Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva ville dere gjort?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Bør vi skifte lås/ nøkler?
Ja, det ville nok jeg gjort i deres sted 12 33,33%
Nei, du er i overkant paranoid nå 24 66,67%
Deltakere: 36. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-07, 21:55   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Hva ville dere gjort?

Refererer til denne tråden.

Jeg sparket altså vaskehjelpen vår, etter kun ett besøk, grunnet dårlig jobb som overhodet ikke sto i forhold til avtalen i forkant og avtalt pris. Plutselig er jeg blitt litt skeptisk, og begynner å gruble på om vi bør skifte lås til utgangsdøra. Tenk om de har brukt noe av tiden de var hos oss til å kopiere nøkkelen vi la ut? Dette var et polsk par, svart, og vi vet jo ikke mer om dem enn at vi kjenner noen de jobber for som hittil har vært fornøyd.

Er jeg i overkant paranoid nå? Hva ville dere gjort?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 21:58   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Uff, det er fælt når slike tanker dukker opp. Hvis dette paret er interessert i fremtidige jobber i Norge, har de nok ikke kopiert nøkkelen. De lever av jungeltelegrafen i og med at de jobber svart. Tviler på at de vil risikere å miste alle kundene sine.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 21:59   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg har sparket to vaskehjelper tidligere, polske, og har aldri opplevd noe tull. Det er dermed ikke sagt at disse du har hatt kontakt med er ålreite. Men jeg ville ikke fått panikk sånn umiddelbart nei. Har dere alarm i huset? I så tilfelle kan du jo være litt påpasselig med å ha på denne en stund fremover, sånn just in case?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 22:03   #4
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Alarm, ja. Vi har ikke det, men har vurdert å anskaffe det etterhvert. Finnes det alarmer som kun utløses ved brudd på dører/ vinduer? Bevegelsessensorer innendørs er ikke tingen for oss, siden vi har (inne-)katt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 22:14   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Du kan få bevegelsessensorer selv om dere har katt. Kjenner flere som har det. Du får også alarmer som monteres på vindu.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 22:15   #6
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg ville nok ha byttet lås jeg da... I tilfelle. HVIS noe skulle skje er det ekstra surt dersom du tenkte på å skifte lås men ikke gjorde det.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 11:13   #7
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg ville ikke ha byttet lås. Alarm får man på både de vinduene, verandadører og ytterdører man måtte ønske. Man får også sensorer i de rommene eller områder man ønsker. Vi har hund og hadde derfor sensorfrie områder. Man kan også selv velge hvilkene områder man vil at skal være aktive.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 11:15   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg tror ikke jeg ville byttet lås. Men jeg er om mulig enda mer paranoid enn deg, for jeg ville aldri gitt bort nøklene mine til noen jeg ikke kjente. Da vi hadde vaskehjelp kom de mens vi var hjemme, nettopp av denne årsaken.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 17:25   #9
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg hadde byttet Aner jo ikke om de er til å stole på og hadde nok vært litt føre var...

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:51   #10
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg ville ikke byttet lås siden det koster en formue, heller fremskyndet prosessen med å få installert boligalarm.

Sakset fra Hafslund sine sider:

Infrarøde detektorer for hjem som har husdyr.
Denne detektoren "ignorerer" hund opptil 22 kg, eller maks to-tre katter med totalvekt under 22 kg.
Med husdyrdetektor kan alarmen brukes selv om husdyr beveger seg fritt rundt i boligen.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 17:12   #11
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Sakset fra Hafslund sine sider:

Infrarøde detektorer for hjem som har husdyr.
Denne detektoren "ignorerer" hund opptil 22 kg, eller maks to-tre katter med totalvekt under 22 kg.
Med husdyrdetektor kan alarmen brukes selv om husdyr beveger seg fritt rundt i boligen.


Åh, det visste jeg ikke. Takk for tips!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 17:12   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg tror ikke jeg ville byttet lås. Jeg antar, som det blir nevnt over her, at vedkommende er interessert i fortsatt å jobbe i Norge, så de vil neppe finne på å bryte seg inn/låse seg inn hos en tidligere arbeidsgiver etter å ha fått sparken. Mistanken ville jo fort falle på denne personen.

Så kjedelig, forresten, at du ikke var fornøyd med var fornøyd med vaskehjelpa, håper du får tak i en som gjør en god jobb snart!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 17:13   #13
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Tja, jeg lurer på om jeg ikke ville ha gått for låsbytte alikevel. Nå har du jo akkurat fått "kampanjepris" av en sjarmerende danske

Kunne ikke dy meg etter lås-mann-diskusjonen i går

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 17:40   #14
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg ville ha byttet lås. Ikke noe hyggelig energityv å tenke på at noen kan låse seg inn og rane dere, mens dere sover eller er på jobb. Trist med den erfaringen du gjorde, nettopp slikt som gjør meg også skeptisk, dessverre.

Mest sannsynlig har de vel ikke kopiert nøkkelen din, men bare tanken er ugrei. Og hva med forsikringen da, hvis verdisaker forsvinner men ingen tegn til innbrudd .

__________________
08 09


Sist redigert av dutte : 07-03-07 kl 17:41. Årsak: leif
dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 17:43   #15
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

For meg er det ganske langt i mellom å gjøre en dårlig jobb, og det å være kriminell. Syntes du er paranoid.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:28   #16
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Åh, det visste jeg ikke. Takk for tips!


Har sånn skjønner du

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:35   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Vi har alarm og hund og katt som beveger seg inne hele tiden
Ikke noe problem

Har alarm fra Hafslund, og de sensorerene var visstnok ganske dyre iflg Hafslund, tidligere eiere hadde også hund og katt

Helt avsporing, men vi har seriekoblede røykvarslere med tilknytning til brannvesenet som jeg dessverre har fått testet

I løpet av fire minutter sto det brannbil i gården her
Trygt

Jeg er nok like paranoid, ville byttet låser jeg
Man kan ta med selve sylinderen til en låsesmed så ordner de bare innmaten (blir ikke så ille dyrt..gamlesjefen var låsesmed )

Vårt nye hus ble vasket ut av poloakker, og maken til møkkete hus har jeg aldri opplevd

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:47   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Takk for alle svar.
Jeg har ristet av meg det meste av paranoiaen nå, både når det gjelder slurvete polakker og mistenkelige låse-dansker. Jeg velger å tro at det helst vil gå bra, og dropper låsbytte i denne omgang.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:00   #19
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Jeg hadde garantert byttet lås. Men jeg har gjort det bare ungene har mistet (forlagt) husnøklene sine.

Alarm er heller ikke dumt.

Så dumt at hushjelpene ikke var nøye. Bedre lykke neste gang!

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:14   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.


Vårt nye hus ble vasket ut av poloakker, og maken til møkkete hus har jeg aldri opplevd

Poloakker hørtes nesten like skummelt ut som peoder.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no