Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det med folk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-06, 22:45   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Hva er det med folk?

Hvorfor i alle dager må folk "tute" hade når de drar fra et sted. Bare jeg som irriterer meg over det? Noen folk er jo bare sånn, og av naboen vår sine venner og familie så er tydeligvis alle sånn. Problemet er bare at de gjør det uansett når på døgnet det er. Sjelden veldig sent siden dette er eldre folk, men etter leggetid for ungene i alle fall, men også i 23-tiden. Og gårdsplassen dems er rett utenfor soveromsvinduet vårt. Jeg har jo også ofte unger sovende ute på dagtid og de skvetter jo høyt når det plutselig er noen som tuter i nærheten av vogna når det er noen som drar derfra på dagtid/ettermiddag. Greit at folk prater og bråker, men akkurat den der tutingen synes jeg er en uting når det ikke er behov for det. Bare jeg som er sær eller finnes det flere som synes dette er bare tull?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 22:47   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Nei, du er ikke sær. Bilhornet skal fakstisk bare brukes i nødsfall. Det er en uting tute når man skal hente folk, det går jo an å bruke bena til døra og ringe på.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 22:48   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Tuting er en uting!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 22:48   #4
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Jeg undrer meg også over dette. Skjønner ikke poenget. Tror ikke folk tenker på at de forstyrrer...

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 22:54   #5
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Vi har også tutende nabo.
I tillegg har han (og 2-3 kompiser) rusa motoren på motorsykkelen sin i 10-15 minutter før han har kjørt herfra hele sommeren, og nå har han funnet fram snøskuterne.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 22:59   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Tankeløse, hjernedøde og helt :grr:

Det er mange som overhodet ikke tenker på at det er fler enn de det er rettet mot som hører tutingen.

Kanskje det er deres form for et øyelikk i rampelyset.

Kan du fortelle til naboen at det sjenerer dere?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:15   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.


Kan du fortelle til naboen at det sjenerer dere?

Vi er på full talefot med naboen, så jeg kan fint snakke med dem om det, men det er jo ikke dem som er problemet. Det er alt besøket dems. Problemet er at jeg glemmer det like fort igjen når det har skjedd på kveldstid, og kommer på det når det skjer igjen. Når jeg er så glemsk så kan jeg ikke akkurat forvente at de skal huske og gi beskjed til besøket sitt. De er verdens snilleste naboer ellers, som liker masete unger innimellom.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:30   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Jeg må tilstå: Jeg tuter av og til jeg!

Men det er bare når vi sier farvel til familier med små barn og de står på trappen og vinker. Småttiser synes sånt er stas...

Men dette er jo ikke akkurat midt på natten da, og jeg lager jo bare et lite kremt omtrent. Jeg er en ganske høflig og ordentlig og veloppdradd person, og akkurat det jeg bedriver med bilhornet har jeg ikke akkurat tenkt plaget livet av folk...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:37   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg må tilstå: Jeg tuter av og til jeg!

Jeg tutet på en parkeringsvakt som gav meg bot. Det var meget tilfredstillende!

Ellers må jeg si at jeg var intetanende om at folk tuter når de drar. Lyder (tuting, synging, musikk, skriking, snakking ...) midt på natten er alltid irriterende.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 00:23   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Tuting er uting, ja.

Det er også kjempedistraherende i trafikken. Jeg tror straks at jeg har gjort noe galt....

Men også plagsomt i et boligstrøk, syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 09:20   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Husker godt fra ungdomstiden, da venninner kom for å hente og ikke gadd å ringe på, men bare sto ute og tutet. Gud som jeg hatet det! Tut er ut!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 09:23   #12
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg må tilstå: Jeg tuter av og til jeg!

Men det er bare når vi sier farvel til familier med små barn og de står på trappen og vinker. Småttiser synes sånt er stas...

Men dette er jo ikke akkurat midt på natten da, og jeg lager jo bare et lite kremt omtrent. Jeg er en ganske høflig og ordentlig og veloppdradd person, og akkurat det jeg bedriver med bilhornet har jeg ikke akkurat tenkt plaget livet av folk...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 10:57   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Jeg har tutet for å gi biler beskjed om at jeg er i blindsonene deres, og ikke har hatt sjans til å flytte meg.
Ellers har vi også noen naboer som har besøk som tuter, midt på dagen går det an, men ellers er det ikke veldig OK.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 10:58   #14
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Har ikke opplevd det så ofte. Men jeg hadde blit iritert om det skjedde som hos deg.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:04   #15
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Der vi bodde før var det også slik, tuting i hytt og pine.
Skikkelig irriterende

Vi flyttet, og her er det ikke slik

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 15:01   #16
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med folk?

De gangene vi har med oss vesla og reiser hjem fra mine foreldre, er "tradisjonen" at besteforeldrene står på trappa og vinker, mens vi gir fra oss et lett "tut" fra bilhornet (og vesla vinker frenetisk tilbake). Dette skjer på normal tid på døgnet.

Om noen skulle irritere seg over denne lille tuten en gang eller to i uka, bryr jeg meg katten om

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 15:22   #17
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tutet på en parkeringsvakt som gav meg bot. Det var meget tilfredstillende!

.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 16:14   #18
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Og jeg da som i tillegg faktisk irriterer meg over denne "farvel" tutinga. I barnehagen hos oss er det faste foreldre som alltid tuter når de har levert. Ikke en lett tut, men en sånn, hopp i lufta tut hvis du er i nærheten.

Vesla hører jo dette og maser om at jeg også skal tute - men nei, der går grensa altså!

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 17:42   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Jeg misliker slik tuting, og klarer ikke forstå hvorfor det skal være nødvendig. Og så blir jeg litt oppgitt over den "vi gjør det bare av og til"-holdningen, for mange bekker små kan bli en veldig stor elv. Vi har en nabo hvis sønn har venner som konsekvent bruker bilhornet for å si i fra at de kommer og går. Hver for seg så er det jo ikke så ofte, men for oss som bor bare noen meter unna så blir det jo mye til sammen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 00:00   #20
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med folk?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg misliker slik tuting, og klarer ikke forstå hvorfor det skal være nødvendig. Og så blir jeg litt oppgitt over den "vi gjør det bare av og til"-holdningen, for mange bekker små kan bli en veldig stor elv. Vi har en nabo hvis sønn har venner som konsekvent bruker bilhornet for å si i fra at de kommer og går. Hver for seg så er det jo ikke så ofte, men for oss som bor bare noen meter unna så blir det jo mye til sammen.

Jaja, det er mange bagateller man skal henge seg opp i .

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no