Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva bruker du food processoren til?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-19, 23:30   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva bruker du food processoren til?

Jeg har visst kommet i skade for å ønske meg, og få, en food processor til jul.
Jeg vet at jeg ved gjentatte anledninger har tenkt at jeg gjerne skulle hatt en, men nå som den er i hus aner jeg virkelig ikke når dette behovet har oppstått?

Vær så snill, fortell meg at jeg trenger den og at jeg kommer til å bruke den masse! Og ikke minst, hva jeg kommer til å bruke den til. Mannen synes nemlig å mene at den bare kommer til å være til pynt langt inne i skapet.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 23:33   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Rive ost og råkost. Først og fremst. Gulrot til gulrotkake. Har en liten hakkedel som hører til, den bruker jeg stadig vekk til å finhakke løk, hvitløk, ingefær, chilli o.l.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 23:38   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.855
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Jeg bruker den nesten aldri. Det er mer stress å vaske den og alle delene enn å kutte for hånd. Men hvis jeg skal rive store mengder gulrøtter hender det jeg tar den. Og den er jo grei hvis jeg skal lage falafler eller noe. Men det gidder jeg sjelden. Dessverre. Falafler er veldig godt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 00:11   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Kjøre brød til smuler, lage deig til scones, pai og annet som krever at mel og smør skal smuldres sammen, hjemmelaget peanøttsmør/annet nøttesmør, mose suppe, saus, salsa o.l. (man kan bruke blender, det gir en glattere saus, hvis man vil ha det litt grovere er food processor best), lage falafel, rive større mengder ost og grønnsaker, hakke nøtter og sjokolade, lage "nice cream" (iskrem av frosne bananer) osv. Jeg hadde definitivt savnet min.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 01:54   #5
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Min står i kjelleren og brukes aldri - glemmer at jeg har den faktisk

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 04:39   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Raspe grønnsake, lage blomkål ris, leverpostei, vegetar boller osv.. mye i bruk

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 05:43   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Jeg hadde pinnedyr i min.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 06:30   #8
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Bruker omtrent aldri min. Hadde lyst til å kvitte meg med den sidan den tar mykje skapplass, men mannen meiner at han har brukt den nokre gangar og at han kan komme til å få bruk for den igjen. Men han klarar ikkje å hugse kva han har brukt den til

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11

Sist redigert av Simone : 04-01-19 kl 06:51.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 06:32   #9
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Eg har brukt den til å lage Smoothie eit par gangar, men no har eg fått ein blender til jul som er greiare å bruke til det.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 06:50   #10
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Paideiger og majones mest.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 07:43   #11
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Lager paideig, rasper gulrot og andre grønnsaker hvis det skal raspes mye, lager bærsauser, kutter potetskiver (til feks bacalao), smoothie osv. Brukes ikke akkurat hver uke, men kanskje 1-2 ganger i måneden.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 09:29   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Brukte den aldri så har kvittet meg med den. Rasper med tupperware sin store rasp. Lettetr å vaske. Hsr stavmikser, enklere å vaske. Har også løkkutteren fra tuppeeware som brukes til å kutte chilli og løk sammen osv. Kostet mindre, tar mindre plass og lettere å vaske.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 09:33   #13
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Jeg bruker min jevnt, mest til grønnsaker som skal i supper kanskje, og gulrøtter til gulrotkake. Kjeks som skal knuses til ostekake. Syns det går raskt å vaske den, og savnet den veldig da vi ikke hadde det.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 09:47   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Den jeg har er en slik type som er kombinert foodprocessor, stavmikser, hakker, visp etc. Så man setter "håndtaket" til stavmikseren oppi lokket på foodprocessordelen, eller på hakkeren, eller man kan bruke stavmikseren på vanlig måte. Det er også en liten visp man kan montere på håndtaket, som er helt grei hvis man bare skal vispe litt krem og ikke gidder å dra fram kenwooden (som er mitt alternativ). Så jeg bruker en eller annen del av denne greia ganske ofte, men det er ikke foodprocessordelen jeg bruker mest. Den bruker jeg som sagt mest rivjernet på, når jeg skal rive såpass mye ost eller gulrot at jeg ikke gidder å gjøre det for hånd, ja, også knusing av kjeks, det hadde jeg glemt (baker så sjelden kaker som involverer kjekssmuler, siden jeg ikke liker disse kakene så godt, men har laget oreokake en gange eller to, og annen dessert som involverer kjekssmuler). Bruker hakkedelen og stavmikseren mye oftere. Men er veldig fornøyd med systemet, det å ha ett apparat som kan brukes på mange ulike måter.

Braun Multiquick heter vel det systemet jeg har.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-01-19 kl 09:55.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 15:34   #15
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Jeg har ikke, men har lurt veldig på å skaffe meg det. Det jeg trenger den til er å knuse Oreo-kjeks til bunnen på Oreo-kake og blande med smør. Ellers finner det noe mer lettvint måte å gjøre det på?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 09:44   #16
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Jeg bruker min mye. Paideiger, rasping, kutting, hummus. Jeg har sånn som man setter oppå Kenwooden, så den tar ikke mye ekstra plass i skapet. Hadde absolutt savnet den (og kjøpt ny) hvis den gikk i stykker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 15:49   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.374
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Hummus, guacamole, pico de gallo og andre rører, paideig, små pizzadeiger, stivpisket egg, rive ost og grønnsaker, hakke nøtter. Blant annet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 16:08   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.855
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hummus, guacamole, pico de gallo og andre rører, paideig, små pizzadeiger, stivpisket egg, rive ost og grønnsaker, hakke nøtter. Blant annet.

Pico de gallo? Skal det være en slags mos? Jeg vet ikke, men jeg innbilte meg at det er store biter med tomat og løk, jeg pleier iallfall å gjøre det.

Guacamole lager jeg med gaffel, jeg liker at den er grov i konsistensen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 16:15   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.374
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Pico de gallo? Skal det være en slags mos? Jeg vet ikke, men jeg innbilte meg at det er store biter med tomat og løk, jeg pleier iallfall å gjøre det.

Nei, skriver da heller ikke mos. Pico de gallo et hakket tomat, løk og chili, men ikke spesielt store biter nei. Og hakking kan man bruke en foodprosessor til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 16:15   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.855
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du food processoren til?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, skriver da heller ikke mos. Pico de gallo et hakket tomat, løk og chili, men ikke spesielt store biter nei. Og hakking kan man bruke en foodprosessor til.

Å. Skjønner. Jeg har litt liten erfaring med bruk av food processor.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no