Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 21:15   #941
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Linken var ikke ment bombastisk, men den passet litt her. Kunne lagt den ut på nyheter og media ja, men får huske på det til nesten gang hvis jeg kommer over slike linker igjen.

Godt jeg fikk dere til å le i hvert fall. Og guuu så kjedelig denne tråden ville vært hvis alle var enige.

Men jeg lurer kråka. Tror du på dette?

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:24   #942
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Ja, jeg kan heller ikke la være å spørre. Tror du også at fugleinfluensa (som har tatt temmelig mange menneskeliv allerede, men som takkhøyeremakter ikke har begynt å smitte mellom mennesker) er ufarlig og kan kureres med hårblekemidler, mens vaksinen er farlig? Og tror du det er nanochip i HPV-vaksinen?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:28   #943
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Nå er vi vel ferdige med denne saken? Hvis ikke går vi gjennom det samme om igjen og om igjen. Nå setter vi strek her og kan diskutere andre ting.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:29   #944
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Hahaha. "nå setter vi strek". Vel, det burde du gjort for omtrent 800 innlegg siden.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:29   #945
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Nå er vi vel ferdige med denne saken? Hvis ikke går vi gjennom det samme om igjen og om igjen. Nå setter vi strek her og kan diskutere andre ting.

Nei, du slenger vel ikke bare ut en link for å støtte ditt syn hvis du ikke tror på det?

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:30   #946
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Beklager, jeg mener ikke å harselere. Jeg lurer virkelig. Du må gjerne mene at det sier mer om meg enn om deg, men slik er det nå en gang.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:37   #947
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hahaha. "nå setter vi strek". Vel, det burde du gjort for omtrent 800 innlegg siden.

Nei, hvorfor skulle jeg det? Det kom en tusen og nitti spørsmål, så har prøvd å svare så godt jeg kan. La ut denne linken på et annet forum og de reagerte ikke slik dere gjorde, de sa bare det var nok tull og greit med det liksom. Her ble det jo fullstendig ramaskrik og bøttevis med de røde, pga en link liksom

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:37   #948
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Nei, du slenger vel ikke bare ut en link for å støtte ditt syn hvis du ikke tror på det?

Skal du bestemme hvilke linker det er lov til å legge ut her?

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:41   #949
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Linken var forferdelig morsom, da. Mange fine konspirasjonteorier.
Ja, for det er vel hevet over enhver tvil om at 11.september attentatet var en innsidejobb iscenesatt av USA for å øke våpensalget.

Koma er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:42   #950
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Skal du bestemme hvilke linker det er lov til å legge ut her?

Hahahaha. Jeg dauer. Her sier du at nå skal vi slutte å diskutere. Som om DU bestemmer det! Du kan jo bare la vær å svare. Ingen som tvinger deg til å drite deg ut, gang på gang på gang.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:43   #951
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Skal du bestemme hvilke linker det er lov til å legge ut her?

Nei, men lurer på relevansen i forhold til det vi diskuterer i denne tråden.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:45   #952
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Beklager, jeg mener ikke å harselere. Jeg lurer virkelig. Du må gjerne mene at det sier mer om meg enn om deg, men slik er det nå en gang.

Siden du beklaget så fint så kan jeg svare deg. Jeg lette rundt på nettet etter vaksiner og vaksinestoff, så kom jeg tilfeldig over denne linken da. Så leste jeg gjennom den, og syntes mye der var ekstremt ja. Jeg tror ikke på halvparten som står der, og de bruker sterke virkemidler. Men jeg synes det er bra at noen gidder å finne litt mer ut om vaksiner, så leste litt om det. Har også lest boken Sannheten om vaksiner, og den er skrevet litt slik at man kanskje blir litt `hjernevasket` etterpå. Nesten som de bøkene som skal få en til å slutte å røyke f. eks.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:45   #953
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Kråka, kunne du ikke svare ordentlig på spørsmålet til Scarlett i 942? Jeg synes det ville være interessant å høre mer om hva du tenker. Du viser til mange linker og skriver at du har lest mye, men jeg blir veldig nysgjerrig på hva du baserer dine tanker om vaksiner på. Tror du på nano-chiper og konspirasjonsteorier?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:46   #954
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Nå ser jeg at du har svart mens jeg skrev.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:47   #955
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hahahaha. Jeg dauer. Her sier du at nå skal vi slutte å diskutere. Som om DU bestemmer det! Du kan jo bare la vær å svare. Ingen som tvinger deg til å drite deg ut, gang på gang på gang.

Nei jeg bestemmer ikke og ja jeg kan slutte å svare, men blir spurt mange ganger OM å svare, så derfor svarer jeg. Jeg driter meg ikke mer ut enn deg, eller andre.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 21:49   #956
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Siden du beklaget så fint så kan jeg svare deg. Jeg lette rundt på nettet etter vaksiner og vaksinestoff, så kom jeg tilfeldig over denne linken da. Så leste jeg gjennom den, og syntes mye der var ekstremt ja. Jeg tror ikke på halvparten som står der, og de bruker sterke virkemidler. Men jeg synes det er bra at noen gidder å finne litt mer ut om vaksiner, så leste litt om det. Har også lest boken Sannheten om vaksiner, og den er skrevet litt slik at man kanskje blir litt `hjernevasket` etterpå. Nesten som de bøkene som skal få en til å slutte å røyke f. eks.

Men hva med kildekritikken da Kråka? Hva har du foretatt av research om denne boka du nevner? Synes du diverse hjemmesider på nettet kan gi deg nyansert og riktig informasjon? Er det google som er blitt brukt for å underbygge din vaksinemotstand? Skjønner du ikke at dette blir veldig useriøst?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 22:15   #957
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Nei, du slenger vel ikke bare ut en link for å støtte ditt syn hvis du ikke tror på det?

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Skal du bestemme hvilke linker det er lov til å legge ut her?

Det var da ikke det Maylen sa?
Hun spurte om hvorfor du la ut en sånn link til støtte for ditt syn, om det var sånn at du ikke trodde på det selv.
For det ville jo være underlig og dessuten å skyte seg selv i foten - men det har du vel allerede oppdagt.

Jeg synes du i denne saken virker skrekkelig defensiv og vrang, og tolker alle kritiske spørsml som direkte angrep på deg.

Hva med å lese spørsmålene som de står og svare på dem?
Vi er nemlig ikke ute etter å ta deg, bare etter konkrete svar og ikke masse bomullsprat rundt grøtfatet.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 22:21   #958
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Livmorchip.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 22:21   #959
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Siden du beklaget så fint så kan jeg svare deg. Jeg lette rundt på nettet etter vaksiner og vaksinestoff, så kom jeg tilfeldig over denne linken da. Så leste jeg gjennom den, og syntes mye der var ekstremt ja. Jeg tror ikke på halvparten som står der, og de bruker sterke virkemidler. Men jeg synes det er bra at noen gidder å finne litt mer ut om vaksiner, så leste litt om det. Har også lest boken Sannheten om vaksiner, og den er skrevet litt slik at man kanskje blir litt `hjernevasket` etterpå. Nesten som de bøkene som skal få en til å slutte å røyke f. eks.

Men de finner da ikke ut noen ting om vaksiner? De bare slenger ut en masse vas? Jeg tror ikke jeg fant ett eneste utsagn som vitnet om noe som helst intelligent liv.

Tilsvarende har mange funnet ut masse om MMR-vaksinen, f.eks. at den beskytter mot potensielt veldig farlige sykdommer for små barn, og at den ikke gir autisme. Men det går ikke inn hos deg i det hele tatt.

Det er direkte fascinerende.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 16-03-09, 22:24   #960
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka

Jeg tror ikke på halvparten som står der, og de bruker sterke virkemidler. Men jeg synes det er bra at noen gidder å finne litt mer ut om vaksiner, så leste litt om det

Dette vitner jo om veldig dårlig kildekritikk. Eller å ta konsekvensene av kildekritikken, rettere sagt. Du innså at mye av det som sto der var svada, og likevel var du åpen for at noe av det likevel kunne være sant? Her burde du nok ha avskrevet hele nettsiden på bakgrunn av at den ikke holder mål som kilde.

__________________

Kanina er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no