Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 18:35   #1
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Jeg har trent noen få uker nå, 1-2 ganger per uke avhengig av når jeg har fått tid. Jeg er enda i en litt sårbar periode der jeg sikkert har lett for å dette ut av rutinen om jeg bruker alle mulige unnskyldninger for å la være å trene. Planen i dag var å gå på en time med aerobic og styrke men nå er jeg litt ør og har litt vondt i hodet. Ikke grusomt, men føler meg ikke helt topp heller. Snuppa er syk her hjemme med høy feber, håper jeg ikke brygger på noe (det føles ikke slik foreløpig tror jeg). Er dette bare en dårlig unnskyldning eller bør jeg ikke trene med litt vondt i hodet?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:36   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Jeg blir noen ganger bedre i hodet av å trene, men ville nok tatt det litt med ro på treningen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:40   #3
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Jeg kjenner veldig godt til den problemstillingen.... Sitter med vondt i halsen nå fordi jeg presset meg selv for hardt i går.

Det gjelder vel egentlig bare å være ærlig med seg selv. Skulker jeg nå fordi jeg egentlig ikke gidder, eller lar jeg være fordi jeg er redd for å bli syk? Hvis du kjenner deg litt uggen tror jeg det er en god ide å stå over. Men hvis det bare er litt sånn tretthetshodepine så får jeg det ofte bedre av å bare komme meg av sted, gi alt til musikken og bare koble helt av.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:50   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Jeg har trent i noen måneder nå og er flink til å finne unskyldninger for å la være, men allikevel drar jeg meg i nakken og går. Alltid like fornøyd etter det er over. Selv med hodepine har jeg gått. Har tatt ett glass vann eller to før jeg har gått avgårde.
Deilig å komme seg ut, trene litt og få ut litt gruff.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:50   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Jeg får vondere i hodet under trening. Ikke litt, men veldig. Kan ikke ta meg sammen og gå, for det er snakk om oppkast om det går for langt.

wix.com er forresten en ganske kul side om du ikke har sett den.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:56   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Det kommer an på grunnen til hodepinen. Om det er vanlig spenningshodepine så kan det jo hjelpe godt å få trent litt. Om det er hodepine fordi man driver å brygger på noe, så kanskje man skal la være.

Men generelt så kan man nesten alltid trene, det er bare å ta det litt mer med ro og skru ned intensiteten. Hardtrening kan man vente med når man ikke er i form.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 20:36   #7
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Hvis man lurer på om formen er bra nok til å trene, så er den som regel det. Det er normalt å ha litt vondt i viljen av og til. :erfaren:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 20:44   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

For meg kommer som regel hodepinen fra nakken. Det eneste som hjelper tilstrekkelig er å få blodomløpet skikkelig i gang. Jeg trener altså aldri styrke eller sånt når jeg har vondt i hodet, men å gå en rask tur, danse eller lett aerobics er bra for meg.

Dersom man har vondt i hodet fordi man brygger på en forkjølelse eller noe, er det neppe så lurt å trene?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 21:02   #9
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Jeg trener selv om jeg har litt hodepine. Noen ganger går den over, noen ganger gjør den ikke det, noen ganger har den blitt verre. Men hodepinen gir seg som regel alltid og jeg vil ikke ofre treningsinnsatsen og kontuiteten i treningen ved å droppe den kun for en hodepine. Jeg har til og med trent når det har føltes som om omgangssyken har vært rett rundt hjørnet og har vært kvalm og hatt vondt i magen. Det gikk også bra (og omgangssyken kom aldri).

Jeg har nesten ikke vært syk i år og dette året har vært det beste noensinne, treningsmessig, for meg. Jeg har aldri vært superflink til å trene og har heller vært en mester i å finne unnskyldninger. Jeg tror at min sunnere liv og all treningen gjør at jeg er så lite syk for tiden. Barna er stadig syke, og mannen også med jevne mellomrom, men jeg holder meg frisk.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 21:04   #10
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Jeg har nesten ikke vært syk i år og dette året har vært det beste noensinne, treningsmessig, for meg. Jeg har aldri vært superflink til å trene og har heller vært en mester i å finne unnskyldninger. Jeg tror at min sunnere liv og all treningen gjør at jeg er så lite syk for tiden. Barna er stadig syke, og mannen også med jevne mellomrom, men jeg holder meg frisk.

Samme her.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 21:41   #11
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Det beste er vel å dra uansett.

Selv har jeg prøvd å dra med hodepine/migrene. Farken så bortkastet tid. Ellers er det bedre å komme seg avgårde og trene en kort stund enn å bli hjemme.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 21:47   #12
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Hvordan gikk det, dro du?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:07   #13
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Jeg vurderte hodepinen min som spenning/trøtt/for mye inneluft med barna-hodepine så jeg dro. Ble overrasket av en vikar som dro på med avansert step og styrke på speed når jeg trodde jeg kom på en lett aerobic/styrke time. Men jeg likte timen godt likevel!

Og hodepinen? Den er borte!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:09   #14
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trener man når man har vondt i hodet eller lar man være?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jwix.com er forresten en ganske kul side om du ikke har sett den.

Hadde ikke sett den før. Jommen kunne man ikke både See Wix in action og få lese om Wix of the day. De har til og med Wix forum!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no