Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Erfaringer med snowboard til toåringer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 18:11   #21
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?

Om han ikke greier å stå på snøbrettet, så er det kjempeartig å bruke det som akebrett (i alle fall for voksne).
*snakker av erfaring*

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 18:14   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?

Opprinnelig lagt inn av Betsy, her.

Om han ikke greier å stå på snøbrettet, så er det kjempeartig å bruke det som akebrett (i alle fall for voksne).
*snakker av erfaring*

Det er sånn han bruker skateboardene våre for det meste også, heldigvis. Det er litt vondere å tryne på asfalt eller tregulv enn snø tenker jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 08:26   #23
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


Sånn type Toys'r'us f. eks?

Hvor har dere kjørt med henne?

Vi har ikke den kjeden her, og jeg aner ikke hvilket merke brettet er, men de har da sånne i mange leketøysbutikker.

Vi har kjørt i relativt flate barnebakker, men laaaange bakker, slik at vi slipper å bære henne opp mer enn nødvendig. Når hun har brettet på, har ikke vi hatt våre enda. Det tenkte jeg vi kunne prøve senere i år.

Hun er kjempeflink altså. Dersom hun kommer på tvers i bakken, så hopper hun seg bare rundt så hun peker nedover igjen.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 08:32   #24
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Lille B har nettopp fyllt 2 år, han er 95 cm lang og vi lurer litt på å la han prøve seg på snowboard i vinter. Bare lek, ikke noe press.

Jeg synes han er for liten. Grunnen til det er at eldste jenta mi ikke var i stand til å gå OK på langrennsski før hun var fire. Nå er det forskjell på unger, så det er ikke sikkert at det betyr noe. Hun har veldig god balanse, men ramlet alikevel en god det og da ble det ikke morsomt for henne. Hun fikk ski da hun var tre.

Jeg ville ha prøvd å fått låne et brett for å teste, og så vurdert det etterpå.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 08:32   #25
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?

Hva med å kjøpe et slikt billig snowboard for de minste på leketøys-butikken? Trenger ikke å kjøpe det flotteste og dyreste når dem er så små...


Den skal tidlig krøkes....



(..og igjen ser jeg at jeg burde lest hele tråden, for du er jo allerede tipset om leketøys-butikkene)

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 08:39   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Hva med å kjøpe et slikt billig snowboard for de minste på leketøys-butikken? Trenger ikke å kjøpe det flotteste og dyreste når dem er så små...

Nei, absolutt ikke. Jeg har tenkt brukt/billigbrett eller liknende.


Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Den skal tidlig krøkes....

Nei huff, jeg håper dere ikke tror jeg er sånn pushy mamma som har tenkt til å skape den neste store snowboardstjernen. Det er mest fordi vi tror han kan synes det er gøy, slik at vi har en familieaktivitet vi kan gjøre sammen på vinteren etterhvert. Verken sambo eller jeg er de helt store langrennsfantastene, ei heller slalåm.

Denne vinteren blir det uansett ikke mer enn å ta med brettet bort i den slake bakken i parken, og kose seg der med akebrett, snowboard og store mengder kakao og kjeks.

Syns han ikke det er gøy i det hele tatt er ikke det noe problem, da aker vi i stedet.

Grunnen til at jeg selv hater langrenn er nettopp fordi jeg ble utsatt for et voldsomt press på å gå som barn, og jeg var aldri noe særlig flink. Det førte til at alle gikk fra meg, spiste sjokkisen sin, og når jeg kom fram var de klare for å gå videre. Jeg syntes det var slitsomt å gå oppover, og var redd for å kjøre nedover.
Den opplevelsen unner jeg ingen, så her er det null press.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 08:47   #27
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei huff, jeg håper dere ikke tror jeg er sånn pushy mamma som har tenkt til å skape den neste store snowboardstjernen. Det er mest fordi vi tror han kan synes det er gøy, slik at vi har en familieaktivitet vi kan gjøre sammen på vinteren etterhvert. Verken sambo eller jeg er de helt store langrennsfantastene, ei heller slalåm.

Nei, jeg tror ikke du er slik som mammen til Rise. Men jeg tror man har lett for å ta med seg den første ungen på alt mulig litt for tidlig (På seg selv kjenner man andre. ). Men det gjør jo ikke noe. Har dere lyst og råd, så er det jo helt OK å kjøpe snowboard til en toåring.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 08:53   #28
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?

Ungene har godt av å prøve seg tidlig på ski.. Det være seg langrenn, slalom eller snowboard. Og de har godt av å forstå at men blir ikke superstjerne etter ett forsøk, men at man må opp igjen og opp igjen, og prøve og prøve for at det skal bli resultater!!!

Det jeg mente med at det er best å kjøpe billig, var at det er kjedelig å bruke masse penger på en ting som blir brukt kun en gang. (i tilfellet han ikke liker sporten)

Håper gutten din viser proff-tendenser, og at han liker seg på brettet!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 08:53   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med snowboard til toåringer?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, jeg tror ikke du er slik som mammen til Rise. Men jeg tror man har lett for å ta med seg den første ungen på alt mulig litt for tidlig (På seg selv kjenner man andre. ). Men det gjør jo ikke noe. Har dere lyst og råd, så er det jo helt OK å kjøpe snowboard til en toåring.

Det var bra dere ikke trodde jeg var en slik mamma. Men jeg ser poenget ditt. Allikevel syns jeg ikke det nødvendigvis er en dårlig ting å ta med barna på aktiviteter tidlig så lenge man er veldig obs på om de liker det eller ikke. OG slutter i tide hvis det ikke er lystbetont.

Ang. råd til; grunnet til at jeg spurte er fordi å leie brett koster fort like mye som å eie. Dessuten kan man selge dem man har eid, og dermed ikke nødvendigvis bruke så mye penger.

Og i denne tråden så fikk jeg jo nå også opplysninger om at ordentlige brett blir for tunge uansett, og det holder lenge med lekebrett. Det tror jeg vi skal ta oss råd til.

Man prioriterer jo ofte aktiviteter man liker selv, en annen familie syns kanskje det er strålende å investere i skøyteutstyr, vi vet at det aldri vil bli brukt her i huset og velger en annen aktivitet i stedet.


Opprinnelig lagt inn av Nabojenta

Håper gutten din viser proff-tendenser, og at han liker seg på brettet!!

Kan håpe han liker seg på brettet i allefall, om han viser profftendenser vet jeg ikke om jeg er hypp på. Å tilbringe tenåra hans med å reise med ham rundt på skisteder verden over vet jeg ikke om jeg har veldig lyst til gitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no