Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En tråd om alkohol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-06, 23:07   #41
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

...men må lære at en øl til middagen ikke er farlig.

Barn MÅ vel ikke lære at en øl til maten ikke er farlig? Har man som barn et traumatisk forhold til alkohol, er det kanskje like greit å slippe å se foreldrene (eller andre) drikke?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:07   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selv om barn sover, så er de da likevel tilstede i huset.

Jeg forstår godt at folk skiller på de to tingene. Når barna er våkne kan de reagere på at foreldrene blir litt mer fnisete eller kranglete eller hva det er. Når de sover så trenger de bare at de voksne er edru nok til å kunne redde dem ut ved brann, trøste dem om de våkner og ringe taxi og få dem til lege om de blir akutt syke. Så heller ikke da er det greit å drikke seg snydens, men litt fnisete skader jo ikke når de likevel sover.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:09   #43
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sløvt å ikke drikke til maten?

på begrunnelse av at de ikke kan reise på byen..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:10   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sløvt å ikke drikke til maten?

Det er i hvert fall for meg veldig fremmed å ha et forhold til alkohol som er sånn "drikke seg drita eller så gidder jeg ikke!". Jeg drikker for smak, og noen ganger gjør det ikke noe om jeg blir litt glad også, men FYLL, det er jeg for gammel for, altså.

For meg hører vin helt naturlig sammen med god mat, rent smaksmessig. Jeg har et veldig italiensk forhold til alkohol. :feilplassert av storken:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:10   #45
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Hva synes du da Sitron?

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:11   #46
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

på begrunnelse av at de ikke kan reise på byen..

Så om noen, personlig, setter likhetstrekk mellom en fest og alkohol, så er de sløve?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:13   #47
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så om noen, personlig, setter likhetstrekk mellom en fest og alkohol, så er de sløve?

Nei, men sannsynligvis under 20 år.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:13   #48
Siv
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Jeg drikker ikke, men det hender at gubben tar seg en øl eller et glass vin til maten. Å ta seg et eller to glass øl eller vin er jo stor forskjell fra å sitte og drikke seg sanseløs dritings med barna til stede. Alt med måte mener jeg.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:14   #49
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så om noen, personlig, setter likhetstrekk mellom en fest og alkohol, så er de sløve?

???? Hvis de ikke gidder å kose seg fordi de ikke kan reise på disco, og er invitert på f.eks 40årslag, og må abselutt reise kl 24.00 ne til byen, fordi de syns det er kjedelig å kose seg i godt lag hjemme hos noen.. Ikke bare sløvt, men også frekkt spør du meg..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:15   #50
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Å MÅTTE reise på byn er sløvt ja, det kan jeg si meg enig med, men jeg syns ikke det er sløvt å la vær å drikke til maten fordi man gjerne ønsker å ta mer enn et glass eller to om man først drikker.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:17   #51
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å MÅTTE reise på byn er sløvt ja, det kan jeg si meg enig med, men jeg syns ikke det er sløvt å la vær å drikke til maten fordi man gjerne ønsker å ta mer enn et glass eller to om man først drikker.

det var heller ikke det jeg mente..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:17   #52
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Det var slik jeg leste innlegget ditt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:21   #53
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Tenker ikke noe spesielt om de. Jeg har ikke drukket med barna tilstede. Liker ikke alkohol til maten og drikker da kun når det er fest. Da er ikke barna tilstede.

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 23:23   #54
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva syns du om folk som ikke drikker med barna sine tilstede? Enten aldri eller med mindre det er en person der som ikke drikker.

Jeg synes det er helt greit at folk velger å ikke drikke med barna sine tilstede. Det må være opp til hver enkelt foreldrer om de vil drikke alkohol i nærheten av barna.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 03:42   #55
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Synes det er helt greit med et glass øl eller et glass vin eller to,- til maten, med barna tilstede. Men der går grensen Har ikke noe i mot at barn lærer seg til at alkohol kan nytes i familie sammenhenger, men ikke misbrukes til fyll.

__________________
08 09


Sist redigert av dutte : 02-12-06 kl 03:42. Årsak: tilførte- til maten
dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 03:44   #56
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg synes det er helt greit at folk velger å ikke drikke med barna sine tilstede. Det må være opp til hver enkelt foreldrer om de vil drikke alkohol i nærheten av barna.

Men jeg respekterer i aller høyeste grad synspunktet til Liven. Dersom noen vil besøke oss, og de har et slikt ståsted, så blir det alkofritt. Det kommer litt an på hvilket arrangement det er også da. Vil slett ikke ha barn som synes f. eks nyttårsaften er en vond dag, pga voksnes fyll.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 09:33   #57
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Om folk ønsker å la vær drikke med sine barn til stede så er det HELT greit for meg også.

Jeg er en av de som sjelden "kosedrikker" vin og øl.. men drikker når jeg først skal feste som regel .. Og jeg er over 20 altså
Men da har vi ikke barna i nærheten.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 10:06   #58
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

De gleder meg.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 10:11   #59
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva syns du om folk som ikke drikker med barna sine tilstede? Enten aldri eller med mindre det er en person der som ikke drikker.

Så lenge de ikke setter nesen i sky og mener at dette er Den Rette Måten, så har jeg faktisk ingen formening om hva jeg syns om sånne folk.

Jeg irriterer meg grenseløst over de som mener at det alltid må være en kjørbar person nå det er barn i huset, men det er jo en helt annen sak.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 10:25   #60
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.


Jeg irriterer meg grenseløst over de som mener at det alltid må være en kjørbar person nå det er barn i huset, men det er jo en helt annen sak.

Vet ikke helt om det irriterer meg så grenseløst, men jeg klarer ikke helt å se poenget. Hva med de som ikke har sertifikat og bil, er de mer uegnet som foreldre fordi de ikke kan kjøre barnet til legevakt ol om det skulle være nødendig?

Tror rett og slett jeg synes det er en merkelig tankegang. Mulig at min oppfattning om hva som gjør en til en ansvarlig foreldre er farget av min jobb innenfor barnevernet. Da blir liksom det å alltid være kjørbar når det er barn i huset et "tullete", og for meg på grensen til latterlig,kriterie for ansvarlighet.


Sist redigert av Heiko : 02-12-06 kl 10:50. Årsak: feil,feil,feil
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no