Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-07, 20:16   #1
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

I Stavanger finnes egne parkeringsplasser for kvinner. Dette for at de skal slippe å være redde. I Zürich har de egne parkeringsplasser for kvinner, her er det kvinnenes (dårlige) parkeringskompetanse det er snakk om.

Trengs egne parkeringsplasser for kvinner?

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artik...p?artid=180498

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:17   #2
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:20   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

For å svare på mitt eget spørsmål: Nei!

Parkeringsplassene for redde stavangerkvinner minner meg om reklamebrosjyre jeg fikk i posten en gang. Fra Falken så vidt jeg husker. Det var snakk om at familier trengte boligalarm, for at mor ikke skulle føle seg så redd når hun (og evt barna) var alene hjemme. Dette ble illustrert med bilde av en redd dame.

Jeg vet om mange menn som er reddere enn meg. Jeg vet om mange menn som parkerer dårligere enn meg. Dette tilsier ikke at jeg har rett, det kan selvsagt bety at jeg er en sjelden kvinnelig vare. Men jeg tror ikke jeg er det.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:37   #4
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Klart vi ikke trenger det. Hadde parkeringsplassene vært i nærheten av utgangen så hadde det jo kasnkje vært greit. *lat*

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:41   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.862
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Familieparkering høres bra ut, men kvinneparkeringsplasser har i hvert fall ikke jeg bruk for.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:43   #6
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Nei, det synes jeg ikke. Men egne plasser for gravide hadde vært greit da. Det så jeg for første gang da jeg var i Canada og det syntes jeg var veldig sympatisk. Store, gode plasser rett ved inngangen

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:44   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Parkeringsplassene er ved utgangen for at man skal slippe å gå langt inne i et dårlig opplyst parkeringshus en sen kveldstime ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:44   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

I en del land tror jeg nok at kvinner kan trenge egne parkeringsplasser. Mange steder i USA er det vanlig for "securitas" å følge kvinner til bilen når de handler etter mørkets frembrudd.

Trenger vi det her i Norge? Neppe på nåværende tidspunkt, men man skal ikke se bort fra at det også her en dag kan bli nødvendig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:50   #9
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.430
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

I min forrige jobb, svært sentralt i Oslo, hadde vi egne kvinneparkeringsplasser. Disse var plassert i 1 etg, like ved "buret" til vakten. Jeg syntes det var greit å slippe å bevege meg opp i etasjene på kveldstid, der jeg kunne risikere å treffe på litt av hvert.

Men jeg var ikke redd.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:52   #10
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:54   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Jeg vil gjerne ha en sånn mobil parkeringsplass som jeg kan ta med meg overalt ...

Dessuten: i "Parkeringshuset Posten" i Stavanger var det kun satt av 12-15 parkeringsplasser for kvinner. Slik at 12-15 kvinner kan føle seg trygge. Kvinne nr 14-16 og oppover derimot - deep shit!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:55   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Parkeringsplassene er ved utgangen for at man skal slippe å gå langt inne i et dårlig opplyst parkeringshus en sen kveldstime ...

Det skjønte jeg. Men jeg tror ikke nødvendigvis kvinner er reddere for å gå i mørke parkeringshus enn menn. I mitt hode ville det vært mer passende med egne parkeringsplasser merket for "redde sjåfører" eller noe sånt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:56   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg vil gjerne ha en sånn mobil parkeringsplass som jeg kan ta med meg overalt ...

Si ifra hvis du finner en, jeg vil også ha.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:56   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Selv om kvinner ikke er reddere, vil jeg påstå at den statistiske sjansen for voldtek/drap/sett inn selv er større for kvinner enn menn.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:58   #15
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

For all del

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:00   #16
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selv om kvinner ikke er reddere, vil jeg påstå at den statistiske sjansen for voldtek/drap/sett inn selv er større for kvinner enn menn.

Hadde det vært for å forebygge voldtekt så er det greit, men er de der for at de mener at vi er dårligere til å parkere så NEI:
Da hadde jeg nektet å bruke den.
Aldri hatt problemer med parkering, ikke engang lukeparkering med caravellen min....visse andre jeg kjenner av motsatt kjønn derimot...

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:04   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Jeg trenger definitivt ikke noen egen parkeringsplass fordi jeg er kvinne. Jeg er en jævel til å parkere.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:04   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Hadde det vært for å forebygge voldtekt så er det greit, men er de der for at de mener at vi er dårligere til å parkere så NEI:
Da hadde jeg nektet å bruke den.
Aldri hatt problemer med parkering, ikke engang lukeparkering med caravellen min....visse andre jeg kjenner av motsatt kjønn derimot...

Flere steder er de nettopp for å forebygge.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:08   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selv om kvinner ikke er reddere, vil jeg påstå at den statistiske sjansen for voldtek/drap/sett inn selv er større for kvinner enn menn.

Nå tror jeg vel kanskje ikke den statistikken gjelder parkeringshus, som vel stort sett er overvåkede. Når det kommer til selve redselen, tror jeg med hånden på brystet at den er ganske jevnt fordelt mellom menn og kvinner.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:11   #20
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger kvinner egne parkeringsplasser?

Jeg hadde en ekkel opplevelse en sen vinterkveld hvor en mann forfulgte meg flere kvartaler til bilen. En kvinneplass vil få meg til å bli tryggere.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no