Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 21:13   #101
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.769
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Dere som liker denne tråden bør forresten søke opp tråden om matblundere, den er hysterisk morsom og kan godt få en reprise.

Den er linket til i den andre kakefadesetråden som kom i dag. Den med hun med nicket til jeg ikke kan stave.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:25   #102
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Lurer på om denne tråden har gitt meg inspirasjon til å komme med noen bilder til helgen,kanskje prøve å bake litt,blir garantert til latter i denne tråden.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:43   #103
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg har nå ledd og ledd i denne tråden. Ungene ville se hva jeg lo sånn av. Deres reaksjoner var "Åh, så fin!" og "Mamma, kan ikke du lage en sånn?" på nesten samtlige av bildene.

Unger er ganske enkle når det gjelder kake.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:47   #104
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Jeg ler og ler og ler!

Jeg foreviger IKKE mine feiltrinn, ellers hadde jeg hatt et og annet å bidra med jeg også. Etpar-tre Pavlova, f.eks.

Prøvd meg på Pavlova engang, første gang jeg møtte brorderns svigerforeldre. Takk og lov for at de er høflige ...
Pavlovaen var hard som murstein ...

Tjorven: Men det skulle da ikke by på problemer å få til noe i denne tråden.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:59   #105
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Åh, Indie; er det så mye gris og vanskelig å lage disse makronene?
Jeg har revet ut en oppskrift fra et blad i går og tenkte jeg skulle prøve... vi var i Paris i mars og spiste sånne hele helgen. Det var sååå nam så jeg har lyst til å prøve å lage de selv...

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg har vel vist fram bananmuffinsene mine en gang før:

De sklir ut fordi formene blir for myke. Bruk 2 former pr muffins så sklir de ikke ut.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:02   #106
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Bruk skje når du skal lage makroner, eller bare ETT sprut med sånn tykk kremsprukteting, så blir de ikke seende ut som bæsj.
Det er ikke kjempestress å lage altså, pascal sin oppskrift er i alle fall veldig enkel.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:06   #107
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Tror ikke det er så vanskelig med de makronene altså, er vel bare at vi alle har våre spesialiteter. JEg er for eksempel kjempeflink til å lage pavlova, og den blir jo nevnt av flere over. Men jeg anbefaler kanskje å velge en oppskrift uten bringebærpuré.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:07   #108
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Det tror jeg kanskje var et lurt tips, det så jo ut som en massakre med all den bringebærsaften.
Men det var utrolig fornøyelige bilder da!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:11   #109
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

De sklir ut fordi formene blir for myke. Bruk 2 former pr muffins så sklir de ikke ut.

Jeg vet det. Nå. Men jeg har ikke problemet lenger etter at jeg kjøpte muffinsbrett. Nå blir alle like kjedelig perfekte.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:14   #110
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg har to tråder med mine cake wrecks her inne.

Hvordan man lager regnbuemuffins (eller kanskje ikke)

Jævla rullekake

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:16   #111
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Betty, her.

Ikke akkurat kake, men det skal være en gelebamse.



Ups, litt stort men det får bare være.

Jeg ventet på den. Husker første gangen jeg så den, jeg lo så jeg grein.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:19   #112
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvem var det som fikk den fantastiske dåpskaka?

LilleLeo!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:22   #113
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...


Jarra..

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:37   #114
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.769
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

:sulten:

Pga denne tråden har jeg laget nødkake i kopp i microen. Man tager 2 egg, en dæsj sukker, litt smør, en halv plate kokesjokolade, litt mel og bakepulver. Smelter smør og sjokkis, pisker eggedosis og heller i kopp. 1 min på full styrke. Voila: Brownie i kopp! Og om man steker for lenge så heller man over litt av all den restrøra man har igjen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:16   #115
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Her var det mye herlig, jeg har også erfaringer med geletog-kresj og ymse overpyntede kaker, men har ingen bilder av det tror jeg.

Karamell: Eller man tar en muffins fra fryseren og tiner den i microen. :mumser:

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:23   #116
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.163
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg har ikke bilde, men kommentaren til lillemann da jeg viste ham sjørøverskipet sier vel alt: Mamma, det viktigste er at du prøvde så godt du kunne.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:26   #117
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg har ikke bilde, men kommentaren til lillemann da jeg viste ham sjørøverskipet sier vel alt: Mamma, det viktigste er at du prøvde så godt du kunne.

Og det var alt som skulle til for at jeg sippet i kveld.

*sentimental*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 00:00   #118
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 09:35   #119
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg fant den jeg vettu, så nå kan dere le godt og lenge

Skam på deg, sjuggerpløm! Den sjørøverskute-kaka så jo kjempeflott ut.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 09:42   #120
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av indie, her.



Så fikk jeg laget røren, men mine makroner ser ikke ut som makroner, men mer som rosa hundebæsj.



Nå fikk jeg lite latteranfall



Opprinnelig lagt inn av indie, her.


Regnbuemuffins derimot, det er mer min greie Så lenge de ikke må pyntes selvsagt, er absolutt ingen konditor.


Og her ble utbruddet bare: "Oi...!"

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no