Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Knallgode vitaminbomberetter?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-15, 10:48   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knallgode vitaminbomberetter?

Jentungen er litt bleik og pjusk, og jeg ser at det hjelper når hun får i seg godt med vitamin- og jernrik mat. Hun er nok ikke velsignet med mitt næringsopptak og er faktisk avhengig av å innta rikelig med næringsstoffer. (Jeg er sånn som nesten alltid har topp blodverdier uansett kosthold, også etter årevis med stratos+toro-kosthold som student og var frisk som en fisk gjennom en barndom med meny bestående av kneipp med syltetøy, en daglig potet og stekte pølser/fiskekaker/karbonader, null frukt/grønt/juice. )

Hun har ikke fått dagslys på kroppen i hele vinter, dessverre (midlertidig) og har også hatt dårlig matlyst. Men hun blir generelt ganske "vesal" på vinterstid. Bleik, huløyd, trøtt, pjusk, tørr eksemhud.

Nå som hun spiser igjen så kjører vi på med smoothie, tran og jernekstrakt, og med hverdagskosthold blir det også lettere med middagsgrønnsaker. Hun har gått med på å prøve å lære å like makrell-i-tomat. Jeg syns jeg ser gode effekter av det allerede, mer farge og glød i huden og sol i stemmen.

Men jeg trenger et arsenal av "kraftkost". Retter som er proppfulle av jern og vitaminer i seg selv, gjerne gode fettkilder også. Både til middag og som snacks. Ting som kan være med i matpakken er fint! Hun blir fort matlei, så jeg trenger et litt bredt utvalg. Hun er pliktoppfyllende og grei og skjønner selv at det er viktig, nesten for mye, så det er ikke viljen det står på.

Det kan godt være kaloririkt, hun er temmelig skrapa.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 10:58   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Biff med bernaissesaus og langttidsstekte grønnsaker må da være et godt forslag. Grønnsaker som egner seg godt for langtidssteking er gulrot, kålrot, løk, sopp og brokkoli. Sisntevnte er trolig bare min personlige mening, men den blir så spør og god.

(Jeg har tatt det for gitt at vitaminene holder seg på plass selv om de langtidsstekes, men det stemmer kanskje ikke?)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 11:02   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Alle slags supper og kjøttgryter der du kan gnu på med masse grønnsaker, løk og hvitløk og tomater?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 11:06   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Moste supper tror jeg er bra, så gjerne oppskrifter på sånne.

Sånn "kjøtt/fisk pluss grønnsaker" spiser hun i og for seg hver dag (mer fisk enn kjøtt om hun får bestemme selv), men hun er så småspist at jeg må spe på litt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 11:12   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Kraft i seg selv er vel bra, og det kan jo brukes som basis i så mangt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 11:13   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Sånn hjemmelaget kraft, altså? Hva inneholder det, egentlig?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 11:38   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Men vet du at hun faktisk mangler noe, ut fra blodprøver? Gutten min gjorde ikke det nemlig, selv om han er allergisk og ikke spiser frukt eller bær i det hele tatt og ellers ikke er noen storspiser. Han er vinterblek og tynn og har vært mye pjusk i høst på grunn av allergivaksiner, men blodprøvene var likevel fine med nok jern og B12 og i det hele tatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 11:41   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Rå grønnsaker er min kresengutt glad i. Og bær. Oppskjærte gulrøtter, paprika og sukkererter er populært hos oss. Og blåbær går ned på høykant.

Leverpostei er vel den beste jernkilden hvis man ikke da lager nyrepai eller noe sånt, antar det er uaktuelt. Andre ting med mye jern er annet rødt kjøtt, tørket frukt (f.eks aprikoser) og så tror jeg det er en del jern i pistasjnøtter (eller var det cashew?) En del grønnsaker inneholder også litt jern (de grønne), men kroppen tar dette dårligere opp. Men grønne grønnsaker har jo uansett mye annet bra for seg.

Egg er også mye brukt hos oss som proteinkilde til ungene. bløtkokt med skje, hardkokt på skiva med kaviar eller som omelett.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 11:46   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Vi kokte en god gulasj i går etter en oppskrift som vi fant i Aftenposten (og så tilsatte vi litt ekstra grønnsaker). Det tar litt tid å koke opp, men blir veldig godt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 11:48   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men vet du at hun faktisk mangler noe, ut fra blodprøver? Gutten min gjorde ikke det nemlig, selv om han er allergisk og ikke spiser frukt eller bær i det hele tatt og ellers ikke er noen storspiser. Han er vinterblek og tynn og har vært mye pjusk i høst på grunn av allergivaksiner, men blodprøvene var likevel fine med nok jern og B12 og i det hele tatt.

Nei, da jeg tok henne til legen for to vintre siden og hun var sånn langvarig pjusk så kastet legen bare et grundig blikk på henne, skakket på hodet og sa "ja, hun ser jammen ganske vesal ut!", spurte hva hun spiste og sendte oss hjem med beskjed om jenrekstrakt og mer grønt.

Og vi ser jo også godt at hun blir mer pigg når hun får i seg mer av det som er bra, men jeg trenger litt hjelp til å holde oppe trøkket på det, siden hun er så småspist og blir så fort matlei.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 12:08   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Man kan putte mye bra oppi smoothier. Litt olje, et egg, malte nøtter, juice av spinat. Ikke alt på en gang kanskje, men man kan alltids bygge den ut litt. Man kan jo selvsagt lage veldig sunne juicer/smoothier, men da smaker de nok ikke så godt for et barn lenger. Mye bær,litt juice, en banan som grunnbase og så tilsette noe ekstra.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 13:03   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Tyrkisk/gresk yoghurt er mine unger glad i, den inneholder mye fett og kan brukes i smoothie eller i matpakken. Kan tilsettes honning, mysli, bær/syltetøy eller hva man måtte ønske.

Jeg lager en indisk linsegryte/suppe med kokosmelk og hakkede tomater som kan tilsettes hva man måtte ha av grønnsaker, og som moses med stavmikser. Serverer med nanbrød med smør, den metter godt og ungene elsker den.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 13:07   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Oppskrift på suppe, Galathea? Jeg er temmelig analfabet på både indisk mat og linsebruk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 13:17   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Liker hun blåbær? Det egner seg godt for å bli med i matpakken (i motsetning til bringebær som blir nokså tassent).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 13:19   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Og denne suppen har vært stor suksess her. Klin til med creme fraiche.

http://rettipanna.no/2014/08/15/gulr...r-og-ingefaer/

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 13:20   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Så rart at det kan vere så ulikt. Min 12-åring skyr frukt og grønsaker. Fem om dagen kan me sjå lenge etter. Me er heldige om me får i ho ein i veka. Så da ho i haust hangla litt, med feber av og på over fleire veker, ba me om ein sjekk hjå lege. Blodprøvane hennar viste ingen avvik. Ingen.

Men til spørsmålet ditt; fruktsalat med bær og nøtter? Mose grønsaker i pastasausen? Forsterke med olje? Smootihe med egg eller kokosolje?

Min 12-åring nektar alle sånne "tjuvtriks". Ho avslører alt! Derfor var eg veldig glad for at prøvane var bra. For me klarer ikkje å snike i ho noko som helst.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 13:38   #17
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Jeg lager den på slump, men er vel noe liknende som denne, bare at jeg dropper alle enkeltkrydderne og bruker garam masala eller en currypaste som krydder i stedet.
http://tiermat.blogspot.no/2013/11/d...rytesuppe.html

Er litt mer forsiktig med kokosmelka også, hvis ikke syns jeg at den dominerer for mye. Bruker oftest blomkål/brokkoli og gulrot i tillegg til grønnsakene som står nevnt i denne oppskrifta. Eller grønnsaker som ligger i kjøleskapet og som trenger å bli brukt opp; aubergine, purre, epler, tomater, squash. Kalkun- eller kyllingrester passer også godt oppi hvis man har det.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 13:41   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Bruker du stavmikser på linsene også? (spør av egeninteresse, håper det går fint - jeg har litt trøbbel med linser og bønner)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 13:46   #19
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Bruker du stavmikser på linsene også? (spør av egeninteresse, håper det går fint - jeg har litt trøbbel med linser og bønner)

Ja, jeg mikser alt sammen. Unntatt kylling hvis jeg tilsetter det.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 15:48   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knallgode vitaminbomberetter?

Avocado bør jo være noe for henne. Liker hun det?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no