Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-19, 13:02   #21
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Føler jo at jeg bor på det vakreste stedet, Sørlandskysten. Mye pga været som sommeren da, men også naturen.

Men det er jo utrolig mange vakre steder i Norge, spesielt når været viser seg fra sin beste side. Har vært svært heldig med været når jeg har reist i Nord-Norge, og må jo si at Senja-turen jeg hadde med den beste FP-guiden, var en stor høydare. Hvite strender, høye fjell, vakre fjorder og genuine fiskevær. Må absolutt sees og besøkes før det blir så kommers som det har blitt i Lofoten.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 13:05   #22
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Det vakreste stedet er hjemme, så klart.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 13:36   #23
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Nå måtte jeg tenke meg lenge om - har vært mye i Norge og det er mye flotte landskap. Vil si Senja. Den har "alt", Nasjonalpark, turistvei, gulldass, skog, fjell, utsikt, hvalsafari, hvite strender, turer i alle typer vanskelighetsgrad, hyggelige folk og flotte og spesielle steder. Varieret er kanskje stikkordet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 17:46   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nå måtte jeg tenke meg lenge om - har vært mye i Norge og det er mye flotte landskap. Vil si Senja. Den har "alt", Nasjonalpark, turistvei, gulldass, skog, fjell, utsikt, hvalsafari, hvite strender, turer i alle typer vanskelighetsgrad, hyggelige folk og flotte og spesielle steder. Varieret er kanskje stikkordet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 18:08   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Øyrekka utover Frohavet i Trøndelag er aldeles fantastisk.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 20:08   #26
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Vi har kjørt kysten fra Oslo til Trondheim. Og over endel fjelloverganger. Jeg klarer ikke å avgjøre hvor det er vakrest. Vi hadde så mange fantastiske opplevelser på de turene. Men jeg må jo si, at turen fra Dalsnibba, ned til Geiranger og båt ut til Hellesylt og videre til Ålesund i nydelig sommersol var en høydare. Skikkelig postkortmoment all the way.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 20:23   #27
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Jeg er fryktelig glad i en veldig stor del av de to nordligst fylkene på Vestlandet. Jeg får ofte klump i halsen av å gå eller kjøre i det landskapet med fjell og fjorder, som jeg synes er så utrolig dramatisk og vakkert.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-19, 01:15   #28
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Lofoten. Og da spesielt Vest-Lofoten. Naturen er helt fantastisk. Jeg elsker nordlyset på vinteren, midnattsol på sommeren. Høststormer, og strømmen som går. Ut og se på dønningene på yttersida dagen etter en storm. Jeg elsker at "alt" er enten grønt eller blått, det er noen helt spesielle farger i Lofoten. Liker at folk kommer uanmeldt på besøk. Og har du ikke kaffen klar, så setter de den på selv.

Men ville jeg bodd der igjen? Nei, aldri i livet.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-19, 15:36   #29
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Helgelandskysten

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-19, 19:25   #30
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Topp 3 steder jeg har vært:
Lofoten - Nusfjord
Kjerringøy
Ålesund

Mange fine steder langs kysten!

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-19, 19:44   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Skal det være en bucketlist, så bør man ha vært litt nordpå også.

Kirkenes for eksempel. Med innlagt kjøretur langs russergrensa ut til Grense Jakobselv.

Vardø for eksempel. En tur på festningen. Heksemonumentet. Kjør gjerne ut til Hamningberg også, fantastisk landskap.

Tromsø, selvsagt.

Lofoten, Vesterålen, Senja, muligens i omvendt rekkefølge.

Og så videre sørover.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-19, 19:53   #32
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Støtter Niobe fullt ut! Husker fortsatt skuffelsen for 20 år siden da jeg endelig skulle få se Oslos flotteste badested, Huk...
År

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-19, 21:28   #33
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Mye vakkert på Sunnmøre, og så er den lille plassen Bugøynes i Sør-Varanger absolutt verdt et besøk. Og Jomfruland i hvitveisblomstringa.


Sist redigert av Kaija : 21-04-19 kl 16:41.
Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 11:00   #34
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Hardanger i blomstring og Lofoten eller deromkring badet i sol.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 17:04   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Altså, det mest pittoreske stedet jeg har vært, må være Loen. Stupbratte fjell ned i grønne fjorder, inn mot Lovatnet og isbreen. Det ser ut som en karikatur av norsk natur, så vakkert at man nesten ikke kan ta det inn over seg. (Og utrolig morsomt å klatre Via Ferrata, fabelaktige fjellturer - for dem som liker sånt.)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 12:15   #36
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Vi tok toget fra Stockholm til Narvik et år. Mil etter mil etter mil med kjedelig skog ble på slutten byttet ut med stupbratte fjellsider og utsikt mot hav. Det var en opplevelse jeg er glad jeg har fått med meg!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 13:15   #37
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vakreste stedet i Norge - hvor er det?

Ofotbanen, altså. : pekeropp:
Står på lista mi over turer i "nærområdet", takk for påminnelsen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no