Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 22:53   #961
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg kan ikke la være å bli både fascinert og imponert over Kråka.
Makan til utholdenhet er det lenge siden jeg har sett.

Imma er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 14:45   #962
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg er mest imponert over at "makteliten" har funnet det interessant å overvåke katta mi via microchip.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 15:10   #963
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Atte...
Jeg har tenkt litt på denne tråden. Og på hvordan det må føles å være den ene som skal diskutere alene mot veldig mange andre. Selv om jeg ikke på noen måte er enig med Kråka eller synes folk her er slemme mot henne, så skjønner jeg det også godt at det å være en mot mange kan føles litt guffent. Det hjelper liksom ikke at aller spiller fair dersom det i en tennismatch står en person på en side av nettet og det er 25 personer med hver sin rackert på den andre siden. Man rekker ikke over alt og i forhold til den tenketiden hver enkelt får til å skrive kloke og gjennomtenkte svar, så er det heller ikke helt fair all den tid Kråka løper beina av seg på en side av nettet.

Ellers. Kråka og andre som slenger ut påstander om hva vaksiner er årsaken til. Jeg skulle ønske dere var klar over at dere strør salt i allerede vonde sår. Virkelig.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 15:11   #964
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av kie, her.


Ellers. Kråka og andre som slenger ut påstander om hva vaksiner er årsaken til. Jeg skulle ønske dere var klar over at dere strør salt i allerede vonde sår. Virkelig.


Som mor til et autistisk barn så må jeg si meg enig. Jeg prøver å heve meg over det, men den vonde følelsen sniker seg inn likevel.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 15:32   #965
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Atte...
Jeg har tenkt litt på denne tråden. Og på hvordan det må føles å være den ene som skal diskutere alene mot veldig mange andre. Selv om jeg ikke på noen måte er enig med Kråka eller synes folk her er slemme mot henne, så skjønner jeg det også godt at det å være en mot mange kan føles litt guffent. Det hjelper liksom ikke at aller spiller fair dersom det i en tennismatch står en person på en side av nettet og det er 25 personer med hver sin rackert på den andre siden. Man rekker ikke over alt og i forhold til den tenketiden hver enkelt får til å skrive kloke og gjennomtenkte svar, så er det heller ikke helt fair all den tid Kråka løper beina av seg på en side av nettet.

Ellers. Kråka og andre som slenger ut påstander om hva vaksiner er årsaken til. Jeg skulle ønske dere var klar over at dere strør salt i allerede vonde sår. Virkelig.

Fint skrevet angående meg, alene mot mange sterke og dyktige her inne.

Likevel mener jeg fortsatt at vaksinen var skyld i podens plager. Jeg mener og tror at han ikke ville vært så allergisk, eksem, pollen ++++ hvis vi ventet med trippelvaksinen. Jeg kan forstå mitt utsagn kan provosere, men jeg har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke visste mer om vaksiner for 6 år siden. Hvis jeg strør salt i sårene, så strør jeg også salt i mine egne. Jeg hater tanken på dette og ser hans lidelser hver eneste dag. Hva om, hvis atte, hvorfor???? Nei, jeg tror ingen kan svare her og vite hundre prosent sikkert.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 15:34   #966
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Atte...
Jeg har tenkt litt på denne tråden. Og på hvordan det må føles å være den ene som skal diskutere alene mot veldig mange andre. Selv om jeg ikke på noen måte er enig med Kråka eller synes folk her er slemme mot henne, så skjønner jeg det også godt at det å være en mot mange kan føles litt guffent. Det hjelper liksom ikke at aller spiller fair dersom det i en tennismatch står en person på en side av nettet og det er 25 personer med hver sin rackert på den andre siden. Man rekker ikke over alt og i forhold til den tenketiden hver enkelt får til å skrive kloke og gjennomtenkte svar, så er det heller ikke helt fair all den tid Kråka løper beina av seg på en side av nettet.

Ellers. Kråka og andre som slenger ut påstander om hva vaksiner er årsaken til. Jeg skulle ønske dere var klar over at dere strør salt i allerede vonde sår. Virkelig.

Selvsagt er det guffent, men kan man regne med annet når alt en kommer med er ville konspirasjonsteorier og bytter antivaksinasjonsgrunner i hytt og pine? Det fine med internett er at hvis du virkelig ønsker det, så har du veldig god tid til å skrive ett gjennomtenkt svar. Noe annet er det å diskutere IRL, da må det svares med det samme.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 15:36   #967
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Fint skrevet angående meg, alene mot mange sterke og dyktige her inne.

Likevel mener jeg fortsatt at vaksinen var skyld i podens plager. Jeg mener og tror at han ikke ville vært så allergisk, eksem, pollen ++++ hvis vi ventet med trippelvaksinen. Jeg kan forstå mitt utsagn kan provosere, men jeg har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke visste mer om vaksiner for 6 år siden. Hvis jeg strør salt i sårene, så strør jeg også salt i mine egne. Jeg hater tanken på dette og ser hans lidelser hver eneste dag. Hva om, hvis atte, hvorfor???? Nei, jeg tror ingen kan svare her og vite hundre prosent sikkert.

Håper han ikke er allergisk mot burot all den tid det finnes i mange naturmedisiner som står på listen over kryssreaksjoner mot pollen. Ville vært synd om han får anafylaktisk sjokk av naturmedisinene mot sykdommer det kan vaksineres mot.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 15:38   #968
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Håper han ikke er allergisk mot burot all den tid det finnes i mange naturmedisiner som står på listen over kryssreaksjoner mot pollen. Ville vært synd om han får anafylaktisk sjokk av naturmedisinene mot sykdommer det kan vaksineres mot.

Bruker ikke naturpreparater på han. Bruker mest produkter fra apoteket. Ellers noen salver fra Forever Living, Aloe Vera.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 15:40   #969
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Som mor til et autistisk barn så må jeg si meg enig. Jeg prøver å heve meg over det, men den vonde følelsen sniker seg inn likevel.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 15:40   #970
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jeg er mest imponert over at "makteliten" har funnet det interessant å overvåke katta mi via microchip.

Bedre det enn at de ønsker å overvåke musa mi via microchip.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 15:44   #971
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

(…) men jeg har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke visste mer om vaksiner for 6 år siden. Hvis jeg strør salt i sårene, så strør jeg også salt i mine egne. Jeg hater tanken på dette og ser hans lidelser hver eneste dag. Hva om, hvis atte, hvorfor????

Hvis det er slik bør du snakke med legen din og kanskje med en psykolog. Det du innbiller deg om vaksine er tull. Og det er dumt hvis du går rundt med bekymring og dårlig samvittighet på grunn av det, og en nettforumdiskusjon der «alle» er uenige med deg og stort sett ler av det du sier er neppe et egnet sted for å få hjelp med det heller.

Ben "recommends therapy" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 15:54   #972
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvis det er slik bør du snakke med legen din og kanskje med en psykolog. Det du innbiller deg om vaksine er tull. Og det er dumt hvis du går rundt med bekymring og dårlig samvittighet på grunn av det, og en nettforumdiskusjon der «alle» er uenige med deg og stort sett ler av det du sier er neppe et egnet sted for å få hjelp med det heller.

Ben "recommends therapy" Murphy

Vet du, det har jeg også gjort. 3 forskjellige leger, 3 helsesøstre, 1 overlege. Så vi ble enige om å ikke gi han mer vaksiner pga dette. Og selv om dere ler av meg, så er guttens helse viktigere enn at dere på et nettforum sitter her og ler av meg. Det er faktisk ingen som ennå helt vet om vaksiner skader/skader ikke. Og det sa alle de legene jeg har snakket med selv. De vaksinerer helt friske barn, og de tåler de bedre enn barn som muligens har en sykdom som kan bryte ut. Helsesøstre er heller ikke flinke å opplyse om at det kan få allergisk sjokk hvis det er mye allergi i familien.
Det opplyste ingen meg om da vi skulle vaksinere, men jeg fant ut av det selv ved å lese meg frem.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 16:06   #973
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.964
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Det er faktisk ingen som ennå helt vet om vaksiner skader/skader ikke.

For å gjenta budskapet i diskusjonen nok en gang: Den risikoen må vurders opp mot opp mot risikoen for å bli alvorlig syk eller dø av "uskyldige" barnesykdommer. Heldigvis vaksinerer de fleste barna sine, slik at man slipper å få masseutbrudd av kikhoste og vannkopper.

:teskje:

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 16:07   #974
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

For å gjenta budskapet i diskusjonen nok en gang: Den risikoen må vurders opp mot opp mot risikoen for å bli alvorlig syk eller dø av "uskyldige" barnesykdommer. Heldigvis vaksinerer de fleste barna sine, slik at man slipper å få masseutbrudd av kikhoste og vannkopper.

:teskje:

Jaha?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 16:09   #975
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

For å gjenta budskapet i diskusjonen nok en gang: Den risikoen må vurders opp mot opp mot risikoen for å bli alvorlig syk eller dø av "uskyldige" barnesykdommer. Heldigvis vaksinerer de fleste barna sine, slik at man slipper å få masseutbrudd av kikhoste og vannkopper.

:teskje:

Takk for T-skjeen, men jeg hører heller på leger og overleger jeg, så får du gjøre som du ønsker.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 16:10   #976
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Trodde ikke vannkoppene var inni vaksineprogrammet heller da, men. Magnolia...

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 16:11   #977
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Vet du, det har jeg også gjort. 3 forskjellige leger, 3 helsesøstre, 1 overlege. Så vi ble enige om å ikke gi han mer vaksiner pga dette. Og selv om dere ler av meg, så er guttens helse viktigere enn at dere på et nettforum sitter her og ler av meg. Det er faktisk ingen som ennå helt vet om vaksiner skader/skader ikke. Og det sa alle de legene jeg har snakket med selv. De vaksinerer helt friske barn, og de tåler de bedre enn barn som muligens har en sykdom som kan bryte ut. Helsesøstre er heller ikke flinke å opplyse om at det kan få allergisk sjokk hvis det er mye allergi i familien.
Det opplyste ingen meg om da vi skulle vaksinere, men jeg fant ut av det selv ved å lese meg frem.


Nå må du følge med, det er ingen som har sagt noe om at barn som ikke tåler vaksiner skal ha dem.

Det er dine argumenter og dine totalt fraværende evne til logisk tankegang og kildekritikk som folk reagerer på.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 16:14   #978
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nå må du følge med, det er ingen som har sagt noe om at barn som ikke tåler vaksiner skal ha dem.

Det er dine argumenter og dine totalt fraværende evne til logisk tankegang og kildekritikk som folk reagerer på.

Jeg får høre det så ørene flagrer jo.
Utrolig mange adjektiver om kråka som ikke gir mmr-vaksinen.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 16:15   #979
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Guri.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 17-03-09, 16:15   #980
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

..og jeg kan legge til at argumentasjonen din virker veldig selvsentrert. Fordi du fikk dårlig informasjon/ble behandlet dårlig av helsevesenet i vaksinespørsmålet, og at legene du har snakket med i ettertid er enige i at ditt barn kanskje ikke burde ha fått vaksinen, så slutter du at vaksinen generelt sett utgjør en større risiko enn de sykdommene den skal beskytte mot?

__________________

Kanina er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no