Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-13, 12:24   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men er den av plast eller av tre?

Ser for meg at den favner både naturelementer og fabrikkelementer altså. Julestolen er jo fin-fine greier.

Jeg synes jo at juletrær bør være ekte. I år vurderer jeg jo uekte juletre for stemingen sin del - kanskje jeg heller bare skal ha en julestol?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 12:39   #22
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Sammenliknet med produksjonen av et plasttre tror jeg danske juletrær kommer ut på plussiden altså. Da kan du også argumentere med at det er mer miljøvennlig at bonden kjører masse juletrær til byen i én bil, enn at alle skal ta sin egen bil og kjøre til skogen for å hugge et tre (som hadde vært alternativet for svært mange som ikke har en skog de har lov til å hugge i rett utenfor døren).

Det kommer bedre ut, men betraktelig mye bedre på østlandet enn i nordnorge.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 12:44   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Det kommer bedre ut, men betraktelig mye bedre på østlandet enn i nordnorge.

Absolutt. Men jeg er usikker på om det kommer verre ut for det altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 12:46   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Hva med produksjonen av nettene som juletrær pakkes inn i? Resirkuleres de etterpå?
Pakkemaskinene krever energi, motorsagen krever energi og det å få dem ut av skogen krever sitt det også. (Oppvokst med juletrefelter i skogen)

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 12:50   #25
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Absolutt. Men jeg er usikker på om det kommer verre ut for det altså.

Nei, jeg mener heller ikke det kommer verre ut enn plasttre. Men jeg mener man bør kjøpe (relativt) lokalproduserte trær, selv om det er billigere å kjøpe danske trær på plantasjen.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 12:54   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

En annen ting man bør passe på ved handel av ekte tre hvis regnskapet skal bli riktig er at juletreet er økologisk og ikke sprøytet eller hormonbehandlet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 12:57   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Seffern kjøper jeg økotre. Det skulle bare mangle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 13:24   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Åh, endelig tid for å kunne dra "hvah? Henter ikke alle tre i egen skog, altså?" igjen!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 13:27   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Men Maverick - er det ikke du som har sånn fiiiin juletre i annen farge? eller har jeg drømt?
Stormen Ivar tok for øvrig og bekket et tre over taket på hytta vår. Mannen vurderte å ta med seg toppen som juletre - det synes jeg var en løsningsorientert tilnærming til elendigheten - det ble ingen skader på taket altså - rekkverket rundt varandaen reddet for det)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 13:32   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Men Maverick - er det ikke du som har sånn fiiiin juletre i annen farge? eller har jeg drømt?
Stormen Ivar tok for øvrig og bekket et tre over taket på hytta vår. Mannen vurderte å ta med seg toppen som juletre - det synes jeg var en løsningsorientert tilnærming til elendigheten - det ble ingen skader på taket altså - rekkverket rundt varandaen reddet for det)


Joh, men det er lenge siden. Har kjøpt en skog siden den gang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 13:50   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åh, endelig tid for å kunne dra "hvah? Henter ikke alle tre i egen skog, altså?" igjen!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 14:04   #32
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Vi feller selvsagt juletre fra egen tomt. Noe annet skulle tatt seg ut.



Og etterpå blir det gjort om til ved.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 14:07   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

I fjor vurderte jeg å kjøpe et juletre i potte, som selgeren mente jeg kunne plante i hagen etterpå. Den eneste hagen jeg har tilgang på er på hytta, der svigerfar har brukt de siste to sommerne til å hugge og rydde opp i villnisset som var. Tror ikke jeg blir svigerdatter of the year om jeg pegynner å plante ut et nytt grantre hvert år.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 14:13   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Hvis jeg hadde gjort det hos mamma hadde jeg i hvert fall blitt gjort arveløs!

(Hun HATER gran med en nesten sykelig kraft!)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 14:17   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis jeg hadde gjort det hos mamma hadde jeg i hvert fall blitt gjort arveløs!

(Hun HATER gran med en nesten sykelig kraft!)

Hun og svigerfar hadde garantert funnet tonen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 18:23   #36
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åh, endelig tid for å kunne dra "hvah? Henter ikke alle tre i egen skog, altså?" igjen!



Vi har 3500 mål med skog å plukke fra.
Og plastikk tre i stua. Det er av allergihensyn da. Mannens familie synes det hele er litt tragisk. Og det kan jeg jo godt forstå.
Vi har hatt vårt plastikktre i 10 år snart, og det er mer enn modent for utskiftning. Lurer på om vi kanskje skulle prøvd oss på skikkelig gran snart. Kan jo hende vi har vokst av oss allergien, ungene og jeg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 18:57   #37
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Vi kjøpte plast fordi eldstemann ble syk av ekte vare. Miljøhensyn var ikke en faktor da vi valgte plast. Jula var et sant helvete for guttungen før vi innså at det var juletreet som sto for problemene.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 19:05   #38
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Tradisjoner er snodige greier. Man er ganske oppsatt på å dra et svært tre inni stua når plastikktrær blir storindustri. Vil man være miljøvenlig bør man droppe treet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 19:39   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Jeg hogde tre på egen tomt i fjor.

Vel. Det var såvidt det kunne kvalifisere som tre, egentlig. Men jeg hogde det, i hvert fall.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 14:15   #40
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror du at plastikktre er mer miljøvennlig enn et ekte juletre?

Har plast fordi det på sikt sparer inn penger for oss, det er fint nok, enklere og jeg er ikke typen som har noe spesielt 'juletreforhold'. Jeg er mer den som ler i (nisse)skjegget av de som må ha ekte tre, ellers er det jo ikke jul. De om det.

Miljø tror jeg aldri har vært i tankene rundt akkurat juletre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no