der.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:46   #38
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sånn har jeg hatt det i hele høst og vinter siden vi kun har hatt noen få dager med snø før jul. Er det rart jeg ikke liker vinter? Jeg skyller stort sett bare av, vasker ikke ofte, men jeg har vasket hans klær mer enn jeg gjorde med eldste sine. Han blir mye skitnere rett og slett!

Ja. Jeg prøver vaske så sjelden som mulig jeg også. Teknisk tøy skal jo helst ikke vaskes for ofte.

Men jeg skjønner du ikke liker vinteren om dere har det sånn hele året ja. Overgangen fra høst til vinter og vinter til vår her i byen er helt klar den tiden jeg har mest klesvask. Og han er skitten hver dag, gjørmeskitten, sikkert noe med måten de leker på .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:53   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Minsten pleier å ha på seg godt og varmt fleecesett og tykke sokker. Blir han for varm har han masse skift i barnehagen og kan kle seg mindre eller mer etter behov (de ansatte er veldig flinke på sånt). Han bruker todelt vinterdress, men den er ikke særlig tykk, bare god og varm. Regntøyet henger også i barnehagen og er godt brukt nå, for å si det sånn. *vestlandet*
Ja og så har han Cherrox. De er geniale her, synes jeg, samme hva folk sier. Elsker Cherrox!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:08   #40
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags klær bruker barna i bhg nå?

Minsten bruker ull innerst, men på dager med plussgrader har han gjerne en heldrakt oppå. Og så en tynn ulldress som mellomlag, usikker på om den er i bruk nå. Han bruker vinterdress enda, mens skolegutten kom hjem svett en dag og har gått over til ufôret skalltøy.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no