Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Baking til 17. mai - hjelp!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-14, 12:59   #21
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Men det må man jo gjøre uansett vel?
Med barn på fotball og håndball så er det cuper og kafè/kioskvakter på et eller annet trinn, helst flere..

Ja, men ikke alt på en gang på 17.mai....Det er jo en stressende nok dag i seg selv.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 13:00   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Ja, sånn ja. Det er sant.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 13:09   #23
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Jeg synes Room-kaka er knallgod, men litt omfattende å lage, så til dugnad lager jeg en enklere variant. (Så sparer jeg heller ROOM-kaka til jeg skal imponere svigermor eller noe... jeg synes det er pes å raspe epler og hakke kokesjokolade og jeg vet ikke hva).

Uansett: Gulrotkake synes jeg blir veldig delikat og stilig med noe så enkelt som "Soft perlemix" fra Dr. Oetker. Skinnende pastellperler, kjøpt på Meny. Veldig fint på lys krem! Dessuten ser det barnevennlig ut og kaken forsvinner fort fordi "alle" vil ha den lekre kaken med de fargerike perlene - jeg liker at min kake forsvinner først.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 13:11   #24
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

NB kaker som må stå kjølig er ikke tillatt til salg, dvs du kan ikke bake en kake som ikke kan oppevares i romtemperatur.

Noe som betyr at kaker med krem etc er uaktuelle.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 16:25   #25
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Å ja, hvis du henviste til meg så mente jeg ikke krem i ordets rette forstand. Jeg tenkte på vanlig gulrotkakeglasur (smør, melis, philadephia og sitron).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 16:42   #26
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Kjenner at jeg er glad at jeg ikke har barn som får i korps

Men korps på 17. mai er hyggelig eller? Kanskje man like greit skal kutte ut korpsmusikk, så slipper man å drive med disse hersens kakene. Korps lager jo bare støy uansett.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 16:45   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men korps på 17. mai er hyggelig eller? Kanskje man like greit skal kutte ut korpsmusikk, så slipper man å drive med disse hersens kakene.

Tenkte det samme.

Har et barn i korps, og foreldredeltakelsen der er mindre enn på svømmingen og fotballen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 16:45   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

NB kaker som må stå kjølig er ikke tillatt til salg, dvs du kan ikke bake en kake som ikke kan oppevares i romtemperatur.

Noe som betyr at kaker med krem etc er uaktuelle.

Vi får ikke lov å levere kaker som må stå kjølig før 17. mai morgen.

Antar korpset har sjekket opp i regler. Ikke første gang de har stort arrangement på 17. mai.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 16:52   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Ja, men ikke alt på en gang på 17.mai....Det er jo en stressende nok dag i seg selv.

Det er det, men det skal nok gå fint. Jeg slipper å tenke på finklær til henne. Eneste hun mangler nå er korpssko, det kjøpes til uken. Yngste har alt av klær klart, jeg mangler to knapper til min bunad bare. Alt kan strykes før 17. mai, jeg handler inn til kakebaking noen dager før og baker 16 om kvelden.

Det eneste jeg nå vet er at jeg ikke skal invitere folk hjem hit 17. mai. Vi gjør ting lettvint etterpå all den tid korpset har første prioritet den dagen.

Det er forresten lite dugnad i korpset, så jeg kan ikke klage i det hele tatt. Og, så er det en fantastisk hobby som jeg er så glad hun har valgt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 18:24   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men korps på 17. mai er hyggelig eller? Kanskje man like greit skal kutte ut korpsmusikk, så slipper man å drive med disse hersens kakene. Korps lager jo bare støy uansett.

Jeg er nok gjerne litt der, faktisk. Jeg blir fort sliten i hodet av korpsmusikk...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 18:31   #31
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men korps på 17. mai er hyggelig eller? Kanskje man like greit skal kutte ut korpsmusikk, så slipper man å drive med disse hersens kakene. Korps lager jo bare støy uansett.

Jeg synes korpsmusikk er fælt uansett, men det er kun min personlige mening. Dersom LilleVenn ville begynt i korps hadde jeg selvsagt stilt opp på det som kreves.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 19:08   #32
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Jeg synes også at korpsmusikk er fælt og er glad for at eldste her har valgt andre fritidsaktiviteter.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 19:12   #33
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Jeg elsker korpsmusikk! Og skulle ønsket at mine ville drevet med det, men de vil ikke noen av de.

Jeg får gåsehud og klump i halsen av korpsmusikk. :innrømmer:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 19:20   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg elsker korpsmusikk! Og skulle ønsket at mine ville drevet med det, men de vil ikke noen av de.

Jeg får gåsehud og klump i halsen av korpsmusikk. :innrømmer:

Du må få snakket med noen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 19:33   #35
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi får ikke lov å levere kaker som må stå kjølig før 17. mai morgen.

Antar korpset har sjekket opp i regler. Ikke første gang de har stort arrangement på 17. mai.


Jeg ble usikker på reglene og sjekket opp på mattilsynet sine krav:

"Alle typer kaker hvor kremfløte er en hovedingrediens bør oppbevares ved kjøleromstemperatur for å sikre matvaretryggheten. Kremkaker er meget lettbedervelige og tåler ikke høy oppbevaringstemperatur over tid før matforgiftning kan oppstå. Bakterier i mat formerer seg raskt hvis det er for varmt og det går for lang tid før maten spises."

Jeg har enda tilgode å se et idrettslag eller korps som selger kake som har kjøledisk med temperatur kontroll på slike arrangementer. Men det er selvfølgelig mulig at noen korps/idrettslag har slikt utstyr.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 19:42   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Skal sjekke med korpset, jeg, og be de sjekke. Årets arrangement skal være et annet sted enn normalt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:36   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Du må få snakket med noen.

Hun kan snakke med meg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 22:02   #38
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Jeg er også en av dem som får gåsehud og liker godt korpsmusikk.
Gutten min sluttet i fjor, og vi har nå gitt opp å prøve å få han tilbake.
Mannen som alltid har gjort narr av meg som alltid har spilt i korps,
og ikke likt korpsmusikk, prøvde å bestikke eldste til å begynne i korpset igjen.
Han fikk et helt annet syn på det og var tydelig stolt av gutten sin.
Tenk så sørgelig 17.mai uten korps!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 22:11   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Ja, korps er noe av det fineste som finnes etter min mening.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 00:08   #40
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Kjenner at jeg er glad at jeg ikke har barn som får i korps

Jeg blir sjikkli sånn av sånne kommentarer:

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no