Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får barna til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-17, 19:41   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hva får barna til jul?

Jeg tror jentene skal få hodetelefoner, Schleich dyr, bærbar cd-spiller og kanskje en god kokkekniv beregnet på barn.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 19:45   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Gudene må vite, så jeg skal henge her og se om jeg får noen ideer.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 19:52   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Først finne ut hva de skal få i bursdagsgave (om to uker), deretter tenke på jula. Minstejenta har ei uendelig lang ønskeliste med en hel masse absurde ønsker. Tvillingbroren ønsker seg pulsklokke, diabolo og penger. Eldstejenta har faktisk kommet med et par ønsker for en gangs skyld, hun har ikke bursdag på denne siden av jula da, så for hennes del er det julegaveønsker. Hun ønsker seg blant annet armbåndsur, pennyboard (det minste) og diverse klær.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-10-17 kl 20:50.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 20:02   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Hun ønsker seg i hvert fall fornyet Donald-abonnement, mulig det blir gave fra svigerfar igjen.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 20:10   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Lillesøster skal få tilskudd til data som hun sparer til. Storesøster lurer jeg på å kjøpe klatresko og sele til. Og guttungen sier han ønsker seg denne https://www.amazon.com/Circuits-Delu...circuits+rover

Ellers lurer jeg på vinterjakker og sengetøy, vi får se.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 20:18   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Har ikke helt planene klare enda, men vet at sønnen min skal få en blå PS4-kontroll (alle ungene har ønsket seg en egen personlig kontroll, nå har 2 av 5 unger fått foreløpig) og minsta på 3,5 år skal få den ENORME enhjørningbamsen de selger på Europris, den er større enn meg nesten. Hun ønsker seg den over alt i verden.

Tenåringsjentene aner jeg ikke enda, tror hun ene ønsker seg sminke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 20:43   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

7-åringen skal få tursekk. I tillegg får han vel lego, som alltid, og bøker.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 20:47   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Har ikke helt planene klare enda, men vet at sønnen min skal få en blå PS4-kontroll (alle ungene har ønsket seg en egen personlig kontroll, nå har 2 av 5 unger fått foreløpig) og minsta på 3,5 år skal få den ENORME enhjørningbamsen de selger på Europris, den er større enn meg nesten. Hun ønsker seg den over alt i verden.

Tenåringsjentene aner jeg ikke enda, tror hun ene ønsker seg sminke.

Jeg skal definitivt ikke vise den til jentene. :leikosedyr:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 21:10   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Enorm enhjørning? Jeg strikker gensere til mine. Det er så langt jeg har tenkt, og så må jeg tråle Finn etter andre greier. Er på budsjett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 21:54   #10
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.863
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Det har vi ikke tenkt så veldig mye på.
Eldstemann får nok i allefall spill til PS4 og Lego, siden han ønsker seg begge deler, og så får vi høre litt hva mer han ønsker seg. Bøker setter han også alltid pris på. Han har dessuten bursdag under en mnd før julaften så trenger ønsker til det også.
Lillebror aner jeg ikke. Han har i forbifarten nevnt noen ønsker her og der, men jeg husker ingen av dem akkurat nå. Og så må jeg finne ut hva som er genuine ønsker og noe han faktisk vil bruke og hva som er et øyeblikks påvirkning fra reklame på barnekanalene. (Mamma, jeg ønsker meg en sånn! Og en sånn!)
Lillesøster er superenkel å kjøpe gave til. Hun elsker alt med Frost, My Little Pony, Barbie/Steffie o.l., liker møbler og ting til dukkehus og blir også veldig glad for klær. Hun har bursdag tre uker etter julaften (vi har sannelig sørget for dyre vintre i årene som kommer ) så igjen blir det en del gaver innenfor et kort tidsrom.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 22:05   #11
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Jeg lurer på nøstebarn bukse og jakke til gutta og genser meg selv. + Lego. De må få en leke.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 22:06   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Tolvåringen ønsker seg tegnebrett, så hvis det finnes i levelige prisklasser så er det en idé. Eventuelt en fatboy.

Toåringen er bare opptatt av dukker, så vi lurer på dukkehus. Eller dukkeseng.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 22:11   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Først må den enen ungen ha bursdag før jeg kan tenke på det. Minsten skifter mening like ofte som jeg skifter truse, så det er ikke godt å si hva som er greia om flere måneder.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 22:13   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Eldste fikk dyr vintersovepose på forskudd for et par uker siden til speidertur. I tillegg kjøper jeg noe Harry Potter ting når vi er i London.

Yngste aner jeg ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 22:18   #15
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Har ikke peiling?
Eldste ønsker seg turnringer, og så har jeg lyst til å kjøpe et par bøker til henne (tredje bind av den illustrerte Harry Potter, samt Jenta som ville redde bøkene av Klaus Hagerup og Lisa Aisato).
Yngste er ekstremt opptatt av alt som har med fly og helikoptre å gjøre for tida, men det kan jo ha endret seg før jul, men det hjalp nok ikke på at han fikk være med i småfly for et par-tre uker siden.

Mest av alt har jeg lyst til å gi opplevelser/billetter, og bøker. Man får aldri for mye bøker.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 05-10-17 kl 22:59.
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 22:55   #16
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

iPhone 8, Mac, shoppingtur til NY og Canada goose.
Neida. Men skal ikke stå noe på ønskene :svett:
Tror jeg skal levere inn en Lottokupong.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 23:09   #17
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Yngste får helt sikkert noe Lego. Eldste har noen bøker på ønskelista, og diverse danseplagg. Noe av dette havnet nok under treet.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-17, 23:31   #18
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

iPhone 8, Mac, shoppingtur til NY og Canada goose.



De er ikke storforlangende, så jeg finner nok på noe.
Pr nå ønsker de seg klær, treningstøy, ull og sminke (jentene, ikke gutten). Mellomste trenger sengesett, fjortisen trenger ny sekk og studenten trenger klær og penger.

Vi skal til London i desember, så det blir nok noe dill derfra i tillegg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 00:04   #19
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

9-åringen får litt Harry Potter klær. Vurderer PS4 og/eller kajakk. Regner ike med at det blir PS4, men et pc-spill (Sims) isteden. Han ønsker seg også veldig en Juventusdrakt så vi får se.

14 åringen (15 før jul), ønsker seg stort sett kun cash. Om vi klarer å hoste opp noe han trenger av datagreier blir det nok det . I tillegg blir det muligens litt penger.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 05:41   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Minste får vintersovepose, de eldste vet jeg ikke helt. Mulig det blir rent finansielt tilskudd til studier for Eldste.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no