Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ja, nå kan jeg skryte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 20:19   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Ja, nå kan jeg skryte

I dag har jeg bakt kokosmakroner og kransekake, samt gullkake. Nå går det rett i fryseren og skal ikke åpnes før jul. Gjett om jeg er fink.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 20:33   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, nå kan jeg skryte

Så flink du har vært!

Jeg kan også skryte på meg julebakst i dag. Har kjøpt en eske med pepperkaker

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 20:34   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, nå kan jeg skryte

Pepperkaker skal jeg kjøpe. Før brukte jeg å lage pepperkakehus, men papperkakene ble alt for harde til å spises.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 11:27   #4
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Ja, nå kan jeg skryte

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Gjett om jeg er fink.

Tror nok du er veldig flink, men hva er gullkake?

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 11:56   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, nå kan jeg skryte

*applauderer*

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 14:03   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, nå kan jeg skryte

Gullkake hadde jeg ikke hørt om før jeg ba om oppskrifter til eggeplommer. Må bare si at den jeg laget er kjempegod. Her er oppskriften jeg fant på nett;

Gullkake
175 g meierismør
2 dl sukker
8 eggeplommar
2 1/2 dl kremfløyte
4 dl kveitemjøl
2 ts bakepulver

Sett omnen på 175 grader og smør og dryss ei form med malt tørka brød. Rør smør og halvparten av sukkertet lyst og porøst. Visp eggedosis av eggeplomme og resten av sukkeret. Bland smørkrem og eggedosis forsiktig. Visp fløyta, men ikkje heilt stiv. Bland den i egge/smørkremen vekselvis med kveitemjøl som er blanda med bakepulveret. Hell røra i forma og steik kaka på neste ribbe ved 175 grader i 40 - 45 min, eller til den er gjennomsteikt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 14:21   #7
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Ja, nå kan jeg skryte

Wow - så flink du er!!

Kanskje på tide at jeg finner frem alle farmors deilige oppskrifter!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no