Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En tråd om alkohol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-06, 10:31   #61
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Vet ikke helt om det irriterer meg så grenseløst, men jeg klarer ikke helt å se poenget. Hva med de som ikke har serifikat og bil, er de mer uegnet som foreldre fordi de ikke kan kjøre barne til legevakt ol hvis det skulle være nødendig?

Tror rett og slett jeg synes det er en merkelig tankegang. Mulig at min oppfattning om hva som gjør en til en ansvarlig foreldre er farget av min jobb innenfor barnevernet. Da blir liksom det å alltid være kjørbar når det er barn i huset et "tullete", og for meg på grensen til latterlig,kriterie for ansvarlighet.

Nemlig. Jeg har ikke lappen, men er jo ofte alene hjemme med ungen allikevel. Man har da telefon om det skulle være noe.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 11:09   #62
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Synes det er en flott regel jeg. For alkohol og barn/barnepass passer jo egentlig ikke særlig godt sammen, hverken praktisk eller oppdragelsesmessig.

Men vi etterlever det IKKE. Vi drikker vin til maten og champagne til kos og det er helt uavhengig om hvor barna er i verden. Men det er jo ikke stoore mengdene da. Vi har lært storesøster hva alkohol er og hvorfor det setter begrensninger feks iforhold til bilkjøring.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 11:12   #63
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Vi drikker ikke med turbo tilstede.

Svigerfar har noen ganger tatt seg en øl under middag, helt greit for de. Ikke de som har hovedansvaret for turbo.
Samme med mamma og pappa kan eks drikke rødvin til mat en gang i blandt.

Mann har et par gange drukket 1-2 øl etter at turbo er lagt men jeg drikker aldri når turbo er hjemme i fall det skulle skje noe.
Ikke at jeg drikker så mange gang i året uansett. Kanskje 2. Liker ikke sprit,liker ikke rødvin , liker ikke øl og hvitvinen må være av rett sort *ler*

Om vi eks skal drikke så bruker turbo å sove hos svigers uansett om jeg bare tar 2 glass hvitvin. Synnes det er best

Og vi har heller ikke vin og alkohol på "utstilling" hjemme. Synnes ikke det passer seg. Ikke at vi har så mye alkohol å stille ut da hehe

Turbo vet godt hva vin og sånt er for han har luktet på det, pg sier det lukter bæsj

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 11:14   #64
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Det var jammen et rart spørsmål. Pleier å være omvendt det spørsmålet der..
Jeg syns ikke noe spesielt jeg. Jeg er sånn selv. Jeg drikker aldri alkohol når jeg er et sted og jeg har ansvar for datteren min. Jeg er alenemor. Og er dermed litt overforsiktig på det området. vil ikke at noen skal komme å beskylde meg for noe osv...
Jeg syns ikke det er GALT å ta seg et glass vin til maten eller når ungene har lagt seg, men jeg liker ikke å gjøre det slev. sånn i tilfelle det skal skje noe.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 11:20   #65
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En tråd om alkohol

Sånn for å ta hovedspørsmålet så harjeg vel egentlig ingen formening om de som ikke drikker når barna er hjemmme.
Er liksom grenser for hva man skal gidde å henge seg opp i.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no