Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Haster: Langtidssteking svinestek

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-15, 16:11   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Haster: Langtidssteking svinestek

Jepp, steken står fortsatt og godgjør seg i ovnen, og har nå stått på 60 grader i 12 timer. Jeg steker den i stekepose, og mye kraft har samlet seg i posen for å gjøre en nydelig saus etterhvert. MEN jeg er vant til at kraften har en litt mer delikat farge enn denne... røde Hva gjør jeg liksom? Kjører dere opp temperaturen mot slutten? Gjør dere noe med skyen før dere lager saus av den? Har bare langtidsstekt kalkun før, og da ble skyen den vanlig, fine lys/klar. Det samme når jeg har stekt svinestek tidligere i pose, men da med vanlig "kort" steketid.

Hvilken temperatur liker dere å ha på svinesteken ved slutt? Den er på 63 nå, og har vært det siden jeg stod opp kl 12 ihvertfall, sikkert en god stund før det også.

IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 16:42   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Langtidssteking svinestek

72-76 står det i min bok. Jeg har alltid brun saus til steika og har oppi sjyen etterpå.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no